Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar folat, men det er det. Legen sa jeg ligger lavt på alle vitaminer + jern. Fikk beskjed om å begynne med multivitaminer. Noen gode, ikke alt for dyre dere kan anbefalle? finnes jo så mye på markedet at barnevogn jungelen er lettere å finne frem i;) de må gjerne vere en pille med alt i, hater å svelge piller:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

øh...skal se etter på kjøkkenet etterpå:) Fleste vitaminpiller har noe jern i seg. Om du ligger lavt bør du kanskje i en periode ta jern i tillegg. Høre med lege og mål verdier. Jeg tar og folat (den er jo søt og liten å svelge da:) ) også tar jeg ren omega3 (pass på at det er ren og ikke med A og D for kan ende opp med for mye A-ikke bra. mener jeg det var. uansett jm "ordre") Er visst viktig å få i seg omega. Husker ikke hvorfor men både lege og jm har sagt det til meg. De ser ut som trankapsler og er veldig lette å svelge. Glatte greier.

Skal sjekke hva boksen min heter jeg. Komme tilbake til det.

Ellers er jeg typen som glatt kunne tatt 10 piller i en svelg...og ikke alle sklir ned tar jeg bare en slurk til..hehe

Skrevet

Hei!

Jeg tar noe som heter Lifeline gravid (første trimester) og snart skal jeg over til Lifeline ammende (fra andre trimester). Fås på apoteket og koster rund kr 198,- for 30 dager. Litt dyrt men jeg er veldig fornøyd og føler meg litt mer frisk :-)

http://www.lifelinecare.no/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=37

Men man må spise fire piller ( en av dem kan man tygge).

Håper du finner noe og lykke til!

Skrevet

Tar de samme vitaminene som deg.

Hvorfor skal du starte på den for ammende i 2.trimester? står at den er for ammende.. Tenkte å gå på den jeg går på nå gjennom hele svangerskapet, så gå over til ammende når jeg har født.

:-) fornøyd med de jeg også!

Skrevet

tar lifeline jeg også.

men apotek1 har vel en multivitamin for gravide som heter "gravid".

det er 2kapsler daglig- i tillegg må du ha enten tran eller omaga3kapsler daglig.

Skrevet

tar lifeline j også. var inne å leste litt.

d står at den lifeline gravid skal tas under hele svangerskapet og lifeline ammende skal tas etter fødselen.

j er veldig fornøyd med lifeline gravid selv om d er en tablett som skal tygges. er ikke så glad i å ta tabletter selv, men disse går greit.

Skrevet

jeg bruker noe som heter gravid,den har alle vitaminene som man trenger i et svangerskap=)

Skrevet

bruker også de som heter Gravid, da trenger man ikke ta noen flere :o) alt i en tbl. de er ikke dyre,fåes kjøpt på apoteket

Skrevet

På pakket står det at Gravid brukes fra når du planlegger graviditeten eller er i første trimester og at Ammende kan benyttes fra andre trimester og mens du ammer.

Tror det er fordi Gravid inneholder folat som er kun anbefalt i første trimester og Ammende har ingen folat. Men kanskje Gravid kan brukes gjennom hele svangerskapet, vi må nok spørre på apoteket :)

Skrevet

har samme inntrykk som deg manzana angåend Gravid tbl. tror også de bare skal brukes det første trimesteret :o)

Skrevet

Etter første trimester er folat forbundet med negative ting (som kreftfare hos fosteret:() sa de til meg på apoteket, så jeg ville ikke tatt mer enn maks 200mg per dag (innholdet i en "vanlig" multivitamintablett).

Dette med folat er litt rart, da andre land i Europa anbefaler folat i hele svangerskapet, og at de mange andre steder anbefaler 600mg til prøvende og 1 trimester, mens Norge anbefaler 400mg... Har du derimot påvist folatmangel anbefaler til 10(!) ganger så mye folat som normalt! Derfor tenker jeg at det ikke kan være sååå farlig å ta f.eks multivitamin med 200mg pluss en folatpille på 400mg mens man prøver...

Skrevet

"så jeg ville ikke tatt mer enn maks 200mg per dag (innholdet i en "vanlig" multivitamintablett)." Dette gjelder selvsagt etter prøvetiden og første trimester!!!!

Skrevet

Jeg tar noe som heter GraVitamin, veldig fornøyd med den :-)

Skrevet

Jeg tar multivitamin fra apotek1. Den har alt i seg, så tar jeg folat uteom itillegg. Hun på apoteket sa at multivitaminen var kjempebra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...