★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 dere som har prøvd begge deler hvordan ble forskjellen på antall egg,kvalitet osv?? litt nysgjerrig bare:))
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 har hatt begge deler... Psykisk og fysisk mye bedre med kort regime...men jeg har fått færre egg av dårligere kvalitet. kroppen min trenger tydeligvis lang tid med nedregulering for å yte maks ved eggstimulering... men hadde jeg hatt likt resultat hadde jeg selvfølgelig valgt kort...mye mindre påkjenning og mindre hormoner. Nå skal jeg gå seks uker på spray...usj... men alt går...
shnuppelure77 Skrevet 18. august 2009 #3 Skrevet 18. august 2009 Jeg hadde langt regime i feb 2009, fikk kun ut to egg, kun ett delte seg perfekt, men festet seg ikke. Hadde andre forsøk med kort regime i juni 2009, fikk ut 11 egg, men ingen delte seg riktig, satte inn 2x 5-cellers egg, men de ville ikke sitte da heller. Skal igang med tredje forsøk med kort regime nå (venter på tante rød, setter første sprøyte på tredje dag mens). Legen anbefaler kort regime for meg, uten at jeg helt vet hvorfor, men jeg fikk jo mange flere egg på den måten. Kort regime er mye bedre både psykisk og fysisk syns jeg, Ting går veldig fort kontra med langt regime hvor ventetiden var laaaang, men det er ikke sikkert alle har det på samme måten, det er bare min erfaring.
Phoenix1 Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Jeg har kun hatt langt regime på forrige forsøk. Brukte synarela spray i noe som føltes som en uendelig laaang tid....og så sprøyter i 10 dager . Fikk ut 6 egg. Alle ble befrukta, ett ble satt inn dagen etter befrukting, fikk 2 på frys og resten ble kastet for de delte seg ikke rett visstnok. Ska nå igang med kort regime. Slipper sprayen. Skal kun ta sprøyter i ca 10 dager. E veldig spent på koss det går med alt...eggutvikling, størrelse, mengde osv.... Men e utrulig godt å slippe unna den sprayinga....
tuttelura Skrevet 18. august 2009 #5 Skrevet 18. august 2009 Har ingen erfaringer - enda.. Men har hatt 3 negative IVF med langt regime, så gikk vi over til privat klinikk og venter mensen en av de nærmeste dagene før vi skal i gang med kortregime.. Må si jeg er spent på forskjellen, både kvalitet og kvantitet.. Har hatt 7, 10 og 4 egg på henholdsvis Puregon de 2 første forsøkene og Menopur det siste. Kvaliteten var bedre på siste forsøk, men altså færre egg.. Skal bruke Menopur nå også... Håper på bedre resultat:-) Holder forøvrig til på Aleris i Oslo nå:-)
rugetid Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 hei.. hatt en forsøk md lang syklus- fikk ut 7 egg, 6 ble befruktet- men kun et delte seg slik de ønsket- og det festet seg ikke. Aleris. nå har jeg hatt en kort syklus- og vært i kjempeform, tok ut 10 perfekte egg(sa de) som ble befruktet og nesten alle delte seg fint. (copenhagen fertility center)fikk satt inn to - men ingen til frys pga fragmenteringer .. de to jeg satte inn- kunne vært fryst- men vi valgte satse på de beste eggene med en gang.. skal teste om 2-3 dager. så min erfaring er at kort syklus er letter/bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå