Gå til innhold

Hva sier man i ett jobbintervju når intervjueren spør "hva er dine svake sider"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier man da egentlig??

Jeg vil jo ikke si noe som kan virke såpass skremmende for intervjueren at han/henne ikke vil ansette meg.

Og jeg vil ikke virke altfor klisje heller, altså perfekt lissom, alle har jo feil, men tror mine feil går imot meg enn hjelper meg da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

litt klumsete???pratsom..dårlig humor..hehe

Skrevet

hehe, er dette svake/negative sider ved en person da? :P

Jeg har foreløpig skrevet jeg er distre, og det du skrev er jeg forsåvidt også.. hmmm.

Skrevet

hvilken jobb er det snakk om da?

Er litt forskjell på om det er rema 1000 eller banken du skal jobbe i.

Dårlig humor ser jeg ikke på som noe relevant å nevne i et jobbintervju, det har jo ingenting å di for utførelsen av jobben.

For min del ville jeg sagt at har forbedringspotensiale når det gjelder å delegere og å gi fra meg ansvar.

Skrevet

Det er ingen fancy smancy jobb altså. :P

Det er som butikkmedarbeider på GameStop ;)

Skrevet

...min totale mangel på selvinnsikt...

(etter å ha ramset opp 20 gode egenskaper)

Skrevet

Jeg ville nok sagt:

1. Kan til tider være litt kontrollerende

2. Knytter meg lett til mennesker

3. Har jojoslanking som hobby

Skrevet

Du må tenke over og fortelle om to-tre ting du har et forbedringspotensiale på, Det bør jo helst ikke være forhold som er svært avgjørende i det arbeidet du har søkt (men da ville du vel heller ikke ha søkt på det arbedet?), og så må du si hva du gjøre for å forbedre deg, hvordan du prøver å forbedre deg på dette og hvorfor du mener du bør forbedre deg på dette.

F.eks. at man kan bli så ivrig at det kan bli litt voldsomt for noenn, men at man jobber med det.

At man er veldig glad i og prate, men prøver å lage pauser slik at andre også får komme til.

Litt trøtt om morran, men lar det ikke gå ut over andre.

Liker å ha rett, men klarer å jekke seg når det gjelder

etc.

Skrevet

Går jo også an å si at det du antar er negative sider ved deg, kanskje ikke oppfattes slik av andre, men:

Feks

Kanskje litt mårrastrøtt

Skravlete til tider

Skulle ønske jeg kunne male/tegne

Skrevet

Enig i at dette avhenger VELDIG av jobben en har!

Jeg har en masse negative sider, og i mine fortidige og fremtidige jobbintervju er det selvsagt viktig å sile ut hvilke negative sider som vil seile meg rett ut av ansatt-bunken.

Jeg blir for eksempel av mange sett på som arrogant, fordi jeg ikke er så veldig utadvendt, og dermed har et litt steinansikt istedet for å være blid og imøtekommende når jeg treffer nye folk. IKKE et godt karaktertrekk hos en lærer, som jeg skal bli, så det holder jeg selvsagt kjeft om, og arbeider med å forbedre i det skjulte.

Ting det derimot er tilgivende at en lærer har som svak side, er å være distrè, litt rotete, veldig pratsom osv. Jeg er også ganske kontrollerende, er alltid selverklært leder osv, og det er ting jeg kanskje bør prøve å pakke inn i en finere innpakning.

Stikkord er iallefall å åpne seg litt, tørre å røpe en negativ side ved seg selv som egentlig taler litt imot å få jobben, men som ikke er sååå fatal. Dersom en sier at en har dårlig humor, ville jeg som arbeidsgiver følt at du hadde vridd deg unna spørsmålet.

Skrevet

Jeg har noen ganger sagt "utålmodig". Ikke bare negativt, for det kan jo tolkes som om man vil få ting unna og er effektiv::) Og jeg ER utålmodig av meg. Men neppe smart å si det på en småbarnsavdeling i barnehage- er det noe de må ha så er det jo tålmodighet! ;)

Skrevet

svake og sterke sider henger ofte sammen (flink til å tilby hjelp - enkelte kan se på det som å blande seg inn f.eks.)

aktiv i møter - møteplager... ehh du ser tegninga?

Skrevet

Det du bør passe på er at de svake sidene du nevner kan vris stil noe positivt.

F.eks. at du er sta. Dette er en side hos "deg" som gjør at du ikke gir deg før du har fullført jobben du har satt i gang med....

Litt avhenge av hva slags jobb du søker kan det være lurt å finn "negative" sider som kan virke positivt inn på den jobben du skal gjøre, hvis du skjønner hva jeg mener...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...