Agehya Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Har en datter som i sommer utviklet allergi mot hest og gresspollen. Hun elsker jo selvfølgelig hest og ridning, og har ofte ridd hos tanten sin. Men nå er det jo denne allergien da. Hun er snart 7 og får 1/2 zyrtec en stund før vi skal til hestene, men dette er tydeligvis ikke nok. Må vi bare innse at hun ikke kan omgås hest overhodet eller er det mulig at andre medisiner virker bedre? Har flytende zyrtec også, vil det hjelpe? Hun er ikke særlig begeistret på tanken med flytende, så vi har ikke prøvd enda. Stakkar liten som hun nyser og klør. Men hun forlanger å få gå i stallen uansett.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Hei Agehya Hun kan jo også prøve nesespray og øyedråper, men jeg ville tatt kontakt med legen. Der vil de ta blodprøve som gir en pekepinne på hvor alvorlig allergien hennes er. Dessuten er zyrtec og andre allergimedisiner langt billigere på blå resept! En annen ting er at zyrtec ikke alltid virker like godt på alle, kanskje hun kunne forsøkt et annet medikament? Uansett, lykke til!
Agehya Skrevet 21. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2009 Har snakket med legen min, men han vil helst ikke stikke unødvendig i barn. Han mente at så lenge vi visste hva det var som utløste det, var saken grei. Er jo for så vidt enig i det da, og hun MÅ jo ikke ri. Jeg har vel bare lite lyst til å ta fra henne denne gleden. Søsteren min som har hestene er også allergisk, men det går fint med medisiner. Men min lille frøken tiler det tydeligvis dårlig. Kanskje vi skal prøve nasespray og øyendråper først. Er øynene som er det største problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå