Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er virkelig stort for meg altså! Jeg har bestilt legetime! Jeg liker ikke leger og har ikke vært til lege på 3 år. Og sist var liksom for mandlene=p

Hva skal jeg spørre om?

Skal jeg bare si at vi har prøvd snart 2 år og enda ikke blitt gravide?

HELP:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:) Masse lykke til...

Du kan jo si forskjellige ting, f.eks hvor lang syklus du har, og du har eggløsning osv.

Håper alt ordner seg og at du blir gravid snart :)

Du får si hvordan det går :)

Skrevet

Uansett hva du sier eller spør om, har legen uansett hørt alt sammen før, det er ikke noe å være redd for. Legen min spurte om syklusene mine, om jeg har hatt kjønnsykdommer, tidligere gravideter og slikt. Mannen min hadde på forhånd tatt sædprøve så jeg hadde med resultatet for den. Legen gav meg en henvisning til gynokolog uten at jeg spurte om det. Regnet egentlig med at jeg skulle bli sendt hjem for å "prøve mer" og at "det har bare gått ett år, vær tålmodig" og alt det tullet der. Men nei da, han ville sende meg til utredning med en gang, så nå har jeg gyn time om en måned.

Det gruer jeg meg litt til...

Lykke til!

Skrevet

Jeg er i nesten samme situasjon som deg, ღღWhiteAngelღღ. Har "bare" prøvd i 1,5år, men akkurat bestilt legetime og gruer meg litt.. Men fastlegen tar kanskje ikke noen undersøkelser? Hvordan var det da du var til legen oslojente79? Gjorde han noe annet enn å stille spørsmål? Burde mannen min bestille time for å ta sædprøve før jeg skal til legen? Fikk han gjort det hos fastlegen?

Dette ble mange spørsmål... Lykke til hos legen ღღWhiteAngelღღ og hos gyn. oslojente79!!!

Lykke til til deg også askepott. Hvor lenge har dere prøvd?

Skrevet

For og være helt ærlig vet jeg ikke om fastleger tar undersøkelse. Jeg har ingen fastlege og skal til en turnuslege. Gruer meg MAX! Men i første omgang blir det vel bare og prate sikkert. Jeg venter tr i de dagene før jeg skal til lege, så viss hun skal undersøke meg vil jeg heller vente til Tr er bort. D verste blir å kle av seg og ligger der å "skræve".. Ekkelt..

Skrevet

Helt enig...! Satser på det bare blir prating først. I såfall så er det jo gruinga på forhånd som er verst!!! :-)

Skrevet

Hei, Hei!

Skjønner at du gruer deg, men tenk bare på hva en slik time på sikt kan resultere i en- en fantastisk liten baby :) Grunnen til at jeg sier dette, er at jeg har vært i samme situasjon som deg- og jeg vet hva det er å grue seg- husker veldig godt at jeg var helt utslitt før jeg kom til lege. Der skje det mest sannsynlig ikke noe skummelt- noen spørsmål om syklus, blodprøver for å sjekke stoffskiftet, henvisning til gynekolog, rekv. til å ta blodprøver for å finne ut om du har eggløsning ( om du har tatt el tester og de blir positive har du mest sannsynlig dette) Kanskje kan legen din også skrive ut rekv. til mannen din slik at han kan ta en sædprøve. disse prøvene gjør dere unna i løpet av en- to sykluser- og så finner de ut om dere må ha noen behandling ( som visps kan føre til at problemet er løst), eller de finner at dere er uforklarelige barnløse ( som hos oss)- og da kan dere velge om dere vil ha hjelp- her fins det utrolig mange metoder- og ikke alt er like avansert som prøverør- kanskje du bare trenger å ta en pergokur, eller gjør som oss vi valgte inseminasjon - helt smertefritt- gjort på 5 min----- og vips her har vi en baby på snart 10 mnd :)................................................... Dette ble litt langt, men ville bare forsøke å motivere seg. Jeg gruet meg også veldig, men er såååå glad jeg gjorde det!!!

Lykke til!!!

Skrevet

Gruer meg men det blir spennende. 1 skritt nærmere baby:) Tenk på det du!:) Har ikke testa så veldig forhold til EL egentlig, men når jeg har testa har det vært svake streker. Men hva koster en inseminasjon? Tok det dere lang tid før dere fikk det utført?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...