Gå til innhold

Teutonia mistral vs Emmaljunga city cross. Str og komfort...

Anbefalte innlegg

Jeg klarer virkelig ikke å bestemme meg. Er første vognen min. Har termin i januar, så jeg regner med at bagen kommer jeg til å bruke til rett over sommeren. Hvilken bag er best til mistral på vinteren? Blir det liten plass til voksipose?

Har også fått med meg at man kan ha lufthjul på mistral, men ikke på city cross. Er det veldig stor forskjell? Kan man evnt bytte hjul på city cross. Triller mest på asfalt, men går en del tur i marka.

Lurter også litt på høyden. Jeg er 175 høy og samboeren min er ca 180. Blir mistral for lav?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kan bare snakke for emmaljunga city cross jeg da. Har ikke prøvd mistral. Til min første datter hadde jeg en simo. Og der er det luft hjul. Og jeg kommer aldri til å ville ha en vogn til med lufthjul. Det er rett og slett mye tyngre å manøvrere med lufthjul. Og siden du for det meste skal trille på asfalt så hadde jeg gått for en vogn uten lufthjul.

Jeg er veldig fornøyd med city crossen, god plass og kan stille dempingen på vognen alt etter som barnet vokser. En kan også ta av bøylen på sprtsdelen slik at det blir lettere å bruke voksiposen. Kan selvfølgelig bruke den om den er på også, men er litt mer knotete. Vognen vil nok passe fore dere som er såpass høye også.

Men mistralen kan jeg desverre ikke si noe om.

Lykke til med vognvalget.

Tusen takk for svar! :) Heller mot city crossen, men var som sagt litt skeptisk til hjulene. Nå var jeg innom i butikken og tittet litt i dag. Han som jobbet der mente de ikke var noe stor forskjell på komforten til ungen med tanke på de to hjulene. Han tok av begge, så jeg fikk kjenne forskjellen og den var virkelig enorm. Tror nok det blir city cross på meg ja! :)

Vi har emmaljunga city cross, og vi er kjempe fornøygde!!

Eg har angra i ettertid på at vi ikkje kjøpte trehjuling, so no har vi ein TFK joggster twist på veg! :-)

Vi vart fraråda å kjøpe lufthjul då vi valgde vogn i vinter på grunn av at dei lett punkterte! Vår tulle har det iallfall fint i vår vogn:-)

Hei! Vi har kjøpt teutonia mistral kombi med softbag.. Jeg er 1.73 og han er 1.90 og den passer kjempe bra til begge to:) Vi har med gummihjul eller hva det heter:S De man ikke punkterer med.. Vi kommer til å gå mest på grus og asfalt.. Så vi ble anbefalt denne:) Har ikke fått prøvd den så veldig enda,for må først ha noe oppi, som kommer snart. Men så langt er vi fornøyde! Veldig lett og håndtere syns vi:) Vi har den brune med brune,beige og hvite blomster inni.. Samme i bilsete:) Lykke til:)

Annonse

Vi har teutonia mistral med lufthjul og er godt fornøyde! Samboeren min er ca 1.80, jeg 1.75 - ingen problemer med høyde. Vi brukte hardbag i vinter - med lammeskinn i, dundyne og vindtrekk over. Funka som bare det:) han vokste ut av hardbagen da han var rundt 7 mnd gammel.

vi har teutonia mistral med softbag :)) God plass i softbagen, siden den er tøyelig og god plass til vinterpose. hadde saueskinnspose i den når emilie var liten og det var god plass..

Og som akkva sier, er genialt med det vendbare håndtaket nåen bruker vognen med softbag og uten...

Emilie er 17 mnd og bruker ennå vognen og er kjempe god plass i den. og hun kan nok bruke den leeeenge...

Skal ogs å bruke den til den nye babyen med softbagen, kommer i januar.

Men vet ikke helt va som er forskjell på mistral og mistral DK.

Jeg har DK, men som jeg har forstått er den litt større og bedre plass...

Takk for enda flere svar! Virker som folk er veldig fornøyde med begge disse vognene. Skal tenke litt på det med vendbart håndtak. Ender nok opp med at jeg kikke litt til og tar den jeg synd ser finest ut! :)

Dytter litt på denne jeg, og håper på enda flere svar. City cross`en virker veldig bra så langt, for vi kommer til å løfte en del inn og ut av bil, samt at det blir nok mye turgåing både på grus og asfalt. Ser dere skriver at Mistral har vendbart håndtak - har ikke city cross også dette, eller kalles det kanskje noe annet når en flipper håndtaket over kalesjen og til andre siden..? Hva er største minus med disse to vognene? Passer city cross for høye folk også? Jeg er helt grønn når det gjelder barnevogn, og håper på mange tilbakemeldinger. Gjerne andre vogner også dersom noen har gode erfaringer mtp vårt bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...