Gå til innhold

Hvordan søke om keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Er nå gravid i uke 24 og venter barn nr 3. Jeg har grudd med til fødsel fra jeg ble gravid, ikke for selve fødselen, men for det å gå over termindato og for at noe skal skje med barnet på slutten av svangerskapet og under fødsel.

Første svangerskap gikk jeg 12 dager over termindato endte i et krisekeisersnitt, der legen selv sa at dette var "på hengende håret". Morkaken fungerte dårlig og fostervannet var helt misfarget.

Andre svangerskap gikk jeg 5 dager over termindato fødte normalt men ifølge jordmor var det også denne gangen misfarget fostervann. I tillegg ble dette barnet født med en sjelden misdannelse, får oppfølging fra Rikshospitalet, men er engstelig for at det skal skje noe under neste fødsel..

Jeg skal denne gangen føde på Rikshospitalet har fått tilsendt min journal fra de tidligere fødsler på lokalsykehuset, og jeg må si jeg fikk litt panikk.. Ikke hyggeig lesning om 1 fødsel/keisersnitt.

Jeg har tenkt på igangsetting, men det er jo forbundet endel risikoer ved det, særlig når jeg har hatt et keisersnitt. Så jeg har nå bestemt meg for å søke planlagt keisersnitt, jeg MÅ få den ungen ut før termin, av erfaring vet jeg jo at "kroppen svikter" rundt termin... Tør ikke sjanse en gang til.

Kjenner godt til "risikoene", er selv sykepleier.

Hvordan går jeg frem for ø søke om dette? Skriftlig? samtale? Noen eraringer med Rikshospitalet på dette feltet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140525620-hvordan-s%C3%B8ke-om-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også på Riksen og skla ha planlagt ks. Fastlegen sendte en henvisning, hvor hun spesifiserte at jeg helst ville snakke direkte med lege. Fikk brev om time hos overlege i løpet av en uke, og hadde samtalen omtrent tre uker etter henvisningen ble sendt. Det gikk helt greit, fikk innvilget uten problemer. Hun var opptatt av at jeg skulle kjenne risikoene og komplikasjoner som kunne oppstå, og at jeg skulle være informert om muligheten for ekstra oppfølging i forhold til fødsel om jeg ombestemte meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...