~\/ero~ Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Da gikk det ikke så bra med denne graviditeten. Spira hadde ikke festet seg på rett sted, den hadde festet seg i egglederen. Så istedet ble det operasjon. Måtte ikke fjerne egglederen, så var jo heldig slik sett. Men var jo ikke dette jeg ønsket. Skulle egentlig vært 6+3 idag. Så nå lurer jeg på om det er flere med samme erfaring, som ønsker å dele de med meg. Hvor lang tid tok det før dere kunne prøve igjen? Evt hvor lang tid før det klaffet igjen. Regner med å måtte vente en stund før vi kan begynne prøvingen igjen. Skal snakke med legen på onsdag, så håper å få en del info da. Men hadde vært fint å høre andres erfaringer også
Gjest Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 heisann! Føler med deg... vet hvordan det er å tenke at nå skulle jeg vært så mange uker på vei... Hadde e.x.u i april... jeg hadde endelig blitt gravid, og var overlykkelig... var 6 fullgåtte uker da smertene ankom... Har operert mange ganger i buken, så legen min gikk fort til engstelse om exu... men på sykehuset var de ikke like sikre... de ga meg håp med å ta hcg prøver, og sa jeg skulle komme igjen om 2 dager for nye prøver. men jeg kom tilbake samme kveld... med akutte smerter. måtte operere. og opererte bort en eggleder. fikk beskjed om at det ikke var farlig å prøve å bli gravid med det samme. men han sa også at det var vanlig å vente 1-2mndr etter, men det fikk gå på psyken sa han.... Og tro meg, vi prøvde... og prøvde og prøvde.. noen måneder er gått, exuen er litt mer glemt, og jeg håper fortsatt på at en ny spire fester seg på rett sted.!!! men det jeg føler at jeg har gjort rettt, er å snakke om det mye! Har snakka med alle jeg kjenner om det nesten... tror ikke jeg hadde kommet over det så fort uten å snakke... det er jo tross alt en sorg , som å miste... ønsker deg all lykke videre! varme klemmer fra meg
~\/ero~ Skrevet 18. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2009 Tusen takk for svar. Fint å lese om noen som har opplevd det samme, selv om jeg ikke unner noen å oppleve det. Helt forferdelig å måtte gå igjennom noe slik. Eneste jeg tenker på nå er å bli gravid igjen. Men er redd for at det skal skje igjen hvis jeg er så heldig å bli gravid. Jeg er også redd for at jeg egentlig ikke er klar psykisk, selv om jeg føler meg klar nå. Lykke til, til deg også. Håper virkelig det fester seg en spire hos deg snart, på rett sted. Det er jo det eneste man håper på. Selv har jeg mistet litt motivasjonen. Føler jeg bare vil mislykkes. Men er så heldig som har en liten sønn, som holder meg oppe.
Simen og Julie Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 ei veninne av meg var i fjor i uke 20 når de oppdaga at det var utenfor livmoren. hun trodde selv at hun bare vat 13 uker på vei. hun måtte jo seff fjerne barnet og opperere bort den ene egglederen. hun fikk beskjed at hun måtte vente 3 mand før hun kunne prøve igjen. hun er nå høygravid å skal ha i denne mnd... så du trenger ikke nødvendigvis være prøver så veldig lenge før det klaffer:D skal xxxx fingrene for deg jeg:D
lillemeij20 Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 hei...va å gravid utenfor livmor (eggledern)..jeg måtte ikke operere..(fikk medisinsk behandling) og legen ba meg vente i 3 mnd før jeg å samboern kunne prøve igjen! hilsen lillemeij:)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 19. august 2009 #7 Skrevet 19. august 2009 Hei, så trist at du måtte oppleve dette!!!! Vet så inderlig godt hvordan du har det nå og det er tungt å måtte gå gjennom noe slikt! Kan jo fortelle litt om hva jeg opplevde det siste året: Begynte på pergo i august i fjor siden jeg ikke har EL selv. Ble gravid i mars-april, men da jeg var 6+0 i slutten av april fikk jeg enorme smerter, dro på sykehus og fikk konstantert EXU og sprukken eggleder. Ble operasjon og de klarte ikke å berge verken eggleder eller eggstokk på høyre side, men venstre side fikk jeg beholde og den så frisk og fin ut. Fikk beskjed om å i alle fall vente 1 mens før vi hadde ubeskyttet sex, men å bli gravide skulle vi prøve på til høsten igjen. Jeg hadde jo som sagt ikke EL selv, så jeg skulle få pergo til høsten igjen. Vel, så ventet vi 1 mens før vi hadde ubeskyttet sex og vet du hva; da ble jeg gravid igjen jeg. Helt av meg selv! Gynekologen var så glad på våre vegne og få kunne vel forklare at vi nå plutselig fikk det til helt av selv, men vi gjorde nå det:) Men det gikk jo ikke så bra med den graviditeten, for den endte i MA og utskrapning 13. juli når jeg var 8+4;( Men MAen hadde ingenting med exuen å gjøre, så det var nok bare uflaks. Uansett; prøv når dere er klare for det igjen og som du ser så trenger det ikke å ta lang tid før dere blir gravide igjen:) Ønsker deg masse lykke til! Stoooor trøsteklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå