Gå til innhold

noen som har hatt flere kraftige kink i nakken?

Anbefalte innlegg

De siste årene har jeg hatt mange kraftige kink i nakken? De kan vare i opptil 2 uker. De har gått over av seg selv etterhvert. Kommet igjen med jevne mellomrom alt mellom 2-6 mnd. Dt kan være ta det er byssing og bæring av barn som er årsaken. Har hatt 2 barn med kolikk og jobber i barnehage, så det har blitt en del bæring i det siste.

Rett før sommeren hadde jeg et kraftig kink i nakken, som gikk over i ferien. det har vært bra helt til jeg begynte på jobb igjen i barnehagen. Nå har jeg jobbet ica 2 uker. Men nå føles det ikke som et kink, men mer en konstant smerte. Det eneste jeg føler hjelper er å legge seg strak ned og la nakken hvile.

Tenkte meg en tur til legen igjen og få skjekket dette grundigere opp hos evt en spesialist, er redd dette kommer til å gå ut over jobben min.

Er det flere som har vært plaget med lignende nakkesmerter, hva gjør dere med det?

Er det noe som varer i en periode og blir bra av seg selv eller er et tilbakevendende problem?

Hva tror du er årsaken til at du får kink i nakken?

Jeg har vært hos kiropraktor en peiode. Syntes det hjalp litt..

Noen andre som kan hjelpe med nakkesmerter som dere vet om?

På forhånd takk:-)

Fortsetter under...

Ta deg en tur til en manuell terapaut eller en naprapat som kan sjekke deg ordentlig.

det eneste som vanligvis hjelper på "kink" er trening, tøyningsøvelser og eventell behandling av fysio/MT/naprapat. men det er greit å få veiledning i riktige øvelser etc.

Det tenkte jeg å gjøre, men den siste tiden er smertene i nakken ikke lenger kink-smerter, men mer konstante smerter. Men det kan jo sikkert disse spesialistene mer om. Ved nakkekink forsvinner jo smertene av seg selv igjen etter en stund. Men nå virker det som om de ikke vil forsvinne.

Derfor er jeg redd at jeg rett og slett har skadet nakken. Og at jeg ikke kan jobbe i barnehage lenger. Veldig tungt arbeid for nakke/rygg.

Dette har jeg slitt med i årevis. Jeg er typen som ikke går til lege før jeg MÅ, men nå er det virkelig på tide. Fikk en kink i går igjen, og selv om det er bedre i dag er jeg stiv i nakken, og anstrenger musklene sånn for å holde hodet i samme stilling hele tiden at det blir enda stivere... Ond sirkel.

Etter at jeg gikk gravid har jeg også slitt med bekkenet, ryggplager har jeg "alltid" hatt, og nå i det siste har smertene fra nakken forplantet seg nedover rykken til bekkenet i perioder, da er det konstant vondt, og noe som minner om isjalgi gjør at jeg knapt kan hinke meg bortover, krumbøyd og med stiv nakke. Føler jeg er 80 år=(

Jeg har tenkt litt på fysioterapeut, men vet ikke hva som er best for meg? Henger meg på her jeg, i håp om svar!

Når du har kink, låsninger etc, så vil kroppen naturlig forsøke å kompensere ved å bruke musklene - noe som igjen gjør deg stiv i musklene og dermed enda stivere i ledd. man kommer inn i en ond sirkel.

Du kan jo forsåvidt ha pådratt deg en prolaps. det vil de i tilfelle se på MR. henvisning til MR får du hos legen din. han kan også kjenne etter mistanke om prolaps.

Du vil uansett ikke bli henvist til spesialist før du evt har tatt rtg og CT/MR.

det aller viktigste ved nakkevondt er trening, trening trening og trening. men du må gjøre de riktige øvelsene for akkurat ditt problemområde. Derfor trenger du veiledning i øvelser.

det aller aller fleste rygg- og nakkevondter er helt ufarlige og kan kureres med rett egentrening og evt fysio-behandling. prolaps kan i ekstreme tilfeller opereres, men som oftest avventer man operasjon.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...