Gå til innhold

Cerazette etter fødsel...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite spørsmål ang. å begynne på cerazette etter fødsel (og før man har fått igjen mensen).

Hvor mange dager må man gå på de før de er sikre? I pakningsvedlegget står det bare "legen vil gi råd".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet, evt husker hva legen sa?

Skrevet

legen min sa at dei var sikre fra første dag.. men man skal jo begynne på dei første dagen når man får mensen og det har man jo i nåkken daga og sida sex er uaktuelt under mensen (iallefall her i huset, det er jo bere grisete og ekkelt) så får dei jo nåkken daga på seg til å begynne å virke.. men som sagt, legen min sa dei var sikre fra førse dag..

Eg valgte forresten å ikkje bruke dei då eg las alle bivirkningane:P

Skrevet

Hei!

Her finner du god informasjon om Cerazette:

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/C/Cerazette_Organon_83291/87787.html

Jeg fikk beskjed av legen at jeg ikke trengte å vente til første menstruasjon, siden jeg ikke hadde fått den tilbake etter fødselen. Jeg kunne bare begynne rett på. Jeg fikk en liten blødning etterpå, men det er visst helt vanlig. Det ble ikke noe mer ut av det.

Jeg er også litt usikker på hvor lenge en må vente før en er på den sikre siden. Tror det er relativt raskt dersom en ikke har fått tilbake mensen etter fødsel. Selv om en aldri kan være helt sikker, siden eggløsningen begynner før mensen når den returnerer etter fødselen. Jeg sikret meg 14 dager slik som vel er vanlig. Det holder med en baby i huset foreløpig;)

Skrevet

Det er i hvert fall ikke nødvendig å vente på mensen. Jeg har en datter på ni måneder og har ikke fått den tilbake enda så...

Tror pillene er sikre rimelig kjapt, men ville vel latt det gå 14 dager for å være sikker

Skrevet

Dersom du begynner på menstruasjonens første dag er pillen sikker fra dag 1. Hvis du begynner uten å ha fått igjen mensen er den sikker etter 1 uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...