blomsterjenta Skrevet 18. august 2009 #1 Skrevet 18. august 2009 Vesla holder oss våkne på natta igjen! Etter suksessfull nattavvenning for 1 mnd siden, har hun nå de siste 4-5 nettene vånet i 3 tiden og holdt fest et par timer. Bare lys våken, ingen behov, lite skriking. (Eller jo, hun kan forresten våkne med veldig skriking noen ganger - tenker at hun har hatt mareritt, men fornøyd når hun blir roet) Jeg lar henne være i senga, legger henne ned når hun reiser seg, og prøver å få henne til å sovne med smokk og stryking. Ingen enkel oppgave. Hun sover to lurer om dagen, tilsammen gjerne 3 timer. Er det litt mye når hun er 9 mnd? Med tanke på at hun plutselig sover dårlig om natten? Må tilføye at hun sover i et strekk fra 19 - 03-04, da. Pleier vanligvis å sove til 06. Noen tips??
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 18. august 2009 #2 Skrevet 18. august 2009 dette lurer jeg på og. Vi har akkurat samme situasjon her i huset. Avvenning gikk som en drøm og nå plutselig er vi litt tilbake til sånn det var før avvenninga. Min samboer har tatt henne på natta nå, og han får roet henne med videosnutter av snuppa på tlf. De sitter å ser på det til snuppa blir skikkelig døsig og så legger han henne ned og stryker henne til hun sovner, Og nå er våkenperiodene om natta kortere for hver natt. Så håper det går seg til snart.
blomsterjenta Skrevet 18. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2009 ååååhh, hun høres ut som min - selvopptatt til det flaue;) Sånn er de jo- men morsomt at det som skal til for å roe henne er videor av nettopp henne selv. Tror vesla her ville bare blitt mer gira av å se mobil og ikke minst seg selv midt i natta;-) Men har dere tenkt på om hun sover for mye på dagtid?
Nagilimia Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Jeg har et og det virket her, men mini her er bare 8 mnd da... Sett klokka på 02 og "flytt" litt på henne / gi smokk / bre over dyna el.l sånn halveis vekking. Så sovner hun kansje med en gang og sover over tidspunktet hun vanligvis våkner. Problemet her var at han våkna 04, så jeg satte kl på 03. 1. natt våken 15 min, 2. natt bare halveis våken. 3. våknet ikke i det hele tatt 4. natt vi sov igjennom hele nattan (hadde ikke på vekkerklokka).
blomsterjenta Skrevet 18. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2009 Det har jeg aldri tenkt på! Det virker jo sannsynlig, faktisk. Skal se an nå hvordan det går i natt, hvis det fremdeles skjer, så kanskje prøve din metode! Noe du hadde lest, el fått som råd av andre?
Nagilimia Skrevet 19. august 2009 #6 Skrevet 19. august 2009 Det er noe jeg har lest, men husker ikke hvor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå