Gå til innhold

ferdigblanda NAN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre som bruker ferdigblanda NAN eller et annet merke?

Det blir jo dyrt i lengden så vi skal gå over til pulver etter hvert.

Men så til poenget. Synes den skummer så fælt. Når vi blander i maltekstrakt og må riste blir det utrolig mye skum! Synes også at melken er litt tynnere enn når vi blander ut selv med pulver.

Noen som har synspunkter på dette? Er ferdigblandet melk like bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker ikke NAN eller noe annet merke som har ferdigblandet melk, men tenkte jeg kunne svare så godt jeg kan likevel!

Ferdigblandet melk skal jo i teorien være like bra, om ikke bedre enn den man lager selv. For her vil jo mengdemålene være helt rett og melken er laget i ett sterilt miljø. Men det blir helt klart dyrt i lengden. Så om man er nøye med mengde vann, pulver og temperatur når man lager selv blir det like bra!!

De få gangene vi brukte NAN før vi fant ut at lillegutt reagerte voldsomt på den, synes jeg også at den skummet veldig når du ristet den. Så sånn er den nok bare!!

Skrevet

Hei!

Her fikk mini mm på flaske, men når jeg begynte å ha mindre mm, måtte vi ha litt nan etterhvert. I starten var det ikke mye han trengte, og vi brukte da også den ferdigblanede. Jeg er så absolutt enig i at det skummet ekstremt når man hadde malt i som man ristet ut!! Helt ekstremt!!

Til slutt var jeg helt tom for melk, og vi brukte rundt 500 kroner i uka på ferdigblanda nan. Galskap på høyeste nivå! Nå bruker vi pulver, og er vel nede i 150 kroner uka.....:o) Jeg var drit nervøs når jeg skulle begynne å blande og ordne med pulver og riktig mengde kaldkokt og varmt vann i begynnelsen, men det gikk jo så greit når jeg bare satte i gang å prøve meg frem:) I løpet av en time hadde jeg full kontroll:o)

Lykke til i alle fall!:)

Skrevet

Vi bruker pulver hjemme og ferdigblanding på tur.

Vil bare gi et lite tips ang pulveret. Det er ikke meningen at flasken skal ristet som milkshake he he he :o) Det holder å riste forsiktig....men påse at alt pulveret blir løst opp. Vi har prøvd både med og uten malt. Merker ingen forskjell på skummnivået.

Et tips til: jeg synes det er så tungvindt å blande både varmt og kaldt vann. Jeg har kladtkokt vann i kjøleskapet. Jeg heller ønsket mengde i flasken (f.eks 120 ml vann) også varmer jeg i microen. Deretter har jeg i malt også pulver (4 skjeer). Skrur på lokket og rister pent.

Smakelig måltid he he :))

Skrevet

Jeg rører med skje og da skummer det ikke. Bruker NAN pulver. Jeg veier pulveret med kjøkkenvekt sånn at jeg får riktig mendge

Skrevet

Vi prøvde Collett, men den skummet helt forferdelig. Vi har godt over på NAN som både skummer mindre og smaker MYE bedre :) billigere er den og. Pulver er jo enkelt og greit det, sparer mye for miljøet også. Tenk hvor mange bokser det blir i løpet av et år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...