Gå til innhold

"Det ordner seg for snille piker" er det dummeste jeg hører!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ordner seg derimot for jenter som brøler folk rett i trynet når de blir behandlet dårlig. Du får nemlig ingen lønn i himmelen, dessverre, så stå på ditt i dette livet, for da ordner det seg for deg.

Ha en god kveld, godtfolk.

Fortsetter under...

Skrevet

"Slemme piker ordner seg selv"...

Skrevet

Som jeg pleier å si: det ordner seg for snille jenter,alle oss andre også ;)

Skrevet

"Good girls go to heaven- bad girls go everywhere!"

(Jim Steinman.)

Skrevet

Snille jenter kommer langt, slemme jenter kommer så langt de vil!

Skrevet

Nåja.. jeg har ingen problemer med å vente på lønnen min i himmel. Dårlig behandlet blir jeg aldri

Annonse

Skrevet

Det er vel noe som heter at snille piker kommer til himmelen, mens vi andre kommer så langt vi vil;)

Skrevet

og noe som heter karma. nevner goes around comes around

Skrevet

Kan lønne seg å være frampå. Tror ikke man får dårlig karma av å ha litt spisse albuer innimellom. Faktisk må det gi dårlig karma å ikke unytte de mulighetene en har.

For å blande inn litt politikk: FRP ønsker å fjerne tariffavtaler i det offentlige og legge opp til lokale lønnsforhandlinger. Dette betyr at "snille piker" som ikke klarer å presse seg fram å rope høyt, kommer sist i lønnskøen.

Skrevet

liker ikke FRP, aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det heller

Skrevet

Bra, da er vi iallfall to. Tror dessverre det er diverse andre her som ikke har skjønt det som vi har skjønt

Skrevet

Det samme syns jeg når jeg hører at det "alltid ordner seg".

Det e da fa... ikje nokka som "ordner" seg av seg sjøl.

Men det "ordner" seg det alltid for de jæv... påhengeran.

Skrevet

Bra det er flere som har skjønt det her. Syns alle skriver at det ordner seg for snille piker i alle innlegg, og det irriterer meg.

Annonse

Skrevet

Litt albue er det lov å ha, men å være frekk, ekkel, stygg med andre og direkte motbydelig og slem, DET vil jeg ikke være!

Da vil jeg heller være en snill pike det slett ikke ordner seg så veldig for, men som har det ganske OK likevel.

Skrevet

Jeg synes selv at jeg har vært veldig snill.

Og venter støtt og stadig på at det skal ordnes seg.

Begynner faktisk å bli SUR!!!

GRUFF

Skrevet

Snille piker kommer til himmelen, vi andre kommer dit vi vil ;)

Skrevet

Jeg synes det har ordnet seg når jeg har vært snill, jeg. Med "snill" mener jeg da rettferdig, lydhør og tålmodig. Ikke dørmatte.

Men konseptene "snill" og "slem" kan fortone seg veldig forskjellig fra person til person, så å sette regler for det ene eller det andre er farlig.

Skrevet

Om mang mangler empati og medfølelse kan man komme langt...Se bare Djengis Khan, Mussolini, Hitler, Napoleon, Stalin...Menn som uten å mukke har tatt livet av eldre, syke, småbarn for å SELV få mer makt..

Nå trenger man ikke gå så langt da,- men det viser at jo flere mennesker man er villig til å ofre på veien, jo lenger kan man komme..Men man er sjelden trygg og/eller lykkelig i de posisjoner man når om man bruker albuene for mye.. Da skaffer man seg også mange fiender og de man omgåes som "venner" er ofte av samme kaliber som en selv fordi "de snille" holder seg unna,- og man kan derfor ikke stole på de man har rundt seg.

Jeg vil heller være "Middelmådig" men omgåes folk osm meg selv,- folk man kan stole på ,som man vet hvor man har og som har litt andre verdier enn makt og penger. Noen kommer seg langt ved å være snill og grei også,- og de kommer seg som regel VELDIG langt :o) Og de sitter trygt og godt og er nok også lykkelige..I motsetnign av de som kommer seg langt med å være egoistisk og selvsentrert på veien til rikdom og makt...

Skrevet

Jeg anser meg selv for å være en snill jente (utenom i forhold...kremt...). og ting har alltid ordnet seg for meg.

Klart det ikke gjør det om du sitter på ræva og venter på at jeg jobb, en leilighet el skal dette ned i fanget ditt av seg selv. Men man behøver da overhodet ikke hverken rope høyt eller ha spisse albuer.

Man kommer langt med sjarm, og å vise seg som den man er, med styrker og svakheter. Tror jeg ofte "når igjennom" fordi jeg viser hvem jeg er, har selvironi og generelt er veldig åpen og ærlig. Men ikke naiv.

Har fortiden 1000 bekymringer om fremtiden; jobb, bolig, studier bla bla bla, men gidder ikke stresse med det, før jeg faktisk må. Jeg vet, med sikkerhet at alt alltid ordner seg på en eller annen måte. Kanskje ikke på den måten jeg hadde tenkt/håpet på. Men livet blir sjeldent som man planlegger. Mye morsommere å ta livet som det kommer, enn å drive på å planlegge hver minste detalj, og ikke ha rom for avvik. Enkelte er jo slik. Uff, for et liv, tenker nå jeg.

Skrevet

jeg er da kjempesnill jeg, og ALT har ordnet seg ALLTID:) heldigvis

Uttrykket er vel mer hva man forventer av livet, ikke hvordan man oppfører seg?

Skrevet

Når man bruker dette uttrykket for å kommunisere at det er viktig å behandle andre med respekt, oppføre seg pent, ikke gjøre andre vondt etc - så er det greit nok. Det prinsippet kan jeg stille meg bak.

Hvis "snill" er det samme som "dørmatte", eller at man ikke passer på seg selv, setter andre konsekvent før seg selv - så kan jeg godt argumentere mot det (for det er ikke gunstig i lengden), men det har jo andre tatt opp tidligere

Den viktigste grunnen til at jeg ikke liker uttrykket er rett og slett at livet er jo ikke slik at det alltid ordner seg! Og hvis det ikke ordner seg, og man skal følge dette "ordtaket" eller hva man skal kalle det, så er man da per definisjon ikke snill... og det stemmer langt fra alltid. Mitt livssyn tilsier ikke at sykdom, død og andre vanskeligheter i livet automatisk kommer som "straff" for noe man har gjort - for min erfaring har vist at det slett ikke er sant, som oftest er det dessverre tilfeldigheter som avgjør hvem som opplever de virkelig vanskelige tingene her i livet.

..og dette mener jeg selv om jeg er optimist, men det er et valg jeg har tatt - jeg ønsker å ha en positiv holdning til livet mitt.

Jeg lurer også litt på hva det betyr at noe "ordner seg".. Tror det betyr forskjellige ting for forskjellige mennesker. Jeg har kommet gjennom og overlevd/overlever de vanskeligste periodene i livet mitt (er midt oppi en nå) men ting har ikke "ordnet" seg for det (dvs det som var galt har ikke blitt riktig), jeg vil heller si at jeg har tilpasset meg og lært å akseptere og leve med den nye livssituasjonen min hver gang. Er det ikke det det egentlig ofte handler om?

Skrevet

Vel, det ordnet seg for meg iallfall. Og jeg er veldig snill.

Skrevet

Jeg tror på uttrykket, jeg da..

Tror på karma og at alt man sender ut, kommer tilbake...

Skrevet

Desverre er det nok sånn at det nytter ikke bare å være snill for å komme til himmelen. Det eneste som nytter er å tro at Jesus er Guds sønn. Ellers tror jeg faktisk mange ganger at det ordner seg for snille piker.

Skrevet

Jeg mener fortsatt at alt ordner seg for snille piker. Jeg kan fint være snill og bestemt på samme tid. Jeg brøler aldri folk i 'trynet' (jeg har forøvrig ikke noe 'tryne', min far var nemlig ingen galte), for dersom man har for vane å brøle folk i 'tryne' vil du fort oppleve at disse menneskene fort blir særdeles lite hjelpsomme, snille og vennlig innstilt - og det blir mer en ulempe enn en fordel videre. Så da drar vi et annet ordtak: "Med list og med lempe kommer en dverg lengere enn en kjempe".

Men selvfølgelig hjelper det ikke å bare være snill, man bør være bevisst på hvor man vil i livet, hva man vil oppnå, hvordan man selv foretrekker å bli behandlet. Hitler var kanskje høyt på strå fordi han lot snillheten fare, men se på hvor han endte opp - ikke noe å trakte etter. Takke meg til snill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...