Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 ...det er altså min mann jeg trenger å spørre noen om, og kjenner ingen jeg vil diskutere dette med. Vi har to barn sammen, er gift på andre året, og vært sammen i fem år. For to år siden ble han hektet på World of Warcraft i en periode på 2 måneder, men da han ble innlagt på sykehuset for en planlagt operasjon ble han på en måte "avvent". Han lovet da å ikke starte opp igjen. Men fyren er sånn at jo mer folk krisemaksimerer noe "interessant" jo mer må han teste ut noe. Så han leste før jul at nå var flere blitt innlagt på psykriatisk klinikk for wow-spillingen sin, så da måtte han jo selvfølgelig teste det ut på nytt igjen for å se om det virkelig var så bra... Og vi startet enda en periode med alt for masse spilling, jeg ble selvfølgelig en smule irritert, dette fortsatte fra jul og fram til sommer, da satte jeg hardt mot hardt(han brukte en god del av pappa-permisjonen sin framfor pc, mens ungen sov). Han inrømmet at han brukte for mye tid, lovet å trappe ned og etterhvert slutte.. Men så kommer greia: På wow spiller de med andre medspillere fra verden over, og jeg fant ut i går at han har hatt en spesiell jente han har spilt masse med siden i vinter/vår, de har sendt masse "brev" til hverandre i spillet, pratet personlig og blitt "venner". Hun kaller han "my love", de kan si ting som "jeg savner deg", "savner å spille med deg", han kaller henne "my princess". Hun ville ha han på msn, men han ba henne heller legge henne til på facebook, og der har han prøvd å kontakte henne to ganger, hun har kun han som venn. Det ble ikke skrevet noe kjempeforferdelig, men denne kjælenavnkallingen, og "i miss you"-greia liker jeg ikke altså.. Han sier masse rart om dette selv, men har innrømmet alt å sier han skal slette figuren sin og hele spillet, at jeg er viktigst for han. Men jeg bare får ikke det hele til å stemme, jeg føler meg lurt, såret og skuffet. Trenger noen tips til hvoran jeg kan bearbeide dette og lære meg å stole på han igjen... Jeg vet dette ikke er like gærnt som fysisk utroskap, men for meg var dette litt over grensen... Huff.. synspunkter, noen?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Åh det idiotiske spillet ødelegger mer enn det er verdt. Min eks spillte dette hele tiden, han slutta skolen, gadd ikke jobbe, satt kun hjemme både natt og dag og spillte, i helgene dro han til kompiser hvor de satt å spillte sammen hele døgnet. Selv gikk jeg på skole og jobbet, men ikke snakk om at han skulle gjøre husarbeid selv om han bare var hjemme. (heldigvis hadde ikke vi barn sammen) Holdt på slik i nesten 2 år, så gikk jeg! Hadde ikke likt om min nåværende samboer hadde spillt dette og iallefall IKKE likt om han koseprata med damer der... Håper virkelig din mann klarer og slutte og spille og at alt ordner seg
Gjest Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 WOW er skummelt, det er virkelig lett å bli hekta (liker den typen spill selv jeg). Jeg vet ikke helt hva jeg kan si om "forholdet" mannen din har holdt på med. Sannsynligvis er det "bare" fantasier. Det at han har hatt henne på fb er vel kanskje fordi et godt team trenger å kunne varsle hverandre raskt når det er ting på gang. Det er jo det som er så skummelt med wow at man må samarbeide med andre og da blir det til at folk trekker hverandre med i spillet. At han sier han har savnet henne trenger ikke være annet enn at hun er en viktig spiller i gruppen. Hvis healeren tar en pause er man ganske fortapt for å si det slik ... men det kan jo også være at han ble litt betatt av denne rollefiguren da. Men det viktigste er vel at han ikke gikk lengre enn til å la seg friste, eller? Uansett, hils mannen din og ønsk ham god bedring ... og et tips fra meg er å holde seg unna online versjonene av sånne spill. Det kan være nesten like gøy når man spiller mot maskinen, men det er lettere å gi seg når man må :-)
Dunder Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Jeg tenker at det viktigste er at han slutter med dette spillet. Det er et stort problem for deres parforhold, det har han visst i lang tid, og han har likevel valgt å fortsette spillet. Da mener jeg at han faktisk aldri kan spille det mer. Det blir den prisen han må betale. Det blir nesten som en alkoholiker. De kan heller ikke "ta et glass av og til". Hvis jeg hadde drevet min mann til vannvidd og gjort han ulykkelig, forsømt barna mine og kanskje venner og jobb (?) hadde jeg sluttet øyeblikkelig eller søkt hjelp. Det bør din mann gjøre også. Denne "fantasiaffæren" ville jeg latt passere dersom han slutter helt med spillet.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Tusen takk anonym over og Kaklehøna! Det er veldig bra å få høre dette av en som spiller selv hvordan dette fungerer, og hvordan forholdene utvikler seg i spillet. Det bekrefter litt av det han selv sier om henne. Jeg føler meg litt dum som tar sånn på vei for dette, men det at han holdt det hemmelig plager meg, han visste at jeg ikke ville likt dette men gjorde det på tross av det. Heldigvis spiller han veldig sjelden nå, han sier at jeg oppdaget dette når det var på tur å dabbe av. Det jeg lå å tenkte på i natt var om det går an å utvikle ordentlige følelser for noen på denne måten, føler han virkelig noe for henne, og er han så gla i meg som han alltid har vært? Han er en fyr som er utadvendt og liker å snakke med mennesker, han liker også å flørte men bare på uskyldig vis. Det er en utfordring for en usikker person som meg selv å være sammen med en som han. Det trenger jeg å jobbe med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå