Gå til innhold

Hvor lenge i micro til hvilken mengde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mange varmer kaldkokt vann i micro til riktig temperatur for så å ha i pulver.

Bruker nan og skal derfor ha ca 40 grader. Nå blander jeg kaldt og varmt, men noen som vet hvor lenge dette skal stå?

Både for 90 ml og 150 ml?:)

Takker for svar.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Tror du bare må prøve deg frem da micro'ene er forskjellige. Jeg bruker også Nan og har flasker med kokt vann i kjøleskapet. Varmer disse ved hvert måltid på 600 W i 90 sek. Det har bare blitt sånn at jeg bruker 600 W og ikke 900 W som er høyeste styrke på vår micro ;) Da er disse ca 40 grader C.

Skrevet

Glemte å skrive at dette er flasker på 150 ml...

Skrevet

Ja, du må absolutt sjekke selv. Vi gikk til innkjøp av et kjempepraktisk digitalt termometer på Clas Ohlson, er beregnet på drikke og matvarer. Det var til god hjelp.

Skrevet

Det er veldig variabelt hvor lenge de må stå. I micro'n hjemme setter jeg flaskene på nesten 1minutt, Hos mamma tar det ikke lenger enn 10-15sek og når jeg var på besøk hos en venninne her om dagen trengte deres mikro 30sek på å varme melken.

Jeg bruker NAN, så trenger 40grader. Har 180ml i flaskene siden 150ml blir litt i minste laget for prinsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...