Snupperella81 Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Nå har vi fått innkallelse til første samtale hos Volvat, og vi gleder oss. Vi var også hos fastlegen for en mnd siden, og han sendte en søkad til riksen. Men det er så lang ventetid der har jeg hørt, så prøver Volvat, selv om det koster mere penger. Har råd til noen runder der, og håper jo selvfølgelig at det klaffer på første forsøk(krysser fingrene). Det er AID vi må ha. Håper de er flinke der, jeg må jo si jeg gruer meg litt til hele prossessen og. Noen andre som skal prøve på Volvat rundt disse tider? Timen vår er 14. august. En mnd til, men det går fort.:-)
mtsk Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Hei på dere! Vi er et par som er i gang på Volvat i disse tider. Kom nettopp hjem derifra etter første inseminasjonsforsøk(19/8-09). Tok en test i morrest som selvfølgelig var negativ. Hadde igrunn ikke forventet noe annet siden det er gådd så kort tid. Men er fortsatt optimist(-; Nå overanalyserer sikkert jeg alt som skjer i kroppen min, men føler på meg og magen at noe er annerledes(-; mye murringer og stikkinger og litt vondt i korsryggen. Kan jo hende det bare er innbilninger alt, men kan jo å hende noe er på vei. Får smøre oss me tålmodighet i noen dager/uker til før vi vet helt sikkert(5 dager til IKM). Angrer ikke et sekund på at vi valgte å gjøre det på Volvat. Synes de har vært veldig profesjonelle og utrolig hyggelig personale på avdelingen. Så tvi tvi til dere og lykke til i tiden som kommer(-;
Hocathy Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Vi er også hos Volvat. Hadde et forsøk i juni som var negativt, så nå går vi for gull når vi skal bort dit om en ukes tid. De er veldig flinke og koselige å ha med å gjøre. Eneste er at legene er så ettertraktet at det kan være litt vanskelig å få snakket med de. Men de har noen søte sekretærer som formidler beskjeder. Men vi er godt fornøyde med de!
Snupperella81 Skrevet 29. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2009 Hei hei. så bra det kom noen svar her, trodde vi var de eneste jeg nå. hehe... Jeg mente selfølgelig at vi skulle dit 14.september, ikke august. Gikk dere på medisiner/ hormoner og eggeløsningssprøyte før inseminasjonen? Og hvordan synes dere det gikk? Gikk det greit å handle donorsæd på nettet?( høres lettvint ut, men er jo faktisk det vi gjør) mtsk: Da satser vi på at du er gravid nå:-) Har du klart å holde deg unna testene? er det ikke 3 dager før ikm det kan vises positivt?
Hocathy Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Hei igjen. Vi prøver nå litt Pergotime før dette forsøket. Vi skal til med vår 5 ins. totalt. Så vi krysser det som krysses kan for at den skal sitte nå! Vi fikk overført våre strå fra Stork over til Volvat. Det gikk helt strålende. Også har vi reservert noen ekstra strå som er lagret hos European.
mtsk Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Hei igjen:-) har ikke brukt noen medisiner el noe annet forut for inseminasjonen. Har heller aldri vært snakk om å bruke noe slikt. Har da aldri tidligere prøvd el vært gravid, så vet jo ikke evt hvor fruktbar man er. Krysser fingrene for at jeg er som mamma og mine to søstre. Di har planlagt alt hver gang og fådd klaff på første forsøk men selvfølgelig med naturmetoden da! Ble enige med legen på Volvat om å gjøre et forsøk først uten noen form for stimulering, så får vi heller ta det derifra hvis det ikke skulle gå på første forsøk. Har selvfølgelig ikke klart å holde oss unna testing! Søstra mi er gravid nå, og det kunne påvises 8dg etter, så da tenkte vi at det skader jo ingen å bare begynne tidlig. Optimister:-) har såklart vært negativt alt til nå, men det kan jo fortsatt være håp. Skulle egentlig hatt mensn i dag,men den er ikke kommet. Gir den to dager til(-; har i grunn alltid vært stabil i en 28dg syklus, men har jo en og annen gang i årenes løp latt vente en dag el to(-: som du skjønner, evige optimister(-; Skulle den være negativ denne gang, så tenker vi bare som så at jaja, da prøver vi bare en gang til(-: koster jo selvfølgelig noen kroner ekstra, men det får så være. Får jo hele tiden velmenende, gode råd om å ikke teste så mye. Blir bare så mye verre for oss selv om det ikke sku bli noe denne gang. Men vi har pratet mye om det, og da vi aldri har prøvd tidligere, så skal vi nok takle en liten skuffelse el to om det ikke skulle gå på første el andre forsøk. Blir vel verre derifra om vi ikke får det til(-: Ene søstra mi testet faktisk negativt i uke 5 med første barnet, men i uke 6, altså to etter forventet mens fikk di positivt(-; så vi krysser alt vi har å håper at alle di negative til nå ikke betyr så mye(-;
Snupperella81 Skrevet 2. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. september 2009 åhhh. Dette er jo kjempespennende. Ønsker dere begge to lykke til. :-) Tok dere eggeløsningstester hver dag, og når den var positiv så ringte dere inn dit? Også dro dere dit dagen etter? Hva med jobben da? Jeg vet jo sånn ca når jeg har eggeløsning, men hvis jeg er stresset ogslik kan den vel bli forsinket.
mtsk Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 I natt slo lynet ned i magen! Da slo mensn inn for fulle mugger helt uten forvarsel. Har jo normalt verk i forkant, men det kom ca samtidig. Men tar det i grunn greit! Hadde d jo hele tiden i bakhodet at d i di færreste tilfeller klaffer på første. Så da blir d ny tur til Oslo på meg(-: litt tungvint da vi bor ganske langt nord, men alt må jo bare planlegges litt ekstra i forhold til jobb og fly. Jobber heldigvis i eget firma og vi er bare to. Kollegaen er verdens snilleste så han legger alt til rette for meg på jobb slik at jeg kan dra omtrent på 5 minutten omså. Startet på dag 11 å teste med eggløsningstester. Morra å kveld. Fikk positiv kveld dag 14 sist. Hadde heldigvis dratt til Oslo etterm før. Så da var d bare å ringe Volvat morgen dag 15 å melde fra. Hadde jo på forhånd faxet melding den dag jeg fikk mens så di ventet meg ca i disse tider. Så fikk time samme dag da. Så slik blir vel runden denne gang å da(-:
Snupperella81 Skrevet 3. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2009 Huff da, det var synd. Ja jeg vet ikke helt hvordan det blir med jobben her. Det blir jo litt dumt hvis jeg ikke får byttet bort vakta mi, og bruker jeg egenmld istedenfor. Tror de begynner å lure litt da ja. Men vet jo sånn ca når det blir. Huff, blir stresset av sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå