CMH Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Selv dusjer jeg hver dag, sminker meg lett av og til ( men går for det meste usminket), bruker rene klær hver dag og deodorant og parfyme. Kjøper nye klær innimellom og trasker ikke like mye rundt i joggebuksa lengre etter at dongeribuksene begynte å passe igjen
OnlyMe Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Dusjer når jeg får tid (min hver 2dag) Sminker meg 2ggr i året, tar på deo om jeg skal ut,og greier håret. Parfyme, hva er det? ;p ikke brukt det siden jeg fikk unger. Kjøper masse nye klær, men kun til ungene. Unner meg selv et nytt plagg ca annenhver mnd. Joggebuksen er fortsatt min venn:/ Og det er fremdeles 8kg igjen etter fødselen for 7mnd siden, så go'buksen ligger fremdeles bakerst i skapet. Blitt akkurat slik jeg ikke skulle bli m.a.o Men ja, tar på rene klær hver dag!
cherry coke Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Litt jålete er jeg. Var mye mer forfengelig før. men liker fortsatt å ta meg godt ut. Dusjer hver dag (ofte 2 ganger pga trening), bruker sminke hver dag, går aldri med joggebukse. Men kler meg behagelig med jeans og sneakers. Gikk alltid med høye hæler før, men sjeldnere nå pga ett kne som ikke alltid vil samarbeide. Synes ofte at folk ser bedre ut me sminke...trenger ikke å være mye , bare ett strøk maskara gjør seg..
Patetica fåkksi Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Jeg vil ikke kalle det jålete å dusje hver dafg, bruke rene klær og deodorant, men en gris om man ikke gjør det.
Let's hear it for the boys! Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Hehe. tenkte det samme som Pa Te Ti Ca. Jeg var mye mer jålete før. Gikk i høye hæler hver dag, alltid kjole eller skjørt og passelig mengde sminke. Nå er det verre! Går stort sett med mascara hver dag, og sminker meg skikkelig om det er noe spesielt som skjer. Har dessverre mistet evnen til å gå med skyhøye hæler (jeg kommer sterkere tilbake!), så blir stort sett sandaler eller Converse. Går oftere med bukse enn før, men trives best i kjole.
CMH Skrevet 17. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2009 Tja, Patetica. Ikke alle som har tid til det da hver dag da.. Kanskje ikke nødvendig for alle å dusje hver dag hvis man kun sitter hjemme f eks og ikke blir særlig svett eller skitten. Da holder det vel å vaske seg godt en gang om dagen. Men ja, litt av poenget mitt var at jeg ikke er særlig jålete mer, men passer på ha god hygiene istedet;)
Patetica fåkksi Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Jeg nekter å tru at ikke alle har fem minutter til å dusje hver dag.
lille sprelle Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 dusjer hver dag rein genser hver dag rein bukse om den blir møkkete eller et par-tre ganger i uka deo under armene og fuktighetskrem i ansiktet sminker meg ca 4 ganger i året - farger vippene 3-4 ganger i året.
OnlyMe Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 Nei, det er faktisk ikke alltid jeg har 5min til å dusje...(dessuten hadde jeg aldri klart å bruke kun 5min!) Kommer ann på hvilke dag ungene har, og om mannen er hjemme eller i nordsjøen:)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 17. august 2009 #10 Skrevet 17. august 2009 Visste ikke at det å dusje hver dag går under jåling, men isåfall er jeg vel jålete da Dusjer nesten alltid hver dag, vasker ansikt og hals hver dag, bruker krem hver dag, sminker meg hver dag. Jeg er vel av sorten som føler for å sminke seg for å gå på butikken
Norwegian by injection Skrevet 17. august 2009 #11 Skrevet 17. august 2009 Ha ha, det var nytt for meg også! Å dusje hverdag er å være jålete, he he! Jeg er til frisøren hver 6.uke. Hudpleieren for å vokse her og der hver 6.uke. Liker ikke å gå ut uten sminke. Går aldri ut døra i joggebukse/dress med mindre jeg skal på trening. Trener minst 4/5 ganger i uken, for å holde på fasongen. Jeg er nok litt over gjennomsnitts "jålete" ja ;-)
CMH Skrevet 17. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. august 2009 Ser flere har misoppfatta litt av hva jeg sa :-) Mente ikke at det å dusje hver dag er jålete, bare at jeg ikke er noe særlig jålete og satser på å holde meg ren osv fremfor å sminke og style meg hver dag.
Gjest Skrevet 17. august 2009 #13 Skrevet 17. august 2009 Jeg dusjer hver dag. Renser fjeset og smører morgen og kveld. Steller håret med rettetang hver dag (jeg er ikke venner med krøllene). Bruker foundation, lipgloss og mascara daglig. Går ikke ut av huset iført joggebukse og t-skjorte. Frisør og fotpleie hver 6. uke. Før jeg ble mamma var det manikyr hver fjortende dag, men det finner jeg hverken tid eller energi til lenger
Norwegian by injection Skrevet 17. august 2009 #14 Skrevet 17. august 2009 Skjønner det ;-) skulle bare "erte" litt....ikke bare bare heller å få dusje når man har en liten en i huset!
Store My Skrevet 17. august 2009 #15 Skrevet 17. august 2009 Dusjer og vasker håret hver dag, ja (noe annet er bare ikke et alternativ), bruker selvfølgelig (!) deodorant, parfyme, sminker meg (utenom kanskje lørdag eller søndag), rene klær hver dag, og går som oftest i høyhælte sko og ganske ofte i kjole eller skjørt. Forsøker ellers å kle meg smart/pent (vil ikke se kjerringaktig ut, heller, så det gjelder å balansere på en mellomting). Har som regel veske/sko som matcher, klipper meg cirka hver 6. uke, trener 2-3 ganger i uka. Trodde dette var omtrent normalt, jeg. Føler meg ikke spesielt jålete, og i hvert fall ikke særlig feminin, men ser jo at jeg kanskje virker superjålete i forhold til en del andre. (Joggebukse i "mykt stoff" finnes ikke i garderoben, men treningsbukse bruker jeg - når jeg trener ;-)
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 17. august 2009 #16 Skrevet 17. august 2009 Eh?? Er det å dusje,ta på deo og ikke ha på seg joggebukse jålete??hehehe:) Da er jeg iallefall super jålete...for jeg sminker meg i tilegg hver dag, og bruker ofte øredobber og smykker:) Elsker høyhelte sko..men er blitt dårlig med å bruke det, men kommer sterkt tilbake...har alltid høyhelte når jeg skal ut på noe da, som middag,kino,fest eller på en reise:)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 17. august 2009 #17 Skrevet 17. august 2009 Jålete? Dusjer hver dag. Har en date med han Christian Dior hver morgen og kveld:o) Sminker meg hver dag, men diskret. Ordner håret hver dag. Enten rettes det ut, krølles litt eller settes opp. Går i yogabukser hjemme av helt spesielle grunner... Går i pene klær på jobb. Tipper jeg er sånn cirka gjennomsnittlig.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. august 2009 #18 Skrevet 17. august 2009 Jeg syns ikke jeg er så veldig jålete. Jeg dusjer daglig, ansiktskrem, deodorant, bodylotion, parfyme, eyeliner under øyet + dekkstift på evt kviser. Går av og til uten sminke. Av og til pudder i tillegg. Varierer litt med hva jeg skal og hvor kvisete jeg er:) Jeg farger øyevippene for tida fordi jeg føler meg litt småsliten som nybakt mor og da hjelper det på psyken, hehe:) Og så liker jeg å ha tid til å barbere legger, under armene, bikinilinje og å nappe bryn. Men ingen krise om det går en dag uten. Nå hørtes dette veldig mye ut. Men jeg gjør ikke noe annet med håret enn å vaske og gre det. Jeg kan gå i avslappende (men rene) komfortable klær selv om jeg f.eks. skal på butikken blant folk uten å få panikk. Jeg går stort sett alltid med lave sko. Jeg trives best i olabukse og behagelige klær.
Mille** Skrevet 17. august 2009 #19 Skrevet 17. august 2009 Jeg er ganske jålete tror jeg, eller ganske normal kanskje, kommer an på hvordan man selv er hvordan man tolker ordet jålete. ;o) Dusjer hver dag, tar på deo, bodylotion, parfyme, ansiktskrem, sminke (mascara, eyeliner, øyenskygge, id foundation og lipgloss) hver dag, fikser håret hver 6. uke ca., går aldri i joggeklær bortsett fra når jeg trener, kjøper meg nye klær med jevne mellomrom og passer på å holde vekta sånn noenlunde. På sommeren har jeg alltid neglelakk på tærne, så og si aldri på fingerneglene pga jobben. )
Gjest Skrevet 17. august 2009 #20 Skrevet 17. august 2009 Jeg dusjer og har rene klær hver dag, det er da naturlig. Jeg var mer jålete før jeg fikk barn, da viste jeg meg sjelden eller aldri ute blandt folk uten sminke eller med joggebukse på. Nå kan jeg godt stikke på butikken en kjapp tur usminket og i joggebuksa, men jeg trives best hvis jeg har naturlig sminke, og rene og pene klær på meg.
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 17. august 2009 #21 Skrevet 17. august 2009 Ikke såveldig, jeg dusjer og har rene klær hver dag, grer håret mitt hver dag og har i litt for å gjøre det mindre statisk og maniac-professor - veldig tjukt hår m.a.o..:-D Vasker ansiktet med normaderm morgen og kveld. Bruker ikke så mye sminke, litt avhengig av hva jeg skal :-) Mange syns nok jeg er veldig jålete fordi jeg går så mye i kjole og skjørt...
Gjest Skrevet 17. august 2009 #22 Skrevet 17. august 2009 Anser meg selv som litt jålete. Dusjer hver dag (i sjeldne tilfeller annenhver). Deo og parfyme tas på etter dusjen hver dag. Sminker meg (men ikke mye) ca 6 av 7 dager i uka. Er som oftest kledd i en pen dongeri eller dressbukse og genser/skjorte/topp, men er nokså ofte kledd i skjørt eller kjoler. (joggebukse/daffeklær har jeg bare på meg når jeg pusser opp.) Har som oftest hæler på skoa, men triller jeg ungene har jeg lave sko på. Har alltid smykke og øredobber på og varierer mellom klokker, armbånd og ringer (gifteringen har såklart fast plass). Er ikke like pent kledd nå som før jeg ble gravid, men det kommer av at kroppen er 10 kg større og tar seg i mine øyne ikke like bra ut lenger, også er det en mer begrenset del av garderoben som passer. Men den saken jobbes det med. Eneste jeg skulle vært flinkere med er neglene mine og å gå oftere til frisøren.
Gjest Skrevet 17. august 2009 #23 Skrevet 17. august 2009 Anser meg selv som litt jålete. Dusjer hver dag (i sjeldne tilfeller annenhver). Deo og parfyme tas på etter dusjen hver dag. Sminker meg (men ikke mye) ca 6 av 7 dager i uka. Er som oftest kledd i en pen dongeri eller dressbukse og genser/skjorte/topp, men er nokså ofte kledd i skjørt eller kjoler. (joggebukse/daffeklær har jeg bare på meg når jeg pusser opp.) Har som oftest hæler på skoa, men triller jeg ungene har jeg lave sko på. Har alltid smykke og øredobber på og varierer mellom klokker, armbånd og ringer (gifteringen har såklart fast plass). Er ikke like pent kledd nå som før jeg ble gravid, men det kommer av at kroppen er 10 kg større og tar seg i mine øyne ikke like bra ut lenger, også er det en mer begrenset del av garderoben som passer. Men den saken jobbes det med. Eneste jeg skulle vært flinkere med er neglene mine og å gå oftere til frisøren.
mam <3 Skrevet 17. august 2009 #24 Skrevet 17. august 2009 Tror jeg er ganske jålete. Renser og smører ansiktet hver morgen og kveld, supplerer med masker etc. Steller håret hos frisør og ordner det på et eller annet vis hver dag. Full pakke med sminke. Bruker alltid tilbehør som matcher klærne, smykker, øredobber, skjerf og vesker. Går nesten alltid i høyhælte eller "penere" sko. Men jeg kan godt kjøre i barnehagen for å hente snuppa og se ut som en dass, men jeg jåler meg alltid når jeg skal ut blant folk, hehe.
~sjiraff~ Skrevet 17. august 2009 #25 Skrevet 17. august 2009 Å dusje og bruke deo er vel ikke akkurat jålete vel? Dusjer hver dag, bruker deo hver dag (finnes det noen som ikke gjør det?), parfyme da jeg husker det, sminke hver dag, rene klær så og si hver dag, bruker en del stæsj (skjerf, øredobber, smykker osv). Ikke så ofte jeg kjøper nye klær, kjøåer stæsj oftere. Anser ikke meg selv som jålete overhodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå