Gå til innhold

Trening..og dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva dere trener og hvor ofte? Jeg prøver å trene en del, bare litt om gangen for å hvertfall prøve å holde kroppen i litt form. Men får så himmla dårlig samvittighet fordi der jeg trener er sjefen for senteret venn av arbeidsgiveren min...å jeg er sykemeldt, burde vel holdt meg hjemme da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140529477-treningog-d%C3%A5rlig-samvittighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sjanse å trene. Gjør noen få øvelser jeg har fått fra fysio. Ville vært veldig forsiktig, og ikke trent hvis jeg ikke fikk full oppfølging på hvordan jeg hadde trent. Det er lett å gjøre vondt verre. Ifølge min fysioterapeut er sykling en av de få tingene som funker når en har bekkenløsning. Men da er det ekstra viktig at innstillingene er riktig slik at bekkenet er helt i ro. Er jo individuelt, men hvis jeg trener er jeg ødelagt resten av dagen og det igjen går utover humør og overskudd til min mann og lille jente på 2 år hjemme.

Mitt råd til deg er å snakke med fysioterapeuten din (eller den som behandler deg) og få råd derfra.

Ble bare med to økter det så skjønner jeg at dette går ikke :( Jeg var til legen i dag og har mest sannsynelig isjias og bekkenløsning. Har vondt nesten hele tiden og klarer ikke å gjøre så mye hjemme lenger. Så jeg får bare se langt etter å trene i svangerskapet. Får ta det igjen, håper jeg!, etter at babyen kommer ;)

Ikke gi opp enda. Med rett "trening" akkurat for deg, så kan man få kontroll på smertene. Personlig har jeg veldig positiv erfaring med øvelser. Jeg hadde så vondt at jeg ikke kunne gå uten krykker. Nå er jeg gangbar. Trener bekkent ca 20-30 min hver dag, og det funker for meg.

Jeg hadde så vondt fordi det ble slark i bekkenet, men nå har jeg strammet det inn en liten smule. Akkurat nok til at de verste smertene er vekke.

Jeg fikk bekkenløsning veldig tidlig i svangerskapet, og ble rådet av lege og fysioterapaut til å prøve meg litt fram for å se om jeg fant noen form for trening som ikke gjorde vondt, men ellers holde meg så rolig som mulig. Jeg har ikke klart å finne noen måte å trene på som hverken gjør vondt å gjennomføre eller som gjør at jeg blir mye verre dagen etterpå. Men i dag skal jeg prøve trening i varmtvannsbasseng for gravide, håper det er noe jeg kan begynne med fast, for jeg merker at jeg mister mye muskelmasse av å være så lite aktiv, og det kan jo umulig være bra hverken for bekkenet eller resten av kroppen. Men jeg kjenner flere som har hatt bekkenløsning og som synes vanntrening hjelper, så jeg håper på det beste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...