Gå til innhold

Oi- gravid med nummer 2 og førstemann er kun 6 måneder!

veldigveldigspent

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei:) først og fremst, gratulerer så masse!! er selv litt på tuppa for tiden, fikk vite for en uke siden at det var en liten en på vei...igjen;) eldstemann er kun 3 mnd og jeg er allerede 8 uker på vei, her snakker man to tette ja... Etter den største overraskelsen har lagt seg, må jeg jo si at jeg gleder meg masse!! Veldig innstilt på at det kan bli et par - tre hektiske år, men tenk på all gleden barna vil få av hverandre:)

ang jobben så har jeg snakket med dem, .. jeg er jo i den situasjon at jeg ikke rekker å komme tilbake fra permisjon før perminsjon til den neste starter...Sjefen min tok det kjempe flott, men jeg må jo si jeg gruet meg litt på forhånd ;) men lykke til! husk,- det er jo et lite vidunder som vokser i magen din:)

• 1 måned senere...

Hvordan går det med ammingen? Her virker det som om det er på tur å slutte. Og er det flere som syns at vi faller mellom 2 stoler, hverken helsesøster eller jordmor kan svare på så mye ang det å være gravid og enda ha en liten baby, som etter det en leser skal ammes lengs mulig, her sier helsesøster helst godt over året, men da er jo ny baby kommet, og hvordan skal det gå, med råmelk ol.??

hei tenkt jeg skulle skrive litt til dere. mine to tette er nå 7,5 og 9 ble gravid når min eldste var 6 mnd...ja var tøffe stunder innimellom. jeg valgte og ha min eldste hos dagmamma noen dager i uka og brukte kontantstøtta til det ...slik at babyyen fikk alene tid og storebror fikk da fokus tid da han kom hjem.

de stor koser seg sammen og har alltid noen og leke om de trenger det...søsken krangel ble det jo også en del av.

her gikk det strålende.

til dere som lurer på ammingen ..jeg ammmet eldste til etter minste ble født da fikk han bare kveldskos da ...men babyen fikk alltid spise først.

en annen ting jeg også merket meg var at jeg ikke ble dårlig i svangeskapet når jeg ammet..og det var veldig deilig for meg som har hatt hyperemesis med den eldste og den yngste som er jente på 4....

nå som jeg er ignag som prøver igjen så tenker jeg at jeg kansje vil ha to tette en gang til men er ikke helt sikker.

• 2 uker senere...

Jeg var riktig nok 9 mnd. når jeg ble gravid med 2. mann og er nå 14+1 uker på vei.. Jeg begynte å jobbe igjen når jeg var 10 mnd., for å være sikker på at jeg var i jobb lenge nok for å få utbetalt full lønn. Har nå jobbet i litt over 2 mnd og har fortalt det på jobben. Ble veldig godt tatt i mot selv om jeg gruet meg som en hund :-)

Jeg hadde heldigvis et problemfritt svangerskap forrige gang, bortsett fra et litt forhøyet bt mot slutten (ble sykemeldt 1 uke før opprinnlig oppstart av fødselspermisjon).

Blir spennende med to tette.. og HEKTISK! Gledegruer meg :-)

Hei

Trenger ikke få bekkenproblemer 2 gang selv om en hadde det første gang.

Ble selv gravid da første mann var 7 mnd, termin om 2 uker nå. Hadde bekkenproblemer fra uke 20 sist, men ingenting denne gangen. Har også bare gått opp 12 kg hittil mot 22 kg samme sted forrige gang. Har ikke gjort annet enn det vanlige livet, men trente bevisst litt knipeøvelser for å motvirke bekken helt frem til 7-8 mnd.

Så stå på, jeg er veldig overasket over hvor "lett" dette har gått.

:-)

Annonse

Hei:) Jeg tok en sånn test her i Norge og der stod det gravid + 3 uker! Er helt satt ut jeg, tenk at vi skal ha en til! Føler jeg er litt rar i hodet, på en eller annen måte føler jeg plutselig nå litt synd på førstemann som ikke får ha oss alene lenger, men egentlig er det jo bare gøy siden han nå får en lekekamerat eller venninne:)

• 5 uker senere...

Nå er det lenge siden sist jeg kunne være her inne!

Nå er jeg omtrentlig 28 uker på vei, og det er spennende alt som skjer:-) Sykemeldt da jeg ikke klart nattevaktsstillingen min og har fått problemer med vonde kynnere, nedpress og mye stikninger. Det har jeg fått beskjed om å få under kontroll snarest, hvis ikke må de begynne å følge meg opp tettere..

Det jeg kjenner mest på akkurat nå, er at vi har et utrolig hektisk liv med mange utfordringer, og kroppen min klarer ikke helt henge med. Jeg er mye sliten/utslitt. Det er godt jeg ikke visste dette da jeg begynte med det hele:-) Mannen er i full jobb, foreløpig minstemann på snart 1 år har begynt i barnehage og er så og si konstant syk eller forkjølet (omgangssyke x 3, gått på penicillin mot infeksjon i hals og øre, øyekatarr x 2). Han sliter også litt med å finne sin rytme når det gjelder spising og soving, men vi jobber med saken. I tillegg er mannen min under videreutdanning, og vi har 2 barn på 9 og 11 år her også som krever sin kvinne når det gjelder oppfølging:-)

Med en så opptatt mann faller mesteparten av oppgavene her hjemme på meg, og i tillegg har jeg ikke sertifikat så jeg kan ikke kjøre til og fra barnehage ++.. da er det buss, eller en 40 minutters gåtur, som gjelder.

Noen ganger føler jeg meg så oppgitt og sliten at jeg ikke helt vet hvordan det skal gå, men så snart jeg får hvilt meg litt tar jeg meg sammen igjen:-) Vondt i ryggen får jeg også, det er tunge løft med en sønn på knappe året og som veier 12 kg. Han trenger meg jo så absoutt han også!

Jeg er ufattelig heldig som er gravid igjen nå, men tiden til å nyte det har jeg ikke helt. Gleder meg som bare det til babyen kommer, men er spent på den første tiden:-)

Høres jeg negativ ut nå? Jeg er absoutt ikke det, jeg bare innser at av og til er det litt større utfordringer enn "forventet". Men fyttirakker'n så mye man lærer om seg selv, både som mor, partner, og person!:-) Spennende erfaring:-)

Jeg har to små som nå er blitt 4 og 5. Det er 11 mnd mellom dem, og de har hatt stor glede av hverandre i mange år allerede. Det er helt supert. Litt mye arb de første månedene, men etter det blir det bare bedre og bedre. Så nå er jeg i gang igjen:-)

Mine snart to er ikke like tett, men jeg begynte på jobb etter permisjon for 3 dager siden og er nå 20 uker med nr 2. Ikke spess godt mottatt (sa ifra i desember) men nå, 3. dagen på jobb så går det bedre.

Kjenner meg akkurat igjen i din beskrivelse om "planleggingen", vår var lik og vi er kjempeglade for at de kommer såpass tett, blir 22 mnd imellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...