♥3nydeligebarn♥ Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Har en gutt som er født uke 36 ) han er nå blitt 4 1/2 mnd Han løfter hue når han ligger på magen,men ikke så lenge av gangen.. øver litt hver dag.. har snudd seg begge veier engang,men viser ikke tegn til noe mer.. spreller m armer,bein og skravler og ler,veldig fornøyd liten gutt.. men føler han henger litt igjen på d fysiske... han har jo lov å henge 1 mnd etter,så d er kanskje ganske normalt????
Blanco Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Har en jente født uke 32+4. Hun har vært sterk i nakke, mage og rygg siden hun ble født, men begynte allikevel å rulle fra rygg til mage senere enn de som er like gamle som henne. Hun ligger litt etter de som er 8 mnd fysisk, men ligger like bra an sosialt, i flg helsesøster og lege.
Galskapens overhode Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 jente født 34+3 hang litt etter det som er regnet som midtnormalen frem til 9 mndr, da skjøt hun fart og gikk ved 11 mndr. Nå straks 6 år og skolejente. Gutt født 34+2 har hatt utvikling lik jevnaldrende hele veien, brukte bare litt lenger tid på å komme opp på samme vekt. Nå 19 mndr, 14 kg, løper, klatrer og har begynt å prate.
KR0705 Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Jeg har en gutt som ble født i uke 29, veide 990 gram. I begynnelsen var han seint ute. Ville ikke smile, se oss i øynene og fulgte lite med på det vi holdt på med. Men han hadde kollik så det kan også ha noe med saken å gjøre. Jeg har vært utrolig opptatt av utviklingen hans, sammenligna med barna til mine venninner. Noe som ikke er veldig lurt. Nå er han snart 9 mnd (fødsel) og 6 mnd i forhold til termin. Han smiler, ler, ruller rundt, dytter seg framover, tar tak i leker, bytter hand, leker med to leker samtidig og sitter uten veldig mye støtte. Han vil helst stå hele tida (mens vi holder han). Utviklingen går i rykk og napp og plutselig skjer det masse Hvis babyen din ikke orker å holde hodet oppe over lengere tid tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for. Jeg var hos fysioterapaut med lille gutten min. Det hu anbefalte meg var å legge han på en litt hard pute / skummgummi og vippe litt på puta. Ha noe forran babyen sånn at h*n har noe annet å konsentrere seg om. Og når hodet ligger høyere enn rumpa og beina er det lettere for de å holde hodet oppe. I forhold til utvikling så går de etter termindato så da er jo babyen din 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 har prem/dysm. 5 uker - hang etter til mellom 10 mnd-1 år. deretter tatt igjen og gått forbi
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 26. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2009 Takk for svar ) er godt å høre andre sine erfaringer,virker ikke som d er no å bekymre seg for ) så da tar vi bare tia til hjelp
lilletupp & spira Skrevet 30. august 2009 #7 Skrevet 30. august 2009 Hei Har ei tulle som er født 7 uker før tiden. Hun hang litt etter de første 9 mnd, men hun er nå 17 mnd (fra fødselsdato) og løper, snakker, klatrer og er kjempe flink. Ligger ikke etter nå nei. Hun likte ikke å ligge på magen de første mnd, men dette gikk seg til. Helsesøster sa at man skal alltid korrigere aldreren frem til de er 1 år, så gutten din har lov til å henge etter de som er født til termin. Dette endrer seg pluselig skal du se, kos deg med at du får ha baby litt lengre, de blir fort store : )
Elin snart mamma til 3 Skrevet 18. september 2009 #8 Skrevet 18. september 2009 har en gutt som ble født i uke 36. Han har tatt igjen de som er jevnaldrende å har allerede begynt å krabbe Hihi første mann ut av alle de jeg kjenner som skulle ha barn i januar og februar. Ikke dårlig for en liten tass på 6,5 md i følge termin
mor,2 prinser & 1 prinsesse <3 Skrevet 23. september 2009 #9 Skrevet 23. september 2009 Min eldste sønn, som nå er 4 år i dag, klarte ikke å løfte hodet før han nesten var 7 mnd gammel.. Helsesøster det ikke var noe å bekymre seg over fordi det gjorde ingenting siden han ble født i uke 34..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå