Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 5. februar 2010 #126 Skrevet 5. februar 2010 Æsj, noe så dumt, hadde virkelig et håp på et positivt svar nå. Det er jo noen rare greier. Tror definitivt at jeg ville tatt en telefon til legen for å få ting undersøkt hvis jeg var deg ja. Håper jo for all del at du ikke kommer i overgangsalderen allerede nå(!) - pleier ikke de fleste å kjenne det ganske godt da? Har ikke fått noe svar på prøvene. Vet at spesielt en av prøvene kunne ta veldig lang tid da prøvene samles opp og kjøres periodisk, men vet egentlig ikke helt hvor lang tid det tar for de andre prøvene. Så blir det min tur å lagre, det har vært vanskelig i det siste ja. Igår satt jeg og ventet og ventet (og trykket bare én gang), til slutt måtte jeg slå av pc'en for å rekke en avtale, så jeg visste ikke om meldingen hadde blitt lagret. Idag ser jeg at den har blitt lagret 3 ganger..
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 5. februar 2010 #127 Skrevet 5. februar 2010 Æsj, noe så dumt, hadde virkelig et håp på et positivt svar nå. Det er jo noen rare greier. Tror definitivt at jeg ville tatt en telefon til legen for å få ting undersøkt hvis jeg var deg ja. Håper jo for all del at du ikke kommer i overgangsalderen allerede nå(!) - pleier ikke de fleste å kjenne det ganske godt da? Har ikke fått noe svar på prøvene. Vet at spesielt en av prøvene kunne ta veldig lang tid da prøvene samles opp og kjøres periodisk, men vet egentlig ikke helt hvor lang tid det tar for de andre prøvene. Så blir det min tur å lagre, det har vært vanskelig i det siste ja. Igår satt jeg og ventet og ventet (og trykket bare én gang), til slutt måtte jeg slå av pc'en for å rekke en avtale, så jeg visste ikke om meldingen hadde blitt lagret. Idag ser jeg at den har blitt lagret 3 ganger..
Hillbillie Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #128 Skrevet 6. februar 2010 Hurra! Endelig kom mensen! Det er ikke mange ganger i løpet av de siste årene at jeg har vært glad for det, men nå syntes jeg det var en stor lettelse",) Nå er jeg forhåpentligvis på rett kjøl igjen, så da er det bare å vente på at det er over, og så begynne prøvinga igjen. Nå er jeg veldig motivert for prøving, og tenkte jeg skulle hive meg på bølgen med bidronninggele og wild yam. Nå skal jeg gjøre alvor av å begynne temping også for å se at jeg har el. Vi har vel havnet på ca lik syklus også vi nå da, det blir morsomt å følges utover!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 6. februar 2010 #129 Skrevet 6. februar 2010 Å, kjenner meg så igjen i den følelsen - fra den gangen som jeg fortalte om som jeg var så forsinket. Det er jo en lettelse å vite at den faktisk kom, og at ting er i orden. Bra du er ekstra motivert. Jeg har faktisk også tenkt på å bruke wild yam denne perioden (har det liggende), men bidronninggele har jeg aldri prøvd. Er det for å stimulere at man får el, eller noe annet? Jeg har prøvd Damiana før, men jeg sluttet både med det og wild yam en gang jeg var skikkelig lei. Tror jo jeg har el, så jeg trenger ikke å stimulere det, men tenkte kanskje at wild yam kunne være en god idé. Morsomt at vi nå er nærmere hverandre i syklus :-) Jeg begynner el-jakten i midten av ny uke tenker jeg. Er litt usikker på hvordan syklusen min blir siden mensen egentlig kom under undersøkelsen (trodde først at det bare var litt etterblødning, men så ble det jo mere og mere), så jeg vet ikke om mensen har blitt "framprovosert" på noen måte pga undersøkelsen. Vi får se...
Hillbillie Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #130 Skrevet 8. februar 2010 Ja, nå har jeg invistert i ei pakke med bidronninggele, som skal være bra for eggløsningen, og termometer! Men ser nå når jeg har kommet hjem og sjekket at termometeret bare har en desimal, og det er vel egentlig for dårlig? Men, skitt au, bruker det nå og ser om jeg blir noe klokere...Jeg begynner å teste etter el rundt helga, tenker jeg. Så får vi nok en gang håpe at vi klekker ut et gull-egg... Hva er forresten damiana, noe som skal hjelpe på eggløsningen? Hva slags virkestoffer er det der?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 10. februar 2010 #131 Skrevet 10. februar 2010 Hei igjen. Jeg er spent på å høre hvordan det går med el-jakten din :-) Det stemmer at termometeret bør ha to desimaler, men for meg er det omtrent 0.2 grader som skiller tror jeg, så hvis du måler over tid kan det nok hende at det er greit nok. Jeg hadde alltid under 36.5 før el, som oftest rundt 36.4 og over 36.5 etter el, som oftest rundt 36.6, men det kunne variere (jeg har to desimaler på mitt). Damiana er ikke noe som skal hjelpe mot el, men skal være potensøkende (sambo tok det også). Tok en kjapp søk på nettet og du kan lese mer her: http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=5056 spesielt innlegg #7 Den jeg brukte inneholdt forresten både Don Quai og Damiana (denne: http://urtesenteret.no/index.php?productID=1372). Vel, om det ikke går denne syklusen, kanskje jeg skal prøve det igjen også...
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 17. februar 2010 #132 Skrevet 17. februar 2010 Hei, hvordan går det hos deg og med el-jakten din? Her er el-jakten over for denne gangen. Hadde positiv test på mandag og tirsdag, så imorgen begynner jeg med Wild Yam og tar det en uke tenker jeg. Det ser ut som at el er to dager senere enn normalt, så da blir vel ikm tilsvarende to dager senere... Det kommer jo egentlig ikke som noen overraskelse, for jeg fikk jo mens to dager for tidlig (framprovosert av undersøkelsen jeg hadde ..??)...
Hillbillie Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #133 Skrevet 22. februar 2010 Hei! lenge siden sist nå, men dagene går da så fort...Blir spennende å se om wild yam gjør susen for deg da!:-) Her er vel forsåvidt el-jakten over selv om jeg ikke har fått positiv el-test. Men nå har jeg prøvd å tempe, med noe vekslende resultat må jeg si...den har gått ganske mye opp og ned synes jeg, men lå først på 35,8-36,0. Siste uka har jeg ligget på 36,1-36,2 så da tenker jeg at det kanskje har vært el. Jeg fikk ikke begynt å el-teste før på dag 13 og da var den ikke positiv men streken var sterkere enn den har vært etterpå. Jeg har en jobb der jeg i perioder reiser ganske mye i tillegg til uregelmessig arbeidstid og slik har det vært nå, så derfor har jeg ikke greid å tempe på samme tid så kanskje derfor det har svingt slik. Og så greide jeg ikke å komme meg på et apotek som fører clearblue tester før etter helga så derfor ble det sen testing også...Derfor har jeg ikke begynt med wild yam nå men går på bidronninggele, så får vi se...enda en gang...Vi har vel ikm i slutten av neste uke vi da? Vi får krysse fingrene nok en gang!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 22. februar 2010 #134 Skrevet 22. februar 2010 Heisann, hyggelig å høre fra deg igjen! Ja, det blir spennende denne perioden, men prøver å la vær å tenke for mye på det (ja særlig...). Det kan jo ha vært el hos deg ja, det er jo ikke så mye som skal til i tempstigning, men du blir nok sikrere på det etter at du har hatt litt mer erfaring med hva slags temperaturer du har. Jeg har etterhvert skjønt at du har en rimelig uregelmessig jobb ja, og det gjør det jo ikke akkurat lettere med temping. Litt vanskelig å si når jeg har ikm denne gangen. Skal jeg ta det fra den dagen jeg begynte å blø er det faktisk på søndag, men skal jeg ta det ut ifra da jeg trodde jeg hadde el, så er det vel nærmere tirsdag neste uke (noe som også stemmer hvis jeg hadde begynt å blø til normaltid forrige syklus), så jeg har bestemt meg for at hvis ikke tante har dukket opp innen onsdag morgen neste uke så kommer jeg til å teste da - og ikke noe før - uansett hvor fristet jeg blir.Så ja, vi får krysse alt vi har av fingre - for oss begge :-) !!
Hillbillie Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #135 Skrevet 24. februar 2010 En spennende uke for oss begge nå! Og ja, vi kan jo late som om vi ikke tenker så veldig mye på det...haha..man klarer jo ikke å la være! Jeg håper såklart på uteblitt mens og positiv test, men hvis ikke så håper jeg virkelig at mensen kommer til rett tid ihvertfall! Blir superfrustrert hvis det er tull nå igjen. Men hittil kjennes det egentlig ut som en helt vanlig syklus - litt ømme pupper og ellers ingen symptomer. Hva med deg? Jeg har ikke turt å begynne på wild yam fordi jeg ikke er helt sikker på el, men går fortsatt på bidronninggele og synes at jeg har mere overskudd nå. Det kan jo også skyldes at det har blitt lysere dager men fortsetter uansett med bidro.gel. Ja, jeg syns ikke det var enkelt å tolke tempinga men som du sier så trengs det nok litt trening. Nå er vi også ferdig med et prosjekt på jobben som har tatt masse tid så nå blir det mere tid hjemme. Det blir vannvittig deilig! Ser fram til å stelle i heimen og lage barn...he-he... Ha en fortsatt fin dag!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 24. februar 2010 #136 Skrevet 24. februar 2010 Håper at mens uteblir hos oss begge jeg, av to veldig gode grunner :-) Så har jeg tatt de siste wild yam kapslene for denne gangen, så nå er jeg jo ekstra spent da. Prøver å la vær å kjenne etter, men det er jo helt umulig. Synes jeg har bittelitt ømme pupper, men er usikker på om jeg har hatt det tidligere mellom el og ikm slik som du har - har liksom ikke fokusert sånn på det før, men ellers merker jeg ikke noe spesielt. Men, det har jeg jo heller ikke gjort tidligere de gangene jeg var gravid, bare rett før ikm eller på ikm dagen at jeg har hatt sinnsykt murringer uten at mens kom. Så, da later jeg som at jeg ikke tenker på det, hehe... ..og nå skal jeg se herrestafetten :-)
Hillbillie Skrevet 26. februar 2010 Forfatter #137 Skrevet 26. februar 2010 Håper wild yam har gjort susen! ;-) Jeg kjenner heller ikke noe spesielt, litt ømme pupper bare men det pleier jeg jo å ha før mens. Håper ihvertfall det betyr at syklusen er i orden! I helga skal vi reise bort, bo på hotell og spise god mat og kose oss. Lurer på om jeg kan ta et glass vin til maten..? Uansett, det skal bli deilig og da får jeg forhåpentligvis litt annet å tenke på enn å jakte på symptomer;-) Ha en flott helg!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 26. februar 2010 #138 Skrevet 26. februar 2010 Ja, håper virkelig det... men, idag har jeg spottet bittelitt, vet jo etterhvert at det kan bety både det ene og det andre. Har også litt murringer...for tidlig å få tante nå, så jeg håper jo og håper jo. Nå er det jo nærmest umulig å ikke være på symptomjakt... Høres så deilig ut med en helg borte. Ja, vanskelig det med vin til maten ja.... Gleder meg veldig til påsken, da skal vi på fjellet. Skal bli deilig, for det er rimelig hektisk på jobben for tiden, med deadline rett før påske. Ha en strålende helg og kos dere!
Hillbillie Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #139 Skrevet 1. mars 2010 Nå er jeg spent på å høre hvordan det går med deg!! Håper på gode nyheter og krysser fingrene. Det høres jo litt mystisk ut med disse symptomene så lenge før ikm;-) Vi har hatt en deilig helg med godt selskap og god mat! Droppa vinglasset da...skyldte på begynnende hodepine..sånn i tilfelle..;-) Jeg kjenner de vanlige ømme puppene og litt stikninger i underlivet så forbereder meg på ny pp, men såklart; ingenting er sikkert før tanta kommer!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 2. mars 2010 #140 Skrevet 2. mars 2010 Her er det fortsatt spennende. Tante har enda ikke dukket opp, fortsatt ømme pupper, litt murringer i ny og ne og en del stikninger...men som du vet er jeg usikker på når ikm egentlig er. Skulle jeg regne normal syklus ut ifra forrige mens, så var det jo på søndag, og da er jeg jo allerede godt over ikm, men skal jeg regne fra når jeg burde fått mens forrige gang, så er det idag. Jeg har klart å la være å teste, men hvis mensen ikke dukker opp iløpet av dagen blir det test imorgen tidlig. Høres deilig ut med en sånn helg. Tror nok jeg også droppet vinglasset så nære ikm. Når er det egentlig ikm for deg da - vel, om du skal regne en normal syklus denne gangen da? Hadde vært skikkelig artig om vi kunne gå over til gravidforum sammen :-) Krysser fingre for oss begge jeg!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 3. mars 2010 #141 Skrevet 3. mars 2010 Er skikkelig deppa nå, var så sikker på at det var en liten spire hos meg nå, men testen idag morges var negativ. Tante har heller ikke dukket opp, så nå ser det ut som syklusen min er helt på bærtur, sukk. Er jo på dag 30 idag, mens jeg normalt har en syklus på 27 dager. Den som hadde vært så fin og regelmessig siden jeg sluttet å amme i sommer. Håper jeg ikke går inn i en sånn lang fase som du nettopp har vært i. Kan det være Wild Yam'en tro? Vet ikke om jeg tør å ta den i neste syklus om det skal være slik. Håper det går bedre hos deg!?
Hillbillie Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #142 Skrevet 3. mars 2010 Håper nå fortsatt at vi kan gå inn på gravideforumet sammen, jeg da...:-) Ingen mens her, hadde en del stikninger igår men ikke idag. Men idag har jeg vondt i hodet og småkvalm...he-he, tolker alt som positive symptomer nå!;-) Jeg har ikm på fredag og veldig spent på hvordan syklusen er nå.... Hvordan går det hos deg, har du fått tantebesøk enda? Hvis ikke, så må du såklart bare vente et par dager og så ta ny test! Selv om du vanligvis tester positivt på ikm-dagen så er det ikke sikkert at det må være slik hver gang? Heier på deg jeg nå. *krysse fingre*
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 4. mars 2010 #143 Skrevet 4. mars 2010 Vel, her er løpet kjørt for denne gang. Gikk i hele går og ventet på at tante skulle dukke opp, men den gang ei. Men på kvelden fikk jeg stikkende hodepine, noe jeg ofte får rett før mens, og ganske riktig, idag morges kom tante. På en måte var jeg litt lettet, for jeg var redd for at det kom til å bli en sånn lang venteperiode som du hadde, men på en annen måte var jeg selvfølgelig også skuffet for jeg hadde jo fortsatt et lite håp da. Men, nå heier jeg på deg. Kanskje den rare syklusen din forrige gang gjorde noe som gjør at spiren sitter denne gangen. Venter med spenning, og krysser fingre :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 7. mars 2010 #144 Skrevet 7. mars 2010 Hvordan går det hos deg, Hillbillie?
Hillbillie Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #145 Skrevet 8. mars 2010 Hei, hei! Da ble en måned til på samme forum for oss begge....:-( Tanta kom torsdag. Heldigvis til rett tid da, så det er da ihvertfall noe positivt! Så nå er det bare å vente til tanta har gått igjen og så prøve på nytt...igjen...sukk. Og denne gangen VIL jeg at det skal bli spire!! En kollega av meg fortalte at hun er gravid - 12 uker og jeg er sååååå misunnelig! Det er jo kjempekoselig for henne såklart, men det blir jo mye babyprat på jobben og det sliter litt kjenner jeg. Det blir litt blanda følelser, veldig koselig for henne og er glad på hennes vegne (de har også prøvd en stund) men samtidig litt sårt på egne vegne. Men, dette er livet, barn er ingen menneskerett så får bare stå på og prøve. Hvordan går det med deg da, er vel også snart klar for ny prøverunde?
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 11. mars 2010 #146 Skrevet 11. mars 2010 Ja ja, vel som du sier er det atter en måned sammen her. Men, nå er vi virkelig samkjørte siden tante dukket opp hos oss begge på torsdag. Hvor lang syklus har du egentlig? Jeg skjønner veldig godt hva du mener med blanda følelser. Selvfølgelig er man glad på den andres vegne, men når man ønsker seg barn så høyt selv blir man misunnelig - sånn er det bare. Da jeg prøvde på nr 1 og nettopp hadde mistet for andre gang ble en venninne av meg (på samme alder) gravid. Hun visste da også at jeg prøvde. Jeg ble så glad på hennes vegne, men jeg ble også lei meg. Vi snakket om det og hun skjønte veldig godt hva jeg mente. Gutten hennes er 5 mndr eldre enn tulla, så da gikk det jo vår vei allikevel. Ja, her er det ny prøverunde. Lar ikke en eneste måned gå, for hvem vet, kanskje det er akkurat denne måneden gullegget slipper. Tenkte å begynne å el-teste lørdag eller søndag. Hvordan er det med deg, når begynner du testingen?
Hillbillie Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #147 Skrevet 13. mars 2010 Nei, man kan ikke la en eneste måned gå uten å prøve!:-) Morsomt at vi er helt på samme sted i syklusen da!;-) Jeg har syklus på 27-28 dager, så da blir vel neste ikm midt i påska, 31. eller 1.april. Men nå er det noe som er litt rart igjen her da.. Begynte el-testing fredag med QR, pleier å bruke CB for de synes jeg er best men denne gangen var de utsolgt. Nå har jeg da testet to dager og begge dagene er test- og kontrollstreken like; altså indikerer det el om et døgn eller så. Men det er da egentlig alt for tidlig, hadde ikke forventa positiv test før over helga..Har prøvd å tempe gjennom perioden men synes fortsatt det er vanskelig å tolke...varierer mellom 35,9 og 36,0 og det har kanskje noe mer hvor rolig jeg sover de siste par timene før jeg tester? Vel,vel jeg fortsetter temping og testing og så får jeg se om syklusen er blitt kortere eller hva som skjer. Lurer på om jeg skal gå til innkjøp av wild yam, skal du prøve det nå? Ellers gjelder det vel bare å stå på og prøve framover...;-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 15. mars 2010 #148 Skrevet 15. mars 2010 Hehe, jeg begynte også el-testingen på fredag. Syntes jeg hadde antydning til el-slim, så jeg turte ikke vente lenger. Men hos meg var den langt fra positiv, men den ble nå positiv igår, én dag før jeg hadde forventet det. Jeg pleier alltid å ha to dager positiv test, så regner med at den er positiv idag. Jeg bruker billigtester, men har noen CB i bakhånden i tilfelle jeg er usikker på resultatet. QR har jeg aldri brukt, så har ingen erfaring med det. Liker egentlig billigtestene, for de blir jo sterkere og sterkere til de endelig er positive, så man har liksom litt anelse om når den kan bli positiv. Hvordan er det med deg, har du nå fått negative tester, eller har det fortsatt med positive tester? Temp kan være vanskelig å tolke, ja. Jeg tempet jo ganske lenge før jeg fikk tulla, så jeg vet litt hvordan jeg skal lese temp sammenlignet med hvordan natten har vært. For eksempel hadde jeg 36.53 idag morges, noe som egentlig er litt høyt før el, men jeg var midt i en drøm da vekkerklokka ringte - noe som som oftest gjør at tempen min er litt høyere - og mens jeg tempet begynte jeg å svette litt - noe som betyr at tempen går nedover. Før ville jeg ha tempet én gang til etter noen minutter for så å se at den var blitt lavere. Kan tenke meg at om jeg hadde ventet i 5 minutter - og ligget musestille vel å merke, så hadde den vært nede på 36.4 etterpå. Jeg temper ikke lenger hver dag, men prøver å gjøre det i dagene rundt el som en tilleggsindikasjon til el-testene. Så her gjelder det bare å stå på ja :-) Er faktisk litt usikker på om jeg skal prøve wild yam igjen. Er redd for at det var den som gjorde at syklusen ble lengre, så jeg tror nesten at jeg dropper det - ihvertall denne måneden, for jeg vil helst nå først ha tilbake vanlig syklus - vel, helst vil jeg jo at tante ikke skal dukke opp i det hele tatt da :-)
Hillbillie Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #149 Skrevet 17. mars 2010 Da er vi begge tidlig ute med positiv el-test denne måneden, skal si vi har justert oss;-) Fra mandagen av har jeg hatt 0,2-0,3 høyere temp og da går jeg ut ifra at jeg har hatt el. Ganske fornøyd egentlig! Jeg har ikke tatt wild yam denne måneden heller, er litt redd for å klusse til syklusen igjen, så dropper det inntil videre. Så nå får vi bare vente, og håpe på at tanta ikke dukker opp...;-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 18. mars 2010 #150 Skrevet 18. mars 2010 Det høres jo veldig bra ut :-) Jeg hadde høyere temp på tirsdag, men var litt usikker på om jeg kunne stole på den da jeg hadde sovet ganske urolig, men onsdag var den definitivt høyere, så her ser det jo også ut som at jeg har hatt el. Så nå sitter vi begge i venteboksen - så gøy det hadde vært om vi hadde blitt gravide samtidig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå