Hocathy Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Hei alle sammen. Vi venter på vårt 5 inseminasjon forsøk. 3 hos Stork, og nå det 2 hos Volvat. Så nå prøver vi med litt akupunktur i forkant. Og ble spurt om vi ikke kunne trekke fra utgiftene vi har på skatten. Jeg er helt blank på dette, så er det noen som vet? Og har vi rett til noen form for økonomisk støtte what so ever? Hvordan er det med IVF behandling, hvordan går en frem da. Er det lang ventetid? Litt langt rotete innlegg dette.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Hei. Jeg tror ikke vi får trekke det av på skatten, samt få hormoner dekket av nav når man tar disse forsøkene i utlandet. Det har noe med bioteknologiske lov - jmf bruk av anonym donor. I Norge er ikke anonym donor tillatt. Men, om man bruker åpen donor i Danmark hos Stork vet jeg ikke hvordan det er. Jeg har tatt IVF på Nordica, ikke noe ventetid der. . . :-)
StorkeMammaen Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Hei. Er litt usikker på hva man kan få støtte på. Jeg brukte egenandelskortet på utallige legebesøk (spes fødsel/gyn) i Oslo (bor i Drammen) Etter hvert som kortet ble fylt opp så fikk jeg frikort og fikk dekket reisa og deler av legebesøkene. Går kanskje ann å lese seg fram på Nav? Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå