Gå til innhold

Noen putebarn her som faktisk har fått av puten etter 3 mnd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste litt lenger ned på debatten at de visst går månedsvis ekstra selv med litt umodne hofter..

Vi skal på ul med gutten vår i morgen, da har han hatt puten på i 3 mnd, fikk den på dagen etter han var født. Jeg prøver å innstille meg på at han sikkert må ha den lenger, men kjenner at det kommer til å bli en kjempenedtur hvis han må det. Gutten min var født i seteleie så de tok ul av hoftene med det samme han var født, da sa de at det ikke var så ille, det var verst på ene siden så han ville ha godt av en pute. På 6 ukers kontrollen spurte jeg om det var noen som fikk av puten før det var gått 3 mnd og da fikk jeg beskjed om at de behandlet ingen med så avorlig hd i mindre enn 3 mnd... Synes det er en smule frustrerende at jeg ikke får noe konkret svar eller noe estimat på hvor lenge vi må holde på med dette - hater hele puten jeg, synes den stjeler hele babytiden og synes det er fryktlig å reive han inn i den der puten når han protesterer.. uff kjenner jeg får angst for hva de kommer til å si i morgen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Jeg har 3 barn, hvor alle har hatt en form for hoftefeil. Min eldste datter lå med gips og skinner til hun var 1.5 år. Men hun var født med høyre ofte ute av ledd. Datter nr 2 hadde pute i 3 måneder, og fikk den av da. Men var bra etter 6 uker med pute,men måtte fullføre behandlingen på 3 måneder. Min 3 barn som er en gutt ble født med umodne hofter, var bra etter 4 uker med pute, men må fullføre behandlingen på 3 måneder. Han er nå 3 måneder gammel og vi skal til kontroll i dag. Håper jeg snart kan ta den av. Skjønner at du føler at den tar bort lit av babytida, føler det samme, ble veldig skuffet at også nr hadde hoftefeil, hadde et lite håp at jeg skulle slippe sden ahn er gutt og det er mindre vanlig blant gutter

Lykke til

Skrevet

Hei

Vi skal også til kontroll snart men vi fikk beskjed om at det var minst 4 mnd behandling (skien)

hun er tre mnd nå og håper den skal av snart jeg også.. hun hadde mild grad på en side..

måtte dere besttille siste kontroll selv?

Skrevet

Hei og takk for svar:)

Her er en lykkelig dag - var på ul og hoftene var normale og kunne reise hjem fra haukeland uten pute:):)

Jeg har ikke bestillt noen timer selv, har fått ny time ved hver kontroll. På haukeland er det vanlig med 6 ukers kontroll og ul av hoftene ved 3 mnd så litt rart at de sa 4 mnd til deg..

Og til du som har ditt 3. barn i pute - da skal jeg ikke klage mer. Dette er mitt barn nr 4 og første som har lagt i pute. Men jeg må innrømme at jeg synes 3 mnd i pute var mer enn lenge nok. Ønsker deg lykke til med kommende kontroll og håper også gutten din får den av ved 3 mnd kontrollen. Syntes det hørtes helt forferdlig ut med din første som var så stor før hoftene ble bra. Hvordan er oppfølgingen på de eldre barna dine, er der kontroll av hoftene når de blir eldre også?

Ønsker dere lykke til alle dere som har putebarn, håper dere er like heldig som vi føler oss i dag:)

Skrevet

hei Jeg har vært på ultralyd i dag og hoftene var helt bra, så på mandag da jeg skal til ortopedenog da kan jeg ta av puta. Da har han brukt den i 3 måneder, som er behandlingstiden de bruker her i Drammen. Jeg har hørt at andre byer bruker 4 måneder Mitt eldste barn er fortsatt til kontroll på rikshopitalet en gang i året. Hun fungerer helt som andre 5 åringer , men sist gang vi var til kontroll så sa de at hun kanskje må ha en operasjon når hun fyller 6 for å rette den lit opp. Datter nr 2 skal bare ha en kontroll når hun fyller 4 tror jeg, hun er 3 nå og har ikke vært inne til noe kontroll etter hun fylte 1 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...