Hillbillie Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #151 Skrevet 23. mars 2010 Heihei, hvordan står det til, Lillesøster/bror...? Har symptomjakta begynt enda? Jeg må bare innrømme at jeg så smått har startet....;-) Enda en uke til ikm men av en eller annen grunn er jeg veldig optimist denne gangen! Puppene er mer pms enn noen gang, og det tar jeg som et godt tegn, og ikke bare pms..hehe, faren er vel stor for at det blir en gedigen nedtur her men...;-) Krysser fingre for oss!!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 24. mars 2010 #152 Skrevet 24. mars 2010 Her har det vært sykdom i heimen - hele gjengen har fått gjennomgå, startet med tulla, selvfølgelig, og når man har vondt i hele kroppen er det vanskelig å gå på symptomjakt. Håper bare ikke at dette kan forhindre at egget fester seg...? Hadde egentlig bestemt meg for ikke å være så mye på symptomjakt og ikke tenke så mye. De to forrige syklusene hadde jeg jo ømme pupper, men tante kom jo like herlig... Går sånn delvis å ikke tenke så mye på det, men tipper at så snart ferien starter blir det vanskeligere å la være... Er antagelig ikke på nett rundt ikm, skal på fjellet første halvdel av påsken. Hvordan er det med deg? Skal du på påskeferie?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 2. april 2010 #153 Skrevet 2. april 2010 Hei igjen, da er jeg tilbake på nett... Her kom tanta én dag før ikm, tilsvarende tidlig som el... Vel, jeg hadde ikke noe god følelse denne syklusen, nulll symptomer og plutselig var tanta der. Når den først skulle komme var det jo like greit at den kom så tidlig, da kunne jeg jo ta meg litt vin på fjellet også. Men, håper virkelig at du har bedre nyheter.....*krysser fingre*...? God påske!
Hillbillie Skrevet 3. april 2010 Forfatter #154 Skrevet 3. april 2010 Hei! Jeg er også tilbake på nett! Jeg har også vært på påsketur - med tanta på slep...men har da ihvertfall kost meg med vin!;-) Jeg fikk tanta 3 dager for tidlig, men riktig ifølge el...Lurer på om det skyldes bidronninggele som jeg har tatt siste syklusen? Fortsatt god påske til deg også!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 4. april 2010 #155 Skrevet 4. april 2010 Jaja, så gikk det ikke denne runden heller for noen av oss, sukk...men, vi fikk nå kost oss med vin da... Men, kanskje påsken vil ha en positiv effekt allikevel, at vi har hatt fri og kunnet kose oss litt ekstra? Så, vi får jo bare gå inn i denne syklusen med friskt mot, eller hva? Her begynner jeg el-testingen på onsdag tenker jeg. Nå har vi jo hatt kontakt en god tid, begynner å lure litt på hvor i landet du sitter jeg...?
Hillbillie Skrevet 6. april 2010 Forfatter #156 Skrevet 6. april 2010 Ja, vi satser på at påskefri og kos har hatt den ønskede effekten for oss og at gull-egget slippes nå! Her gjelder det å tenke positivt..hehe;-) Jeg begynte el-testinga idag, og da var den 'nesten' positiv, så her blir det "middagshvil" når mannen kommer hjem, jeg skal nemlig på nattevakt.. Månedene har fløyet og vi har hatt kontakt en god stund ja, hadde vært topp om vi kunne flyttet sammen inn på 1.trimester.... Forøvrig holder jeg til på Lillehammer, skikkelig innlandskrabbe, hehe :-) Enn du, hvor hører du hjemme?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 8. april 2010 #157 Skrevet 8. april 2010 Ja, nå må vi fortsette å være optimistiske, nå kommer våren og er man ikke ekstra fruktbar da da? Joda, vi sier nå ihvertfall det, ikke sant ;-) Jeg tok første el-test igår, og den var negativ, så her det blir det ihvertall noen dager med testing fortsatt. Lillehammer ja, har jo vært der noen ganger, bl.a 1994 - som så mange andre :-) Var en skikkelig god stemning der da. Selv holder jeg til i Drammen, så her er det ikke langt fra kysten, men du har da Mjøsa da, hehe :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 16. april 2010 #158 Skrevet 16. april 2010 Hei, hvordan går det med deg, har du begynt symptomjakten, eller prøver du å la være å tenke på det (slik som jeg...)? El-testene ble jo positive dagen etter jeg skrev sist, og dagen deretter for så å bli negativ. Igjen 1 dag før vanlig syklus, men hvem vet, kanskje jeg har fått en dag kortere syklus etter siste SA..? God helg!
Hillbillie Skrevet 18. april 2010 Forfatter #159 Skrevet 18. april 2010 Hei! Jeg prøver å holde lav profil i forhold til symptomjakt, så langt jeg klarer da...hehe. Har ikm ca onsdag, men de to siste syklusene har også min vært 1-2 dager kortere. Vet ikke hva det betyr men begynte egentlig etter at jeg begynte på bidronninggele. Vet ikke om det har noen sammenheng eller om det bare er tilfeldigheter, men jeg liker det ikke! Ellers har jeg ingen spesielle symptomer så håpet er vel ikke så stort. Jeg prøver å ikke tenke for mye på det for jeg kjenner at jeg blir litt nedfor, jeg synes vel at tiden renner ut her...men, gir ikke helt opp heller da!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 19. april 2010 #160 Skrevet 19. april 2010 Hehe, ja jeg prøver jo også å holde en lav profil, men det er vanskelig å la være...jeg synes nå puppene er blitt ømme igjen, noe jeg ikke hadde i forrige syklus, men som jeg jo hadde syklusen før der...det er til å bli sprø av... IKM allerede på onsdag? Da ligger du noen dager før meg gitt. Hos meg er det lørdag eller søndag - vet jo ikke hvor lang syklus jeg skal regne nå. Skjønner veldig godt at du blir nedfor av alle nedturene, har jo vært der en gang jeg også, og blir jo det nå også, men jeg vet jo at situasjonen er forskjellig for oss også. Jeg har selv prøvd å slappe mer av og få litt mer avstand til det de to siste månedene, og synes egentlig jeg har lyktes litt med det. Det var jo også akkurat på øyeblikket vi nesten begynte å gi opp, og at jeg sa til meg selv at jeg kanskje måtte akseptere at det ikke ble noe barn på oss at plutselig spiren satt. Det er det jeg sier til meg selv nå også, jeg må prøve så godt jeg kan å ikke tenke så mye mer på det, og heller ta det som det kommer. Vel, lettere sagt enn gjort, men jeg prøver ihvertfall. For eksempel hadde jeg flere sykluser hvor jeg trente roligere og annerledes etter EL, for jeg var redd for at egget ikke kom til å feste seg. Nå har jeg droppet det - for jeg har jo også tenkt at jeg trente mye første gangen også. Så, jeg prøver å leve så "normalt" som mulig, men er selvfølgelig forsiktig med alkohol etter EL... Men, jeg krysser fingrene for deg at tante uteblir på onsdag - av en veldig god årsak :-)
Hillbillie Skrevet 21. april 2010 Forfatter #161 Skrevet 21. april 2010 Nå er ikke jeg norgesmester i hoderegning akkurat, men skjønner ikke hvorfor jeg tenkte onsdag. Det er jo ikke før fredag eller lørdag når jeg tenker meg om, så noen dager til med spenning blir det!:-) Kanskje vi begge får en ekstra hyggelig helg nå! Jeg har ihvertfall fortsatt litt ømme pupper og tempen holder seg stabil....Hvordan går det med symptomjakten din?? Jeg prøver også å leve så normalt som mulig, men er forsiktig med alkohol og prøver å begrense kaffeinntaket. Ellers tenker jeg på deg og hvordan du plutselig satt med spire etter å nesten ha gitt opp. Da tenker jeg at det kan være sånn for andre også! Så er vel fortsatt optimist til syvende og sist, håper du unnskylder negative tanker innimellom...;-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 22. april 2010 #162 Skrevet 22. april 2010 Syntes det var veldig tidlig for deg ja, men jeg var jo ikke helt sikker på hvor mange dager for tidlig tante kom hos deg i påsken... Det hadde vært gøy med en hyggelig helg ja, for oss begge :-) Her er også puppene fortsatt litt ømme, men jeg temper ikke nå. Jeg drikker ikke kaffe, men prøver å begrense te og cola jeg da. Og du....bare kom med de negative tankene dine når de er der, det er jo akkurat da det kan hjelpe å få det ut, er det ikke det vi er her for da, å støtte hverandre i prosessen? Så, kom igjen, men vi må jo ikke glemme å tenke positivt også, selvom det til tider er vanskelig. Som sagt prøver jeg å ikke tenke så mye på det i det hele tatt, men det er jo ikke akkurat enkelt i disse dagene som ikm nærmer seg...
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 23. april 2010 #163 Skrevet 23. april 2010 Sukk, da kom tante på besøk. Skjønner ingenting jeg, det er jo to dager for tidlig (eller 1 hvis jeg nå regner en dag kortere syklus enn før). Vel, ikke noe nyttårsbaby for oss, håper du kommer med en helt annen og morsommere melding iløpet av helgen (eller rett etter)...
Hillbillie Skrevet 27. april 2010 Forfatter #164 Skrevet 27. april 2010 Ahh, denne evinnelige tanta! Den kom på besøk hos meg også på fredagkveld, til forventet tid. Men skjønner ingenting jeg heller, varte bare et par dager og mye mindre enn normalt. Jeg var så sikker på at jeg hadde el siden tempen økte midt i syklusen, men nå vet jeg ikke om det var reelt likevel?! Jaja, da er det bare å vente på neste el.... Ja, det er veldig fint med dette forumet for å lufte tankene, spesielt siden det ikke er så mange som vet at vi fortsatt prøver på små. Men du har såklart helt rett i at vi må prøve å tenke positivt, og backe hverandre opp så godt vi kan!:-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 28. april 2010 #165 Skrevet 28. april 2010 Æsj, det var da ergelig, men nå er vi ihvertfall samkjørte... Merkelig at det varte så kort, du er 100% sikker på at det var tanta da? Vil jo ikke gi deg falske forhåpninger, men er alle symptomer borte (ømme pupper), og tempen lav igjen?
Hillbillie Skrevet 28. april 2010 Forfatter #166 Skrevet 28. april 2010 Ja, nå er vi vel på akkurat samme dag i syklusen? Morsomt!:-) Jeg er bortimot 100% sikker på at det var tanta, selv om jeg ikke har testa. Men kroppen kjennes helt normal ut. Jeg har ikke tempa nå for er inne i en periode med ugrei døgnrytme og da blir det bare tull av det. Jeg satser på el-tester når den tiden kommer, men det er vel litt tidlig ennå. Når har du tenkt å begynne og teste?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 29. april 2010 #167 Skrevet 29. april 2010 Tror nok jeg også hadde gjort det om jeg var deg...har jo også hørt at el-tester slår positivt ut når man er gravid, så hvis den er positiv første kvelden du prøver...kanskje du skal vurdere å ta en g-test også... Er litt usikker på når jeg skal begynne. Har pleid å begynne på dag 10, men tror kanskje jeg begynner lørdag denne gangen siden el har vært såpass tidlig de siste syklusene. Hva hadde du tenkt da?
Hillbillie Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #168 Skrevet 5. mai 2010 Hei igjen! Plutselig var det nesten 1 uke siden sist jeg var her..;-) Hvordan går det med testinga? Jeg har ikke testet denne gangen - du skjønner, vi har en gård med sau og er midt i lamminga nå. Det betyr masse nattevåking så den ene er i fjøset mens den andre sover, blir lite babylageng av sånt....;-) Hadde nok tenkt at vi kunne prøve innimellom, men husket nok ikke helt hvor hektisk det egentlig kan være...så nå fungerer jeg mest som jordmor;-) Derfor bestemte jeg meg for å ta en helt testefri måned. Jeg er fortsatt helt sikker på at jeg ikke er gravid så tar det med ro til tanta kommer. Jeg pleier som regel å begynne testinga på dag 10, men hvis du har vært tidlig ute med el så er det kanskje lurt å begynne litt før (ja nå har du vel begynt for lengst), for det er veldig kjedelig å begynne for sent og kanskje miste den positive testen.. Ønsker deg lykke til!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 5. mai 2010 #169 Skrevet 5. mai 2010 Å så koselig med små lam. Synes de er så søte jeg da. Skjønner jo at fokus er litt annerledes når noe sånt pågår, men det er jo mange små "babyer" da :-) Joda, her har testingen begynt, hadde positiv test mandag og igår, og høy temp idag, så da regner jeg vel med at testen vil være negativ ikveld. Igjen er det på dag 11 jeg har første positive test, så nå virker det som at det igjen blir en 26 dagers (vel håper jo mest på at det ikke blir noen tante da..). Så da begynner ventetiden for meg. Håper mai måned har en god effekt :-)
Hillbillie Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #170 Skrevet 22. mai 2010 Hei-hei, hvordan står det til her??? Lenge siden nå, har vært travelt opptatt på jordmorfronten, he-he;-) Lillesøster/ bror, du er vel over ikm nå? Hvordan har det gått?? Håper tanta ikke dukket opp og at du sitter med positiv test! Hos meg er syklusen nok en gang på bærtur..Tanta kom den 12., over 1 uke for tidlig:-( Har egentlig bestemt meg for ikke å stresse lenger med tester og temp osv, men nå har jeg hatt flere dager med el-slim og har skikkelig smerter nå så regner derfor med at el er på gang så da er det bare å prøve på igjen...!! Ha en flott pinse i det fine sommerværet, har hatt over 20 grader de siste dagene og det er jo bare helt herlig!:-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 24. mai 2010 #171 Skrevet 24. mai 2010 Hei, ja, nå var det en stund siden, gitt. Så kjipt med syklusen din. Kanskje greit å ta det litt med ro ja, og ikke stresse. Fint du ikke gir opp ihvertfall! Jeg har dessverre vært en tur i kjelleren igjen....tanta kom også for tidlig for meg, allerede på den 17. som gir en syklus på bare 24 dager. Skjønner ingenting jeg. Det var faktisk mest det som gjorde at jeg ble så nedfor. Syklusen har bare blitt kortere og kortere siden siste SA, skjønner ingeting jeg. Vel, jeg kjøpte bidronninggelé i helgen, og har begynt med det. Men, er det slik at man skal ta det til el, eller skal man også ta det etterpå? Vurderer også å prøve wild yam igjen denne perioden, men får se... Det har vært noen fine dager nå ja, og skal ut på tur idag også. Kos deg med de små lammene da :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 4. juni 2010 #172 Skrevet 4. juni 2010 Hei igjen. Nå er det lenge siden vi har vært her inne. Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men prøver jo å "slappe litt mer av" i forhold til dette. Riktignok tok jeg noe bidronninggele før EL denne gangen, og tar jeg nå wild yam, men jeg prøver å nyte årstiden og "slappe av". Men, hvordan går det med deg? Det nærmer seg vel ikm hos deg nå, siden du var så tidlig sist gang. Her er det jo ca en uke til, vet jo ikke helt nå som syklusen har vært litt uregelmessig...
Hillbillie Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #173 Skrevet 5. juni 2010 Hei-hei! Ja, nå er det lenge siden vi har vært her inne. Masse å drive med om dagen, med alle mine små og ellers er det jo tiden for å drive ute. Og, som du, prøver jeg også å slappe av i forhold til babylaginga. Denne måneden har jeg ikke testet eller tempet i det hele tatt, og bare tatt det som det kommer. Det eneste jeg gjør nå er å ta bidronningele. Veldig deilig egentlig;-) Jeg har egentlig ikm onsdag, men forventer vel at den kommer før. Har du noen følelse for din del eller noen symptomer enda? Eller kanskje du ikke kjenner etter så mye...Det prøver ikke jeg å gjøre ihvertfall...;-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 6. juni 2010 #174 Skrevet 6. juni 2010 Hei igjen, ja, mye å drive på med her også, selvom vi ikke har små lam å stelle med :-) Jeg prøver jo å ikke kjenne for mye etter, men det er til å bli sprø av, for jeg synes jo jeg kjenner både det ene og det andre, noe som gjør at jeg blir begynner å bli mer og mer optimistisk, noe som selvfølgelig er veldig "farlig"...tror jeg blir sprø...selvom jeg liksom ikke skal tenke så mye på det. Spent på hvordan det går med deg, kan jo hende at mindre fokus kanskje gjør hele forskjellen.... Krysser ihvertfall alt jeg har, og er veldig spent på å høre rundt midten av neste uke. :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 13. juni 2010 #175 Skrevet 13. juni 2010 Hei Hillbillie, hvordan står det til oppe hos deg? Her kom tanta på fredag, en skikkelig nedtur denne gangen også. Hadde ømmere bryster enn jeg noen gang kan huske jeg har hatt før ikm, hard mage, og en "følelse", men et par dager før tanta kom ble det mindre så jeg begynte jo å frykte det verste da. Sukk... Men, hvordan går det hos deg da? Håper du har bedre nyheter...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå