Gå til innhold

Falsk hiv positiv, 60 timers fødsel, glemt kompress i underlivet

Anbefalte innlegg

1. Trenger å høre fra andre som har fått en "falsk positiv hiv test". Etter blodprøveanalysen min var ferdigbehandlet ringet legen meg og informerte over telefonen at jeg hadde testet hiv positiv. Var da i 3 mnd. Har i ettertid tatt 5 hiv tester og siste prøve viste en negativ test. HELDIGVIS. Leste meg til på nettet at visse gravidehormoner kan gi en positiv hiv test. Legen kalte meg aldri inn til noen samtale og ingen oppfølgning heller. Helt forkastelig.

2. Første fødsel tok 60 timer. Sov ikke på 3 dager. Håper min andre fødsel ikke varer så lenge. Noe jeg selv kan gjøre for at det skal gå hurtigere.

3. Ble klippet og fikk noen sting. Overlegen "glemte" et kompress igjen på innsiden. Jeg kunne ikke ligge eller sitte på 3 uker. Ringte sykehuset tre ganger før jeg fikk komme og de undersøkte meg skikkelig. Fikk heldigvis ikke blodforgiftning. Til gjengjeld luktet jeg råttne egg i 3 uker og såret brukte veldig lang til på å gro skikkelig. Et sting gikk også opp.

Vil ikke skremme noen men trenger råd for jeg gruer til neste fødsel.

Takker for svar.

Fortsetter under...

Så kjipt!! Både med falsk positiv og glemt kompress. Håper du har fått en god fastlege( burde du bytte?) og jordmor - slik at du blir fulgt opp og kan få hjelp, støtte og veiledning. Skjønner godt hvis du er nervøs nå. Lykke til.

• 2 uker senere...

kjente jeg ble litt engstelig nå, over at helsevesenet kan svikte så groteskt av og til. er det rart noen drar til private leger istedet?

vil du si hvilket sykehus dette skjedde ved, eller er det privat`?

Prøv å hvile mye siste tiden før fødselen istedetfor å vaske hus og annet for å få det igang. Har du sovet dårlig en natt så sov på dagen eller kvelden, stå opp noen timer og sov igjen når du føler for det. Hvis man er uthvilt skilles det ikke ut så mye stresshormoner og fødselen går lettere og raskere.

Når fødselen er i gang og riene begynner å kjennes vonde så stå oppreist og len deg over bordet, peisen el.l. og vugg sidelengs med hoftene. Det gir bekkenet god plass og lindrer derfor smerten samt at tyngdekraften også er med på å gjøre riene mer effektive. Hvis du blir sliten av å stå og gå kan du sitte mellom riene og sprette opp med en gang de kommer. Det er viteskapelig påvist at kvinner som står oppreist under fødselen forkorter forløpet. Jeg prøvde det sist selv og synes det var mindre vondt å stå oppe enn å sitte/ligge. Når pressriene kom la jeg meg ned og etter tre rier kom hun ut (mitt andre barn, første gang lå jeg hele tiden og brukte over en time på pressriene)

Pass på å skrive et brev til føden om din forrige fødse, hva du opplevde og hva du ønsker for denne fødselen. Det vil hjelpe deg å bearbeide opplevelsen fra sist så du ikke gruer deg slik og vil hjelpe dem til å gi deg en bedre opplevelse denne gang. Det kommer til å gå kjempefint :) skal du se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...