jente08 <3 jente11 Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Min datter fyller snart ett år... Noen der ute med en nydelig god sjokoladeoppskrift med snadderfyll på?
Inspira Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Hei! Jeg har fått helt dilla på en veldig enkel sjokoladekake. Enkelt som bare det! Bruker browniemix til bunnen og sjokolademousse oppå. Mmmmmmm!!!! Oppskriften på moussen er: 2 dl kremfløte 225 gr kokesjokolade 4 eggeplommer 2 eggerhviter 100 gr melis pisk krem til lett kre,. Smelt sjokolade. Stivpisk eggehviter og melis. Bland eggeplommene i sjokoladen før du vender inn krem og eggehviten. Den blir ganske flytende, så du må ha bunnen på fatet med kakeringen på når du tar på moussen. Etter en stund er den fastere. Genialt lett og digg!!
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Her kommer en oppskrift til langpannekake eller mange muffins feks. Den er helt overstadige god, saftig og laaangt fra tørr! En innertier blandt alle jeg har servert den til, og den begynner å bli noen! Holder seg lenge! Pleier å bake og fryse ned også - smaker like digg når man tar den opp!! 7dl sukker 1,5 ss natron 7 ss kakao 12 dl mel 1 liter kulturmelk 200 gr smeltet smør Bland det tørre. Tilsett smør og kulturmelk. 190 grader i 30 minutter (varmluft) Glasur: 100 gr smeltet smør Kaffe 300 gr melis 3 ts vaniljesukker 4 ss kakao
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå