trolly Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 hvor lenge sover flaskebabyene dere om natta? Min gutt er 3 mnd og sover nå veldig lenge om natten uten at han vil ha mat. I natt sovnet han kl 01.00 og sover fortsatt! Kl er nå 10.30! Er dette vanlig? Vi vet at han får i seg nok melk om dagen. Han begynte med dette for en uke siden uten at vi gjorde noe for det, begynte bare å sove hele natten gjennom. Han roter litt på kveldene, er urolig og vil ha flaske ofte, men sover til gjenngjeld maange timer etterpå. Sover også kortere på dagen nå, men har hyppige lurer. Hvordan er det med deres små? Noen med baby på 3 mnd?
2 keisere Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Hei! Vi har en gutt på straks 12 uker og han har de siste 4 ukene hatt sitt siste måltid for kvelden ett sted mellom 20.00 og 22.00, og han sover da til ett sted mellom 07.00 og 08.00. Flaskebarn er jo like forskjellige som andre barn og har forskjellige behov for mat om natten. Men så lenge gutten din er fornøyd og legger på seg, så er det jo bare ett pluss at han sover så lenge!! Deilig for alle å få litt søvn! Vi har ellers fått en skikkelig sovebaby som sover mye og ofte på dagen også! Slapp av og nyt situasjonen som den er!
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Når mini var 3 mnd gikk vi over til nan for fullt. (hadde fått litt mm i tillegg til nan før det). Da tenkte jeg at jeg skulle begynne å venne han til sprinkelsenga si på eget rom (har rom vegg i vegg). Klokka var rundt ni, og han sov da tre timer, nytt måltid hele døgnet - natt som dag. Denne kvelden skulle jeg sitte oppe en stund, tenkte da å legge han i senga på rommet sitt mens jeg ordnet en del, ta stellet klokk atolv og ta han med inn til oss for å sove etter det. Men neida, mini sov til seks morgnen etter han, hvilket han har gjort siden også Så tror du bare skal anse deg som heldig som nærmer deg å ha nattavvent han, og nyyyt hver time med ekstra søvn du får!)
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Gutten min er nå 4 1/2 mnd,han har sovi fra 7 til 7-8 fra han var 2 1/2 mnd gammel.. han fikk pupp på dagen og flaske kveld frem til 3 1/2 mnd.. nå er d bare flaske )
eplepeple Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Jenta mi på 3 mndr sov hele natten da hun var 5 uker Hender hun våkner om natten nå, men det er ikke ofte. Hun sover stort sett natten i gjennom. Hun prioriterer søvn fremfor mat )
Studine mevik Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Gutten vår er 2mnd. Han har sovet hele natta i flere uker allerede. Begynte med at han la seg rundt kl 21 og våknet ca kl 5. Stadig la han seg tidligere på kvelden og våknet senere på morran. En liten periode spiste han siste måltid kl 19 og sov da til kl 7. De siste dagene nå har han spist mellom 18 og 18.30 og våknet ca kl 6 og sovnet igjen etter litt pludring for så å våkne igjen kl 9. Vi føler oss utrolig heldig. Han er mye våken på dagen, så vi får mye tid sammen med han og kan kose og leke med han. Sover som regel bare 30-45min mellom måltidene, men han ligger også mye bare og "slapper av", gjerne på fanget hvis vi ikke har noe å gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå