Hillbillie Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #176 Skrevet 14. juni 2010 Heisann! Ikke noe bedre nyheter hos meg heller, er jeg redd - tanta kom på onsdag, som forventet, så nedturen ble ikke så stor denne gangen. Men noe dritt er det jo uansett da...uff, jeg vet hvordan det er når forventningene skrus opp, håper at du er "ovenpå" igjen, nå er det vel bare å lade opp til ny prøverunde....Merket du noe til at du brukte wild yam? Jeg tar bidronninggele men har ikke prøvd w.y. enda. Ha en flott uke!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 15. juni 2010 #177 Skrevet 15. juni 2010 Æsj, så ble det atter en syklus på oss begge nå da. Jeg vet ikke om jeg merket noe spesielt med wild yam'en, men jeg har på følelsen at jeg har hatt et befruktet egg - vet det jo ikke, men det har vært sykluser hvor jeg ikke har hatt noen tegn etter el, ingen ømme bryster eller noe, og andre hvor jeg har hatt det. Innbiller meg at det kan ha noe med om det er et befruktet egg "på vandring" eller ikke. Det kan jo selvfølgelig også ha noe med om jeg har hatt EL eller ikke, men tror ikke det for de syklusene jeg har tempet har jeg jo alltid hatt tempstigning (noe jeg også hadde denne syklusen). Men, som jeg skrev har jeg vært mye ømmere denne gangen, og det kan jo ha vært wild yammen som har hatt en positiv effekt, og at det "nesten" gikk. Jeg tok wild yam én uke akkurat, og så stoppet jeg, men nå har jeg akkurat bestilt ny wild yam for denne syklusen har jeg tenkt å ta det helt til ikm. Det var nemlig etter at jeg sluttet med wild yam, at jeg synes symptomene langsomt forsvant. Jeg søkte litt på nettet etter bivirkninger på wild yam, og fant ikke noe om at man kunne bli ømmere, eller få hardere mage (noe jeg også fikk og noe jeg også hadde da jeg ble gravid med tulla).
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 25. juni 2010 #178 Skrevet 25. juni 2010 Hei, hvordan står det til hos deg? Det må vel nesten være etter el-tid nå, eller...? Her er det akkurat el-tid, hadde positiv test igår og dagen før, har ikke testet idag enda, men forventer nesten at den er negativ, for som oftest har jeg to dager med positiv test. Kom et par dager senere denne gangen, så kanskje jeg endelig får tilbake min normale syklus...vel, håper jo egentlig at det ikke blir noen syklus i det hele tatt. Så, jeg er atter håpefull. Spent på å høre fra deg.
Hillbillie Skrevet 27. juni 2010 Forfatter #179 Skrevet 27. juni 2010 Hei! Ja, her er el overstått - tror jeg hadde el søndag for 1 uke siden, på dag 12. Så jeg ligger nok noen dager foran deg i løypa nå! Er det denne gangen vi skal lykkes tro? De siste par månedene har jeg virkelig klart å senke skuldrene, nå siste runden har jeg bare el-testa og siste uken har jeg ikke tenkt på symptomer i det hele tatt før jeg idag hadde ømme pupper...Jeg synes det har vært en stor lettelse å slappe av litt! Men har selvfølgelig prøvd denne måneden også så nå kjenner jeg at jeg begynner å bli spent. Har vel ikm søndag om 1 uke jeg da! Har du hatt el nå? Regner vel nesten med det så da får vi bare telle ned sammen.....
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 1. juli 2010 #180 Skrevet 1. juli 2010 Ja, nå synes jeg det er på høy tid at det er vår tur. Nå har vi snart fulgt hverandre i et helt år....august ifjor startet du denne tråden... Veldig bra at du har klart å synke skuldrene, tror jeg også har klart det litt. Den artikkelen om at de som får barn sent lever lengre ga meg faktisk litt mer "tid" om du skjønner hva jeg mener. Har lenge tenkt på hvor lenge vi egentlig skal prøve, men da jeg leste den artikkelen, så tenkte jeg, da kan jeg ihvertfall prøve i ett år til. Så, da fikk vi plutselig litt bedre tid på oss. Hvordan er det med symptomer hos deg nå? Du nærmer deg jo veldig ikm nå. Jeg hadde negativ test som forventet på fredag i forrige uke, så da regner jeg med at jeg hadde el da. Har hatt veldig mye ømme pupper denne gangen, men har lest her på nett at det er veldig mange som har det etter el, og vet jo også at du pleier å ha det. Men, det som er er at jeg ikke kan huske at jeg hadde det tidligere, og at det er noe som jeg først nå har hatt noen sykluser. Vet jo ikke om det er at jeg er mer oppmerksom på det, eller noe annet. Denne gangen er det så ømt at jeg ville har merket det uansett tror jeg. Men, tør jo ikke håpe for mye heller da. Forrige syklus forsvant det jo noen dager før ikm, så vi får se hva som skjer. Det var jo også veldig sterkt i forrige syklus, og det var den syklusen jeg for første gang brukte bidronninggelé. Har du merket noe forskjell i ømme bryster når du har brukt det sammenlignet med når du ikke har brukt det? Vel, jeg må vente noe lengre enn deg. Har ikm onsdag eller torsdag. Håper på positiv tilbakemelding fra deg :-)
Hillbillie Skrevet 11. juli 2010 Forfatter #181 Skrevet 11. juli 2010 Hei-hei, hvordan går det hos deg? Du er vel over ikm nå? Spent på å høre...Har du brukt wild yam nå? Jeg fikk tanta som ventet sist søndag, så nå står vi altså foran ny prøverunde! Jeg gikk tom for bidrobbinggele her om dagen, akkurat når vi skulle reise til fjells såklart så har vært uten noen dager nå. Jeg kan ikke si at jeg har tenkt spesielt over at puppene har vært ømmere nåe jeg har brukt det, men det kan sikkert være slik for noen? Håper det betyr at hormonnivået er høyere! Hva for en artikkel er det du snakker om, som gjør at vi lever lenger?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 18. juli 2010 #182 Skrevet 18. juli 2010 Hei igjen. Vel, her kom tante noen dager før jeg hadde forventet det. Puppene ble igjen mindre ømme de siste dagene før, men så fikk jeg en liten blødning - håpet sånn på festeblødning, men så fortsatte jeg å spotte til tante da kom. Sukk.... vel, er redd det er wild yam'en, så jeg kommer ikke til å prøve det denne syklusen. Jeg har også vært på fjellet, uten nett, så derfor er jeg så sen med å svare. Venter på el nå, men den er sen, trodde jeg skulle få det på fjellet. Den var sen forrige syklus også, så jeg lurer på om det er bidronninggeléen som gjør det. Har pleid å ha positiv test rundt dag 11/12, og forrige syklus var den ikke positiv før dag 14. Samme denne syklusen, ikke positiv test enda på dag 13, men den har blitt sterkere, så forventer positiv test imorgen. Artikkelen jeg snakket om er den som er nevnt i dette innlegget: http://www.dinbaby.com/forum/thread/141974483 Hvordan ligger du an i syklusen nå da?
Hillbillie Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #183 Skrevet 23. juli 2010 Hei, håper du hadde en fin fjelltur, el-venting til tross!;-) Det gjør godt å komme bort litt, kanskje luftforandring som skulle til for at det skal sitte spire;-) Har vært inne og kikka på artikkelen du nevnte, jeg elsker sånne som gir positiv feedback på fordeler ved å bli gravid sent! Så nå gjør jeg som deg; senker skuldrene og tenker at jeg har nok et år eller to til på meg...:-) Jeg har ikke tatt wild yam denne syklusen heller, tar ikke sjansen på å klusse til syklusen igjen. Så derfor holder jeg meg til bidronninggele. Jeg kan ikke si at det har ført til noe senere el, har holdt seg ganske stødig på dag 12 ca. Håper du fikk positiv test etterhvert da! Jeg har ikm neste helg, så da ligger vi vel ganske likt på "oppløpet" igjen da?? Symptomjakta har jeg mer eller mindre greid å kutte ut...men registrere at puppene er vonde da...:/ Hvordan går det med deg, noen symptomer? Ønsker oss begge lykke til nok en gang:-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 24. juli 2010 #184 Skrevet 24. juli 2010 Vi hadde en kjempefin fjelltur, med tulla på ryggen :-) Vel, som jeg skrev kommer ikke jeg til å bruke wild yam mere heller, så nå håper jeg syklusen blir uten spotting (med mindre det er festeblødning da ;-) ). Er faktisk ikke helt sikker på når jeg har ikm, har ikke regnet det ut ... håper jeg "glemmer" det, men når det nærmer seg så skal du se at jeg kommer til å sjekke. Jeg fikk ihvertfall positiv el-test dagen etter, slik jeg forventet det, så det er vel kanskje rundt neste helg jeg har ikm. Har ikke noen symptomer enda, ikke ømme pupper heller, så jeg vet ikke om det var wild yam'en som gjorde de ekstra ømme, eller om det denne gangen ikke er noe befruktet egg, eller om det er for tidlig. Men, som du sikkert skjønner ut ifra det jeg skriver så prøver jeg å ta litt mer avstand fra det hele, og kose meg. Nå skal vi forresten til dine trakter. Tenkte å ta med tulla til Hunderfossen, det blir sikkert artig. Krysser fingrene jeg også, for at det i disse ferietider blir full klaff for oss begge :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 3. august 2010 #185 Skrevet 3. august 2010 Hei, hvordan går det hos deg, Hillbillie? Vi er vel begge over IKM nå. Ja, jeg måtte jo etterhvert sjekke, og som du vet har jeg hatt litt korte sykluser etter den siste SA'en, så IKM var for meg fra fredag til igår, hvor igår er "god og gammel" syklus på 27 dager. Tante kom ikke i helgen, og heller ikke igår, så jeg begynte jo å få litt håp. Testet idag morges, blendahvit, og rett etter kom tante. sukk.... eneste positive er at det betyr at jeg nærmer meg normal syklus igjen. Fikk tante på kvelden forrige gang og idag tidlig på morgenen, så ja, da kan du jo si at det var 27-28 dager. Litt trøst i det da. Men, hvordan er det hos deg?
Hillbillie Skrevet 5. august 2010 Forfatter #186 Skrevet 5. august 2010 Hei-hei, håper dere hadde en fin tur til Hunderfossen! Tenkte på deg, at kanskje vi passerte hverandre på gatene i Lillehammer....vet ikke om dere var innom byen, men det var nå en artig tanke da:-) Her er det fortsatt ferietid, har vært på hyttetur noen dager og reiser til Trondheim i ettermiddag. Deilig med fri selv om ikke været er det aller beste! Jeg har såklart også hatt tantebesøk, kom torsdag for en uke siden dvs to dager før beregnet ikm så jeg har nok også fått en dag eller to kortere syklus....sukk....Trøsten nå får være at det er ferie og masse tid til å lage barn, he-he;)Hvordan er det med deg og testing; er du fortsatt aktiv på den fronten? Jeg har sluttet å tempe og nå har jeg heller ikke testet el, satser heller på å ha regelmessig sex gjennom syklusen. Jeg følte at jeg ble så stressa av alt det andre styret, så nå senker jeg skuldrene og tar det litt som det kommer (prøver ihvertfall, men jager symptomer likevel, he-he)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 10. august 2010 #187 Skrevet 10. august 2010 Vi hadde en kjempefin tur til Hunderfossen. Var både der og på Barnas Gård og Lilleputthammer. Kjempestas for tulla (og for oss å se hvordan hun hadde det så gøy). Vi var nok ikke innom byen, men vi var nå i nærheten da :-) Har vært borte i helgen, men nå er det i full gang med jobb igjen. Ferien er jo alltid altfor kort... Joda, jeg tester hver syklus, men temper ikke. Er glad for at jeg har gjort det, for ellers tror jeg ikke at jeg hadde oppdaget at EL plutselig kom 2-3 dager senere de to siste syklusene. Men, det er jo også en løsning å gjøre som du, selvfølgelig :-) Føler jeg har klart å senke skuldrene litt de to siste syklusene. Kanskje det er derfor syklusen plutselig var tilbake til det gamle den siste syklusen, vet ikke, men jeg har nå også litt tro på bidronninggeléen, for det var jo med en gang jeg begynte å ta den at el kom senere - egentlig på tidspunktet som jeg alltid hadde el før jeg fikk tulla. Da var jeg så regelmessig at sambo fleipet med at vi nesten kunne stille klokka etter når tante kom... Vel, nå nærmer det seg vel el-tid for deg, regner med at det blir postitiv el-test rett etter helgen for meg.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 26. august 2010 #188 Skrevet 26. august 2010 Hei igjen Hillbillie, nå har det vært en stille stund gitt. Hvordan går det med deg? Testet du for el denne gangen, eller lot du det være som du hadde planlagt? Her slo testen krafig positivt ut allerede første dagen jeg testet, mao en del tidligere enn forventet, men jeg kjente el ganske godt denne gangen. Pleier ikke det. Nå nærmer det seg jo ikm, men er jo veldig usikker på når det egentlig er siden el kom så tidlig. Krysser ihvertfall fingrene for oss begge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå