Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 13. september 2009 #26 Skrevet 13. september 2009 Hallo damer:) Jeg prøver rett og slett og melde meg inn her hos dere, og håper å bli kjent med dere for og kunne dele erfaringer underveis:) Litt om meg: jeg er en 40 åring uten barn, lykkelig samboer med min mann jeg har vært sammen med i 10 år. Sist høst ble vi gravide første gang, men mistet i uke 19 en liten gutt. Kort tid etterpå fikk jeg blodpropper i hele kroppen, og obduksjonen viste at dette var grunnen til at han døde. Infarkter i morkaken. Ble faktisk gravid igjen ikke så lenge etterpå, men vi fant aldri hjerteaktivitet så det ble en MA i uke 9 i slutten av mai. Jeg har fått noe som heter Antifosfolipidsyndrom, som gjør at jeg danner blodpropper. Må bruke blodfortynnende resten av livet. Nå som vi prøver å bli gravide igjen, går jeg på Fragmin sprøyter og Albyl-E. Drømmen er stor om og kunne bli foreldre en dag, få til et bra svangerskap og selvsagt en frisk baby som belønning:) Og drømmen blir ikke svakere etter hvert som tiden går eller....... Jeg bor i Drammen, og jobber som intensivsykepleier her. Bruker selvsagt nettet en del, både til og søke informasjon men ikke minst er på BIM for og dele erfaringer med likesinnede. Og merker det er litt annerledes og snakke med de over 35 enn de på begynnelsen av 20-årene...... Klem fra meg til dere:)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 13. september 2009 #27 Skrevet 13. september 2009 Hei, velkommen hit til oss :-) bare hyggelig det! Når jeg leser historien din, med at du mistet en liten gutt i uke 19 - jeg mistet ei lita jente i uke 20 - og så du en MA i uke 9 etterpå, og jeg en MA i uke 10. Vel, får håpe det går som hos meg, at alle gode ting er tre, og at det går bra neste gang! Jeg skjønner veldig godt drømmen din, jeg var der engang, og er der på nytt, men det føles annerledes når man allerede har én å glede seg over. Jeg unner dere det begge to så inderlig (du og Hillbillies, og alle dere andre som er i samme situasjon). Ellers bor jeg også i Drammen...og for meg er det også annerledes å snakke med de som er på vår egen alder. Man har en annen bakgrunn, og livserfaring. Klem tilbake, og masse lykke til til deg også!
Hillbillie Skrevet 13. september 2009 Forfatter #28 Skrevet 13. september 2009 Velkommen tirilgirl:-) Kjekt å høre fra fler i samme situasjon! Merkelig så lik situasjon for dere to da, og fra samme sted! Jeg er også 40 år men kommer lenger nordfra i landet",) Uff, jeg føler med dere som har mistet - det må være helt forferdelig! Jeg kan forestille meg gleden ved å bli gravid, og når det noen uker senere går helt galt må det bli en ganske tøff tur ned i kjelleren. Dere er kjempetøffe som fortsetter å prøve!!:-) Krysser fingrene for at vi alle får en sommerbaby i 2010!! :-)))
Magica*fra*Maridalen Skrevet 14. september 2009 #29 Skrevet 14. september 2009 Hei Tirilgirl Du som er litt inn i faget:-), Når man er 37 år begynner sjansen for å bli gravid å gå nedover:-( jeg er nå 44 men ble gravid i april og hadde MA i Juli. Det ervel typisk for min alder kanskje, bli gravid tross alder "o lykke", men abortere rett før 12 uke "gamle egg", "alderen", "dårlig kvalitet". Er det egentlig noen vits å forsøke spør jeg meg nå? Hvis jeg blir gravid, kan jeg da med stor prosent forvente å abortere? Er det like greit å få hjelp på en klinikk (tror det er en i Haugesund som gjør det), få hjelp til å finne de gode eggene? Er det ikke slik da, at det er svakheter på eggene i vår alder som ødelegger for oss. Jeg blir så motløs....
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 15. september 2009 #30 Skrevet 15. september 2009 Hei kjære deg:) Dette er ikke faget mitt, nesten like blank som alle dere andre som ikke jobber innen medisin:) Har i all min tid jobbet med akutt medisin, så dette er jeg ikke så god på Eneste fordelen jeg har er at jeg vet hvor på sykehuset jeg kan oppsøke folk som vet det jeg lurer på Så jeg har ikke noe fasit svar på spørsmålene dine, men håper jo virkelig ikke du mister motet og gir opp!!!! Har du vært til gyn og fått deg en undersøkelse, og hatt noen og dele tanker med?? Kanskje legge planer for videre fremdrift, om det er noen snarveier vi kan ta vi som er blitt litt eldre. Selv har jeg prøvet meg på noen kurer med pergo, og håper det der det som skal til:) Ønsker deg av hele mitt hjerte masse lykke til, ikke gi opp og hold meg oppdatert:) Stor klem fra
Hillbillie Skrevet 20. september 2009 Forfatter #31 Skrevet 20. september 2009 Hei Lillesøster/bror til Tulla; hvordan går det-er vel over EL nå? Og i skikkelig rugemodus? ;-) Ca 5 dager til IKM her nå og kroppen kjennes akkurat som den pleier på denne tiden....men noe annet var heller ikke forventet pga omgangssyken.:-/ Bare å komme igeng med mensen og starte med Pergo! Nå skal jeg tempe også. Hvor bør man egentlig tempe? Øret er vel minst nøyaktig, eller?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 22. september 2009 #32 Skrevet 22. september 2009 Hei, svarte igår, men av en eller annen grunn ble ikke innlegget lagret Har også vært borte noen dager... Joda, EL er over her, og tror nok at det har vært EL, for selvom det var vanskelig å finne akkuart når det skjedde pga noen urolige netter akkurat rundt EL, så har tempen vært høyere i det siste. Er mer positiv enn i forrige syklus, og er i den laaange venteperioden. Kjedelig med omgangssyken hos dere, typisk at det skulle falle akkurat rundt EL. Når det gjelder temping, så har jeg lest at det er mest pålitelig å tempe i baken, og at det er best med et termomenter med to siffer bak komma. Du kan finne mye info her: http://pernille.info/bbt.htm
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 26. september 2009 #33 Skrevet 26. september 2009 Hei Hillbillie, hvordan går det hos deg. Så at du har IKM idag, men vet jo også at du ikke føler det er noe særlig håp for dere denne måneden, men jeg krysser nå fingrene allikevel jeg da... Det begynner jo å nærme seg for meg også, men er nok ikke like positiv lenger siden jeg spottet litt igår, sukk...
Hillbillie Skrevet 26. september 2009 Forfatter #34 Skrevet 26. september 2009 Æsj, så dumt, er vel ikke så stort håp for deg heller da, selv om ingen ting er sikkert før mensen kommer skikkelig..;-/. Takk for at du krysser fingrene for meg men mensen kom for to dager siden:-( Men nå hadde jeg ikke noe håp denne måneden heller da så nedturen ble ikke så stor.. Nå er det bare å vente på å bli ferdig; skal starte på pergo nå og satser på at dette er måneden det skal skje!!! ;-)
Hillbillie Skrevet 30. september 2009 Forfatter #35 Skrevet 30. september 2009 Hei Lillesøster/bror, hvordan går det med deg? Ikm idag ser jeg...Håper jo at du ikke har fått tr enda, men da hadde du vel kanskje vært inne her..!? Jeg er igang med pergo og venter på el. Krysser fingre for denne pp...:-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 1. oktober 2009 #36 Skrevet 1. oktober 2009 Det er helt utrolig, jeg testet idag morges....og jeg er GRAVID!!!! Jeg kunne nesten ikke tro det. Trodde hele tiden igår at tr kom, men det kom bare ikke, så jeg begynte jo å få litt håp da. Du husker sikkert at jeg sa at jeg hadde begynt å spotte, men det som var rart, var at det ble med den ene gangen. Så da begynte jeg jo å få et lite håp igjen. Det er så utrolig, men jeg er sååå nervøs for ukene fremover. Har jo mistet to ganger før jeg fikk tulla. Men, så tenker jeg på deg, og jeg krysser alt jeg har for at du skal følge etter meg denne måneden. Det jeg gjorde forskjellig denne månden var at jeg slappet av litt mer. Jeg var på en langhelgtur til utlandet i perioden etter EL, og tok meg faktisk ett til to små glass vin de tre kveldene den helgen. Vi koste oss - rett og slett. Og, det var faktisk akkurat det samme jeg gjorde da jeg ble gravid med tulla. I tillegg kom jeg igang med treningen igjen etter den turen. Jeg forsvinner ikke nå Hillbillie, men kommer til å følge deg videre, og håper sånn at du også får full klaff neste gang!
Hillbillie Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #37 Skrevet 4. oktober 2009 Ååååååå, så artig!!!! Gratulerer så mye!! Nå ble jeg skikkelig overraska, tenkte jo at du hadde fått mensen siden du spotta, nei og nei så koselig, nå ble jeg helt rørt her *snufs* :-)) Dette går helt sikkert bra, alle gode ting er tre vet du;-). Kos deg masse med svangerskapet framover. Håper ikke at du blir borte herfra, nei, regner med at du blir inne på gravid-moden alder så kan jeg følge med deg der (og forhåpentligvis følge etter dit snart...). Jeg er igang med el-testing og temping, og har begynt prøvinga for sikkerhets skyld..;-) Det er nok ikke dumt det og prøve å slappe av litt, må kanskje kjøpe en kartong med vin.... Jeg har også kommet igang igjen med trening, som jeg har tenkt på ihvertfall et par år og spiser masse grønnsaker og salat og så later jeg som om det er for å komme i bedre form...og hvis det hjelper på å bli gravid så er det et kjempepluss! Klem
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #38 Skrevet 4. oktober 2009 Gratulerer så masse!!! Veldig godt å høre om en som lykkes! Det gir håp for andre... Hvor gammel er du, og hvor lenge har du prøvd å bli gravid?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 5. oktober 2009 #39 Skrevet 5. oktober 2009 Tusen takk, Hillbillie! Jeg har tenkt mye på deg de siste dagene, håper virkelig at du følger etter - veldig veldig snart!! Jeg vet jo hvordan det er å se den ene etter den andre bli gravide, og selv måtte gå enda en måned, derfor har jeg tenkt spesielt mye på deg. Det går jo ihvertfall bra her, så langt. Har bestemt meg for å tenke positivt, så når vi snakker om det vi to, har vi sluttet å si "hvis det går bra så...". Jeg tror faktisk at det å tenke positivt også kan ha en effekt. Jeg testet også igjen igår, for å se om streken hadde blitt sterkere, var kjempenervøs, og den hadde blitt det (puh)... Håper det smitter over på deg, siden vi har fulgt hverandre en stund nå :-) Til Anonym: Tusen takk til deg også. Jeg er 43 år, og prøvde i 12 eller 13 måneder før det var klaff nå (litt usikker på akkurat når vi begynte).
Hillbillie Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #40 Skrevet 5. oktober 2009 Takk for gode tanker, satser på at dette er smittsomt,ja..:-) Flott at testen blir sterkere positiv, og at dere greier å tenke positivt også. Helt sikkert bra det! Begynner å få el-utflod nå så regner med at det snart er positiv test her, din graviditet gjør at jeg blir mer optimist også!;-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 5. oktober 2009 #41 Skrevet 5. oktober 2009 Ååå, da er det bare å "sette igang" ;-) Denne gangen begynte vi kosen faktisk én dag tidligere enn vi pleier - glemte det i farta - kanskje det var det som gjorde utslaget - hvem vet?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 5. oktober 2009 #42 Skrevet 5. oktober 2009 Åh ja...også koste vi oss en dag lengre enn vi pleier også - mao også kvelden etter at el-testen var blitt negativ igjen...jada - hver kveld :-))
Hillbillie Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #43 Skrevet 6. oktober 2009 Åjada, her har vi "satt igang" ;-) Positiv el-test idag og masse murring og stikking nederst i magen så nå tror jeg egget er på tur...og optimismen stiger mot nye høyder...o") Går det bra med deg? Noen graviditetssymptomer enda?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 7. oktober 2009 #44 Skrevet 7. oktober 2009 Hehe, så bra. Nå håper jeg at du kommer rett etter da. Krysser alt jeg har av fingre! Ikke så veldig mye symptomer å snakke om enda her. Hadde jo murringer og slikt rundt IKM slik jeg hadde det med tulla, men sitter med spenning og venter på andre symptomer som jeg hadde med henne. Men, jeg tror ikke det hadde begynt så tidlig da heller, men håper det kommer noe snart, ellers begynner jeg å bli bekymret...
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 9. oktober 2009 #45 Skrevet 9. oktober 2009 Er så lei meg nå, fikk litt blødninger igår, og hadde litt da jeg sto opp idag. Testet på nytt og streken hadde blitt svakere. Er så lei meg nå, dette går ikke bra. Er nede i kjelleren nå, så det kan hende jeg blir litt stillere en stund. Men, jeg krysser fingrene for deg, Hillibillie. Håper at det blir klaff denne syklusen for deg!
Hillbillie Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #46 Skrevet 9. oktober 2009 Neeeiiiiiii, dette var ikke bra, uffameg:-( Stakkars deg, skjønner at du er fortvila nå. Fortsatt blødninger eller? Det hender jo at det blør litt, men er vel ikke godt tegn når streken samtidig blir svakere? Usj, det er en tornete vei vi går på...Håper at du får god trøst og støtte hjemme, og så vet du at du fortsatt kan bli gravid da....selv om det kanskje ikke hjelper så mye akkurat nå.. Stor trøsteklem!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 10. oktober 2009 #47 Skrevet 10. oktober 2009 Dessverre er det ingen tvil lenger. Det ble bare mere og mere blødnigner, og nå er det som om jeg har en ekstra kraftig TR... Joda, det er en liten trøst at jeg vet at jeg fortsatt kan bli gravid, og jeg prøver fortsatt å tenke litt positivt - at når det først måtte gå galt, er det bedre at det gikk galt såpass tidlig.
Hillbillie Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #48 Skrevet 11. oktober 2009 Uff, så synd.:-( Men kjempeflott av deg at du greier å tenke positivt, selv om det må være lov å være trist også. Håper at du fortsetter å prøve når dette her er over!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 19. oktober 2009 #49 Skrevet 19. oktober 2009 Hei Hillbillie, hvordan går det hos deg? Det nærmer seg jo IKM, og jeg krysser igjen fingrene for deg - håper virkelig at det blir klaff for deg denne måneden!!!
Hillbillie Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #50 Skrevet 20. oktober 2009 Hei Lillesøster/bror! Koselig å høre fra deg igjen, og at du fortsatt er innom her",) Går det bra med deg? Ja, jeg har ikm om to dager og er selvfølgelig på febrilsk symptomjakt...;-) Har skikkelig pms og hadde egentlig trodd tr kom igår men har ennå ikke vist seg. Åh, er så spent og hååååper!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå