Gå til innhold

Dere som har mistet ...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere hatt alle tegn på at alt var bra med fosteret helt frem til dere mistet, eller forsvant tegnene før? Tenker da på om puppene fremdeles var ømme, sammentrekninger i livmora, kvalme osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet i uke 9, og alt var ok til meg frem til dagen før..

Hadde litt brun utflod dagen før. Ikke mye, men det så liksom ut som en dråpe blod var blandet med mye utflod. Kjente det litt uvel i magen uke før jeg mistet, men trodde det var stikninger som følger av at livmora vokste (som jeg har lest om så mange ganger). Jeg har et barn fra før, så jeg sa til samboeren min at det var litt rart, da jeg ikke husket at det var sånn sist gang.. Eneste symtomet på graviditet hos meg (bortsett fra den stikningen i livmora) var ømme bryster, og det forsvant den dagen jeg mistet. Var stor forskjell på dagen før og dagen etter. Nå - 5 dager etter, kjenner jeg ingenting i brystene lengre..

Skrevet

JEg hadde alle symptomene der helt fram til babyen var ute av meg. Hadde ikke så mange symptomer i svangerskapet i det hele tatt da, kun veldig ømme og hovne bryster. Hadde bergynt å få bekkenløsning også og dette ga seg heller ikke før han var ute. Mista i uke 19...

Skrevet

Begge gangene jeg hadde MA var det ingen tegn på at noe var galt. Da jeg hadde SA gikk det tre døgn fra smertene og blødningen startet og frem til lille-gutten kom ut.

Skrevet

Jeg har tidligere hatt et svangerskap som gikk helt fint og hvor jeg ikke hadde mye symptomer. Det jeg hadde når sist mistet jeg i uke 13+6, men så fosteret, og det hadde nok vær dødt flere uker uten at jeg merket noe, for det var alt for lite i forhold til hvor langt jeg var kommet på vei. Var kvalmere denne gangen enn forrige svangerskap, men da tenkte jeg bare at det kanskje var annet kjønn enn sist, og da kvalmen begynte å gi seg et par uker før aborten, så tenkte jeg det bare var fordi jeg var ferdig med 1.trimester. Tenkte egentlig ikke så mye på å kjenne etter heller, for jeg regnet bare med at alt skulle gå bra. Den gang ei. Men håper på at det ordner seg snart.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei,

jeg hadde mindre mage enn sist, men det var jeg bare glad for=)

Hadde veldig ømme bryster frem til uke 9, så ga det seg.

Mistet nå dagen før uke 11. Når jeg tenker tilbake, ble brystene mindre etter at de sluttet å være så ømme og det er jo ikke normalt.

Skal på UL i morgen for og sjekke om jeg må ha utskraping.

Tror det er vanskelig å vite eksakt for alle er så ulike, når man leser her inne så skriver jo folk om syptomer jeg hadde tatt for å være 100% Sa/MA.Og disse føder alikevel ett velskapt barn på termin.

Skrevet

Hei!

Da jeg var gravid var jeg supertrøtt, hadde ømme pupper, magen var stinn, og var småkvalm (uggen). I uke 7/8 fikk jeg en merkelig følelse av at jeg ikke var gravid lenger. Alle symptomene var der fortsatt, men puppene var litt mindre ømme. Jeg hadde 1-2 stikninger mellom symfysen og navlen, og noen få spottinger. Ringte legen og ble sendt til sykehuset for undersøkelse. Fikk konstatert MA og hadde utskrapning 20. juli i år, den dagen jeg skulle ha vært 9+0 dager. Etter dette ble symptomene raskt borte.

Skrevet

Alt virket å være i skjønneste orden hos meg helt til jeg på UL i uke 9 fikk beskjed om at det ikke var liv. Jeg hadde ømme bryster, var kvalm, mensmurringer og var oppblåst. Men det er jo ofte slik ved MA, at kroppen tror at man forsatt er gravid, og støter defor ikke forsteret ut..

Skrevet

Jeg hadde ingen symptomer på svangerskap.

Den lille var død i magen,og hadde dødd ganske tidlig.

Grunnen til at jeg ikke hadde symptomer,kan komme av at nettopp fosteret var dødt!

Fikk med meg tabletter hjem,som skulle få ut det lille jeg bar på.

Jeg var i utgangspunktet 11 uker og 4 dager,men den lille hadde dødd lenge før.

Skrevet

Jeg mistet i uke 15. Mine symptomer var kvalme og ømme bryster (pluss vedig mye humørsvingninger) når jeg rundet ca uke 12 forsvant de fleste symptomene omtrent. men jeg trodde det var fordi jeg gikk over i 2. trimester. Når jeg mistet fikk jeg vite at fosteret hadde vært dødt en stund før jeg mistet det, og nå lurer jeg på om det var fra ca da jeg mistet symptomene.

Skrevet

jeg mistet veldig tidlig, uke 5, men symptomene forsvant ikke för dagen etter. fikk SA. hadde vondt i puppene og öm i magen og kosrryggen.

utrolig hvor trist man kan bli, selv om man mister helt i beg av svangerskapet...

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg oppdaget MA i uke 9, det viser seg at spiren var 7 uker. Jeg dro på UL fordi jeg var bekymret. Det var noe som ikke føltes riktig. Jeg hadde ømme bryster (men jeg undret meg over at de ikke hadde vokst så veldig), vondt i ryggen og var veldig sliten og trøtt. Men kvalmen var ikke så fremtredende. Det var trøttheten som fikk meg til å bestille UL. Jeg syntes det var vanskelig å tolke symptomene fordi man har de samme symptomene på graviditet som på at noe kan være galt...

Hele veien visste jeg at det var en jente, inntil ca da hjertet sluttet å slå (når jeg tenker på det i ettertid), da ble jeg plutselig usikker på kjønnet. Jeg ser tegnene klarere nå, men som sagt er det lett å blande symptomene.

Skrevet

Jeg skrev i dagboken her inne da jeg var ca 7 uker på vei at jeg følte kvalmen hadde blitt mindre fremtredende den siste tiden, og at jeg var bekymret for MA.

Da jeg var 8+4 hadde jeg bittelitt blodblandet slim, og på UL fant legen ut at fosteret hadde stoppet å utvikle seg ved ca 6 uker. Jeg opplevde at kvalmen og "utviklingen" av symptomer gradvis forsvant etter at fosteret døde. Brystene fortsatte ikke ømhetsgaloppen-de var liksom bare tunge, slik som før mensen, og ikke såre i brystvortene slik som ved graviditet. Men jeg hadde en litt rar utflod (vekslet mellom tynn, tykk og slimete på et vis, og innimellom med grønnskjær), og murringer fra tid til annen. Ved mine to tidligere graviditeter har jeg vært veldig kvalm frem til ca uke 14.

Det gikk 5 uker fra den lille døde til jeg endelig fikk utskrapning. Symptomene var helt borte ca en uke før jeg jeg fikk utskrapningen.

Min erfaring er at ja, symptomene reduseres når fosteret/embryoet dør, men blir ikke borte over natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...