Hillbillie Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #76 Skrevet 17. desember 2009 Hei-hei! Ja, her går det vel den fordømte veien igjen...hadde litt håp nå for ingen antydning til mens igår og på dagen idag, men når jeg var på toalettet nå så var det blodspor gitt...:-( Regner derfor med at det er den forhatte tanta som kommer..sukk...Hvor lenge skal man prøve tro? Har egentlig mest lyst til å gi opp, men så vet jeg jo at det må skje nå hvis det skal bli og vil kanskje angre veldig senere hvis jeg gir opp nå. Så regner med at det blir noen prøveperioder til. Hvordan går det med deg da? Har du el nå? Krysser igjen fingrene for deg! Tulla på 2 skjønner kanskje ikke så mye men helt sikkert koselig å ordne til jul for henne likevel! det er en flott alder, en venninne har ei jente på 2 år og hun er helt herlig! Sånn vil jeg ha også......;-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 18. desember 2009 #77 Skrevet 18. desember 2009 Hmmm, blodspor...vel, du vet vel mer når du leser dette, men om tante ikke har dukket opp enda (håper håper), så vil jeg bare si at jeg hadde småblødninger i begynnelsen av svangerskapet med tulla... Det er så koselig med tulla, det er som du sier en veldig fin alder. Hun er så blid og glad, babler i vei, og så skjønner hun jo at det er ett eller annet som skjer da. De gjør jo veldig mye med jul i barnehagen også. Ja, hvor lenge skal man prøve, det tenker jeg ofte på, men så er jeg litt eldre enn deg. Du får tenke på at jeg var 41 da jeg fikk tulla... :-) Her er el-jakten over, hadde positiv test tirsdag og onsdag, og igår var tempen høy, så da er vi atter i venteboksen...
Hillbillie Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #78 Skrevet 21. desember 2009 Åjada, det var nok den sedvanlige tanta som kom! Nå håper jeg at dere har fått lagt inn rikelig med aksjer i baby-prosjektet! Ikm nyttårsaften? Blir en spennende jul for dere dette her! Vi får vel satse på å begynne prøvinga igjen på selveste juleaften; håper det betyr hell og lykke...;-) Ellers sitter jeg med en liten vond klump i magen da; leste artikkelen på framsida her om hvilken alder passer det best å få barn, og statistikken er ikke oppløftende da: bare ca 5% av kvinner over 40 år blir gravide og en tredjedel ender i spontanabort, og etter 41 akselererer fertiliteten den gale veien...haff, skjønner ikke hvorfor jeg leser sånt egentlig når det bare er til å bli deppa av..... Ja,ja, man kan ikke annet enn prøve. Ha noen fine siste dager med juleforberedelser!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 22. desember 2009 #79 Skrevet 22. desember 2009 Æsj, typisk, Var jo litt redd for det siden jeg ikke hørte mer... Vel, her har aksjene blitt lagt inn ja, så her er vi i venteboksten. Ikm er den 30. - har 27 dagers syklus, så forhåpentligvis har jeg en liten hemmelighet i magen når vi runder året. Sikkert veldig bra med prøving på julaften, hehe :-) Har ikke sett den artikkelen du nevner, men har jo lest slikt før, og sett hvordan kurven plutselig daler i bakken når man passerer 40. Men, jeg gir ikke opp for det. Det er jo noen som er i den 5% gruppen også. Vel, jeg har jo allerede vært der én gang, så da spørs det om vi er heldige nok en gang. Så, jeg synes at du skal glemme det du leste, og se positivt på det - ihvertfall så lenge du klarer det, og orker å fortsette. Jeg tror heller det er det som gjelder. Jeg ønsker så veldig at det skal lykkes for deg. Vet ikke helt hvor lenge dere har prøvd, men tror det er lengre enn det vi har prøvd nå. Skjønner veldig godt at det er vanskelig, spesielt når man leser slikt, men jeg tror at hvor lenge man prøver, det er rett og slett hvor lenge man orker å utsette seg for den berg og dalbanen det er - hvor håpet stiger i været hver måned for så å synke helt i bunn når tante allikevel dukker opp - atter en gang. Krysser fingrene for at dette blir en knalljul for dere. Det er fortsatt håp for en 2010 baby :-) Kos deg med forberedelsene til jul - og så ønsker jeg deg en riktig god jul, Hillbillie!
Hillbillie Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #80 Skrevet 22. desember 2009 Åja, håper at du har en hemmelighet i magen når vi runder året!! Og jeg har tenkt å følge etter.. Du har helt rett - det er jo noen i denne 5% gruppa også, så hvorfor ikke vi:-) Takk for oppmuntringen, og beklager survinga igår....idag tenker jeg at det er klart vi prøver noen runder til; vi har jo sett at det er masse flotte, modne gravide her! En riktig god jul til deg også, Lillesøster/bror til tulla!
Hillbillie Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #81 Skrevet 3. januar 2010 Hei Lillesøster/bror til tulla! Hvordan går det med deg? Tenker vel at du har fått tantebesøk i og med at det har vært stille fra deg, og så har jeg sett i en annen tråd her at du hadde begynt å spotte.... Her er el over og da bare å vente igjen... Er ikke sikker på om vi greide å treffe riktig med prøvinga denne gangen, mye julebesøk og litt vanskelig å få til en kosestund for seg selv, men har da hatt et par forsøk så får vente og se og lever i optimisme! Godt nyttår, forresten, og måtte 2010 bringe oss det vi ønsker mest!!:-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 3. januar 2010 #82 Skrevet 3. januar 2010 Hei Hillbillie...vel, kan tenke meg at du tror at tante har dukket opp her, det hadde jeg også tenkt om det var motsatt, men...nei, tante dukket ikke opp :-) Men, som du sier, så hadde jeg litt spotting rett før IKM, og jeg var helt sikker på at tante kom. Jeg tok t.o.m en test dagen før IKM for å få bekreftet at den var negativ - ble så lei av å være forsiktig med hva jeg kunne drikke i festdagene (de sier jo at man kan få positiv test 3 dager før IKM), og den var så negativ som den kunne bli. Jeg var mao sikker. Men, så dukket ikke tante opp på IKM, og så begynte jeg å bli litt usikker. Hadde planer om å ta meg et glass den kvelden, men droppet det. Kan ikke helt sette fingeren på hva det var, men da jeg skulle legge meg følte jeg meg plutselig nummen under den ene foten - og jeg hadde litt ømme bryster. Det med nummenheten hadde jeg med tulla, men ikke før på slutten av svangerskapet, så det syntes jeg var litt rart, men allikevel begynte jeg å lure litt da. Så, på morgenen nyttårsaften testet jeg. Og, det var bittelittegranne antydning til en strek. Jeg ble småpositiv, men også veldig usikker, for man skal jo heller ikke kunne stole på en test etter 5 minutter (som det etterhvert hadde gått etter all stirringen min hihi)... så jeg tok vare på urinen, og dro for å kjøpe digital test, og det sto: Gravid!!! Så, vi gikk inn i 2010 med en hemmelighet i magen. Tror kanskje det er noen som er litt mistenkelige ettersom jeg ikke rørte alkohol, men ingen spurte... Grunnen til at det har vært så stille er vel mest at jeg rett og slett er litt redd. Det har føltes mye bedre enn forrige gang, men ikveld har jeg fått nedpress igjen - noe jeg hadde veldig mye av forrige gang, som også gjorde at jeg ikke hadde noen god følelse. Er så redd for at det skal gå galt igjen. Men, nok om meg, et virkelig godt nyttår til deg også, Hillbillie, og så håper jeg at dere har truffet riktig, og at dere har kunnet kose dere og slappe av litt også. Jeg tok meg ett glass med vin to kvelder denne jula, så atter en gang ble jeg gravid når jeg slappet av og koste meg... Nå håper jeg bare at spiren min sitter godt, og at du følger etter om bare noen få dager!! Her må vi begge tenke positivt :-)))
Hillbillie Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #83 Skrevet 4. januar 2010 Åååååååååååååå, så morsomt!!!!!!:-D Gratulerer så masse! Jeg ble så glad når jeg logget meg på nå, jammen er du fruktbar! Og nå skal du se at spiren sitter til utpå høsten. Men skjønner såklart at du er engstelig; noe annet hadde vel vært rart etter alt du har vært igjennom. Men nå må du bare prøve å slappe av og kose deg med tanken på spire i magen. Masse lykkeønskninger fra Hillbillie:-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 5. januar 2010 #84 Skrevet 5. januar 2010 Tusen tusen takk, Hillbille, trenger alle lykkeønskninger jeg kan få :-) Her går det veldig i berg og dalbane. Føler meg så glad i det ene øyeblikket, og tenker at denne gangen går det bra, for så i neste øyeblikk bli så redd for at det skal gå galt. Jeg har ihvertfall fortsatt en bedre følelse denne gangen enn forrige gang, og håper at det er en riktig følelse. Er veldig nervøs for morgendagen - det er dagen det gikk galt forrige gang.... Har ikke turt å ringe legen enda, men om jeg fortsatt er gravid til fredagen skal jeg gjøre det da... Jeg fikk veldig bra oppfølging forrige gang, og har blitt lovet det på nytt om jeg skulle bli gravid igjen. Men, nå vil jeg bare at du følger rett etter!!! Når har du egentlig ikm nå? Det må vel være rundt den 14. eller? Vet jo at du er veldig usikker på om dere har truffet, men ja, hvem vet - jeg håper ihvertfall det!!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 7. januar 2010 #85 Skrevet 7. januar 2010 ...da er jeg på vei ned i kjelleren igjen....begynte å blø idag...
Hillbillie Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #86 Skrevet 7. januar 2010 Pokker og!! Det var dette jeg IKKE ønsket å se når jeg logga meg på:-( Hva kan jeg si? Stakkars deg, så slitsomt med opp og nedturer slik. Har du tenkt på noe mer utredning eller? Ser at andre som sliter med å få spiren til å sitte får oppfølging med diverse midler. Men nå må du først komme deg litt oppå igjen, tenker jeg. Ja, jeg har ikm 14. Det er faktis bare en uke til. Synes det har gått ganske fort nå, sikkert fordi jeg ikke har så store håp. Men, som du sier så kan man aldri vite... Få høre hvordan det går med deg etterhvert da. Stor trøsteklem!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 10. januar 2010 #87 Skrevet 10. januar 2010 Hei igjen. Vel, det har gått noen dager nå. Egentlig gikk det ganske bra helt i begynnelsen, men så hadde jeg en skikkelig nedtur på fredag. Var deretter hos legen for å få henvisning til utredning, så ja, det har jeg tenkt på. Vi gjerne vite om det er en årsak til at jeg mister så tidlig. Er det eggene, så er det jo lite å gjøre med det, men er det noe annet, så kan man kanskje gjøre noe... Men, det rare er at jeg nå bare har blitt mer innbitt en noen gang. Det måtte tre forsøk til før vi fikk tulla - så....vel, kanskje det må tre forsøk til denne gangen også - alle gode ting er tre sier man... Ikke akkurat rasjonell tenkning, men det hjelper ihvertfall på det å ha en positiv holdning. Jeg har nå også bestemt meg for å slappe av og kose meg litt mer i perioden etter EL - prøve å ikke "stresse" for mye, gjøre noe utenom enn det vanlige for det har jo gitt resultater. Men, hvordan går det med deg, begynner å nærme seg den 14. nå... Det hadde vært såååå morsomt å få en gravidmelding fra deg :-)
Hillbillie Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #88 Skrevet 11. januar 2010 Det er riktige innstillinga si det! Kjempeflott å høre at du er skikkelig på hugget:-) Blir sikkert godt å få en skikkelig utredning også, som du sier så kan det være noe som er enkelt å rette på. Jeg har ingen symptomer på hverken det ene eller det andre enda...
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 14. januar 2010 #89 Skrevet 14. januar 2010 Prøver jo ihvertfall å tenke positivt, går litt i bølgedaler fortsatt, men klarer for det meste å være positiv. Men....nå er det den 14. Jeg håper at dere har truffet 100% denne gangen, selvom jeg jo vet at du er veldig usikker...hvordan går det?
Hillbillie Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #90 Skrevet 14. januar 2010 Godt at du klarer å tenke positivt, men såklart man må ha lov til å ha noen bølgedaler også! Håper at du kommer kjapt til utredning. Ellers er det vel snart el-jakt hos deg nå? Tvi-tvi....:-) Ja, ikm idag og ingen tante enda! Kanskje det var denne måneden vi traff el, jeg hverken testa eller tempa så jeg vet jo egentlig ikke. Har vært på toalettet ca. 40 ganger idag...;-) Men regner med at tanta kommer da, har ingen symptomer og innbilder meg liksom at jeg skulle 'skjønt det' hvis det var graviditet på gang her...:-/
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 14. januar 2010 #91 Skrevet 14. januar 2010 Hehe, vet akkurat hvordan det er å stadig gå på toalettet... Så spennende. jeg håper virkelig at dere har truffet denne gangen - kanskje det at dere ikke har hatt så fokus på akkurat når el var har hjulpet til å ta det mer med ro, og ikke "stresse". Det er jo heller ikke alle som har tidlige symptomer. Venter med spenning, og håper på en gladmelding :-)
Hillbillie Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #92 Skrevet 15. januar 2010 Ja, her går jeg fortsatt og venter og ingen tegn til tanta enda...Men venter fortsatt at den kommer, tør ikke å håpe på noe annet, så jeg har ikke testa. Hvis det fortsatt ikke er tegn til noe imorgen så skal jeg ta en tur på apoteket og kjøpe noen tester. Huff, dette er i overkant spennende!!;-) Har fri idag men får ikke gjort noe fornuftig!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 15. januar 2010 #93 Skrevet 15. januar 2010 Åååå, så spennende, var så spent på hva du skulle skrive. Skjønner at du ikke tør å håpe for mye. Hvor regelmessig er du normalt? Selv har jeg gått som en klokke siden jeg sluttet å amme - på 27 dager, så er mensen forsinket tester jeg med én gang (som du sikkert har merket...). Håper sånn på en gladmelding fra deg neste gang jeg hører fra deg. Masse masse lykke til! Ellers fikk jeg brev om utredning idag, og har fått time 1/2, så det er heldigvis ikke altfor lenge til.
Hillbillie Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #94 Skrevet 16. januar 2010 Så bra at du fikk time så fort da! Da håper jeg virkelig at det bare er en liten justering som skal til før du bærer spiren i 9 mndr.;-) Jeg har fortsatt ikke fått tantebesøk og tok en test i ettermiddag - som var helt negativ:-( Så nå tror jeg helst at det er syklusen som har krølla seg, selv om jeg vanligvis er veldig regelmessig. Men jeg har jo et lite håp inni meg da...
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 17. januar 2010 #95 Skrevet 17. januar 2010 Hmm, æsj med negativ test, men så lenge tante ikke har kommet, så er det jo håp! Har jo lest om de som har testet positivt ganske sent etter først å ha testet negativt. Håper at det blir slik for deg! Venter spent på neste melding .... :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 17. januar 2010 #96 Skrevet 17. januar 2010 ..ser også nå at du hadde testet på ettermiddagen. Da er det jo større sjanse for at du tester negativt - morgenurin er det beste når man tester tidlig... håper at det gjør et positivt utslag... :-)
Hillbillie Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #97 Skrevet 17. januar 2010 Ingen tante........:-) Veldig spennende dette her!! Ja, jeg testa på ettermiddagen og burde sikkert ha ventet til idagtidlig, men det klarte jeg ikke.. Nå skal jeg ha et par nattevakter så da blir det bare surriball med soving og døgnrytme og jeg har bestemt meg for å vente til onsdag med å teste, hvis tanta ikke har kommet i mellomtiden. Gosh, jeg kan jo fortsatt ikke tro noe annet enn at det er syklusen som tuller da, skikkelig pessimist, he-he. Hvordan går det med deg? Leter du etter el eller venter du bare på utredning?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 18. januar 2010 #98 Skrevet 18. januar 2010 Hehe, tenkte nok at det var derfor du testet på ettermiddagen :-) Men, så må jeg jo si at du har is i magen når du vil vente til onsdag...beundrer deg... Skjønner jo at du ikke tør å tro noe annet enn sykluskluss, jeg hadde et par slike sykluser før jeg sluttet å amme, men jeg håper nå at det går rette veien for deg jeg da. Du ammer jo ihvertall ikke :-) Er du fortsatt like symptomløs? Her har el-jakten begynt. Nei, jeg venter ikke på utredning. Hva om det er akkurat i denne syklusen jeg slipper gull-egget...kan jo ikke en slik sjanse gå fra oss...
Hillbillie Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #99 Skrevet 18. januar 2010 Grrrrr, hele innlegget forsvant da jeg skulle lagre:-/ Prøver igjen! Vet ikke om jeg har så mye is i magen, mer at jeg er redd for negativ test og tenker derfor at jeg skal ihvertfall gjøre det så riktig som mulig! Men det er fortsatt lenge til onsdag...kanskje jeg tar en imorra når jeg har sovet en stund. Det blir vel det samme det, bare man har spart opp en stund? Symptomer...nja vet ikke helt, har litt murringer i korsryggen men det kan like gjerne være fordi jeg har sjaua og bært kasser, har nemlig rydda på loftet:-) Og så har jeg litt stikkinger i underlivet av og til, men det har jeg også både før mens og ved el. Så er ikke noe klokere på det, nei! Håper du finner el snart da! Det er nok lurt å bare fortsette å prøve for, som du sier, så er det kanskje gull-egget som slippes nå:-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 19. januar 2010 #100 Skrevet 19. januar 2010 Å, dette blir mer og mer spennende, nå begynner jeg virkelig å tro at ting er på gang hos deg... du er jo ganske langt over ikm nå...jeg håper og håper - er så spent hver gang du har skrevet noe! Tror også¨poenget er at man ikke skal ha vært på do en god stund før man tester, da er konsentrasjonen av hcg høyest i urinen. Også et poeng å ikke drikke for mye rett før du sover. Men, nå må jo ikke jeg være den som gjør at du tester tidligere da... ;-) Her var det positiv el-test igår, litt overrasket over at den kom såpass tidlig, egentlig helt i henhold til vanlig syklustid når jeg regner fra dagen jeg begynte å blø, så det er jo positivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå