lihj Skrevet 17. august 2009 #1 Del Skrevet 17. august 2009 Litt om meg. bor i Tromsø er 34 år, har hadt 3 MA på ett år,alle mellom uke 10.-13. Mistet i juli08,april09 og nå på torsdag 13.august. Er så fortvilet og oppgitt av hele greia, nå tenker jeg bare dette klarer jeg ikkje gå igjennom flere ganger, hvordan skal jg mote meg opp igjen, og så evt. miste?? Ser her inne at det er noen solskinnshostorier og da tenker jeg: Det går ann.....Det må jo være håp?? Da skal jeg ihvertfall vite hva som feiler meg, for noe er det.. En lege sa til meg i helga, at det kunne bare være at jeg hadde vært uheldig!! Er det mulig??, og at det fant bare 10-12% ut hva som var galt etter utreding på habituell abort. Er det noen der ute som veit om noen som er spesialist på feltet her i Tromsø?? Uansett nå ønsker jeg ikke bli gravid flere ganger under slike omstendigheter. Jeg ønsker alle her spesielt lykke til. Klæm Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140525058-her-kommer-jeg-ogs%C3%A5/
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 17. august 2009 #2 Del Skrevet 17. august 2009 Hej.. Trist å läsa om dina MAn å förstår helt tankegången din. Själv har jag haft två MA men med komplikationer (7 narkoser) å känner som du att jag inte kan gå igenom det här en gång till. Har nu lagt hela prøvningen på is, kroppen å psyket skall få återhämta sej plus att jag å min sambo behöver att få tid till förhållandet. Startade provningen jan 2008 å tested positivt i juni 2008. Så mistet vi i augusti och var tvungen att ha 3 ingrepp, det sista i november. Januari 2009 testade jag positivt igen men mistet i mars igjen å har fra mars til juni haft 4 ingrepp. Har gått på 2 progynova kurer nu för att bygga upp slimhinnen igen å är nu äntligen färdig med de. Har haft tur å få utredning på Ahus fastän jag "bara" haft två MA. Väntar fortfarande på resultaten men fick en telefon fra legen (det er service det) där han sa att de svar han fått såg helt fina ut. Får oansett blodfortynnende (Albyl-e) å progresteronstøtte i neste svangerskap. Just nu vill jag inte prove igen.. känns lättare att jag tar beslutet om å inte få barn än att få gå igenom detta en gång till. Vet att vi kommer försöka igen men måste känna att jag är psykiskt stark till att kunna tackla en ny MA OM vi skulel ha sådan otur. Blir så glad när jag läser här inne å ser att det faktikst går bra till slut. Otroligt starka tjejer här som verkligen har fått gå igenom mycke.. Hoppas du finner ut av detta å får hjälp av sjukhuset med utredning. Massa lycka till Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140525058-her-kommer-jeg-ogs%C3%A5/#findComment-140525246
lioness* Skrevet 18. august 2009 #3 Del Skrevet 18. august 2009 Hei lihj, Jeg vet ikke om det hjelper deg noenting, men flere års mas og kjas har det endelig lykkes for meg - så håp er det definitivt! Jeg har mistet tre ganger, og det etter å ha blitt utredet for ufrivillig barnløshet (ble ikke gravid, måtte ha laparaskopi pga noe endometriose i buken). Det har vært veldig tøft, men nå er jeg gravid 16+6 og kjenner at babyen rører på seg i magen min. Er helt over meg av takknemlighet. Legene sier at de som har blitt gravide nesten alltid lykkes med å bære fram et levendefødt barn til slutt. Det håper jeg også du skal oppleve. Det er faktisk fullt mulig å ha uflaks og miste tre ganger, ettersom sjansen ved hvert svangerskap er hele 15-20 prosent. Men det kan også være noe annet galt, feks med blodet ditt eller noe annet. Jeg var hellig overbevist om at det var noe galt med meg, men nå vet jeg ikke lenger. Gikk på Albyl-e og progesteronstøtte de første 3 mnd av svangerskapet, men vet ikke om det var dette som gjorde noen forskjell. De har ikke funnet noe galt med med/oss, men så er heller ikke mer enn en liten del av utredningen gjennomført fordi jeg ble gravid igjen umiddelbart etter en utskrapning og ikke rakk å få tatt blodprøvene (som skal tas som ikke-gravid). På Rikshospitalet og Ullevål sa de at omkring halvparten får påvist en årsak til habituell abort, så 10-12 hørtes litt lite ut. Jeg vet så veldig godt hvor fortvilende det er å være i din situasjon, og ønsker deg det aller beste fremover. Det SKAL ordne seg! Be om utredning og ta det derfra. Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140525058-her-kommer-jeg-ogs%C3%A5/#findComment-140529513
lihj Skrevet 18. august 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 18. august 2009 Takk dere to, og lykke til!!!! skal stå på for min egen del, ønsker om det er mulig å få vite hva som feiler meg. Trur det er noe..... Har snakket med overlegen på gyn.pol og han har henvist meg til utredning for habituell abort. Jeg må vente 3 mnd. og komme dit etter mensen og ikke før sa han... klæm Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140525058-her-kommer-jeg-ogs%C3%A5/#findComment-140529942
melina, glad mamma Skrevet 18. august 2009 #5 Del Skrevet 18. august 2009 Hei lihj Utrolig vondt at du skulle miste nok en gang. Jeg vet så altfor godt hvordan du har det. Det legen sa om å være uheldig, hørte jeg også mange ganger. Men da jeg kom igjen og igjen ble tonen litt annerledes. Det er vanlig at de fleste opplever en eller to tidlige aborter i løpet av livet. Men gang på gang på gang? Da må det være noe annet spør du meg. Og jeg er så glad for at jeg stod på selv. Leste alt jeg kom over, og kom selv til legen og ba om medisiner. Fikk det og vips så klarte jeg endelig å beholde de små. Så jeg har veldig liten tro på at en bare er uheldig eller at noe er galt med fosteret. Tenkte jo under svangerskapet nå at babyene sikkert har noe som feiler dem, for siden legene mente at de jeg mistet helt sikkert ikke var levedyktige. Men de to jentene er HELT perfekte!!! Og jeg er hellig overbevist om at det hadde endel av de andre også vært dersom jeg hadde fått medisiner tidligere. Jeg har også hørt og lest at 50% av oss habituell abortere får en diagnose. Det din lege sa var et veldig lavt tall... Så stå på! Bli skikkelig utredet. Og finner de ikke noe, så spør likevel om blodfortynnende eller andre medisiner du hører om kan hjelpe (for meg var blodfortynnende nok, men vet at andre her inne tar andre ting også). Mange har fått hjelp pga det. Stor klem fra meg som håper at det snart ordner seg for deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140525058-her-kommer-jeg-ogs%C3%A5/#findComment-140533464
MK73 Skrevet 18. august 2009 #6 Del Skrevet 18. august 2009 Ja, legeforeningen opererer med tall rundt 50% (som får en diagnose), det er riktig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140525058-her-kommer-jeg-ogs%C3%A5/#findComment-140533541
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå