Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 21. januar 2010 #101 Skrevet 21. januar 2010 Å, nå klarer jeg ikke å vente lenger. Tenkte jeg ikke skulle "mase", men er jo så spent på å høre hvordan det går. Håper stillheten er der mer pga du er i en lykkerus enn noe annet. Håper sånn på en positiv tilbakemelding!!
Hillbillie Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #102 Skrevet 21. januar 2010 He-he, det er helt iorden å "mase"! :-) Jeg prøvde i hele gårkveld, men klarte ikke å åpne denne sida! Jeg kan vel ikke si at jeg er i lykkerus, egentlig....Heller skikkelig frustrert, for her er fortsatt ingen mens og ingen positiv test! Jeg greide såklart ikke å vente helt til igår så jeg tok en test tirsdagettermiddag, men etter at jeg hadde sovet noen timer så da tenkte jeg at det ble det samme som å bruke morgenurin.... Uansett, så var den ihvertfall blendahvit, ikke så mye som en skygge å se. Så nå er jeg egentlig helt sikker på at det er syklusen som tuller:-( Men jeg har en test til som jeg skal ta imorgentidlig, mest for å bekrefte at det ikke er noe spire på gang siden jeg skal reise bort i helga og kan derfor sikkert drikke vin... Men så flott at du har hatt el da!! Det er jo tydelig at kroppen din fungerer som de skal så da håper jeg virkelig at det snart lykkes å bære spiren i 9 måneder! Eventuelt at utredningen gir resultater!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 22. januar 2010 #103 Skrevet 22. januar 2010 Så rart...og så frustrerende da... Jeg er nok enig med deg at den burde ha slått ut positiv selv på ettermiddagen så langt over ikm, men jeg er jo ingen spesialist akkurat på det. Tror jeg også ville ha testet på morgenen for å være helt sikker. Men, synes det nå er rart allikevel, du er jo mer enn en uke over ikm. Jeg har kanskje sagt det tidligere, men jeg kan huske jeg hadde en sånn syklus før jeg fikk regelmessig syklus igjen, men jeg tror ikke jeg gikk mer enn en uke over ikm. Husker at det var veldig frustrerende, ingen mens, og negative tester. Vel, så lenge du ikke har fått mens så er det jo fortsatt håp, men jeg forstår pessimismen din. Håper vi tar feil begge to :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 23. januar 2010 #104 Skrevet 23. januar 2010 Hvordan var det med morgentesten din, Hillbillie? Jeg er jo redd for at den også var negativ, siden de andre også har vært det, men jeg har jo fortsatt et lite håp på dine vegne...
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 26. januar 2010 #105 Skrevet 26. januar 2010 Uff, nå har det vært lenge stille fra deg. Vet jo at du pleier å bli stille en stund når du atter har blitt skuffet, så du har det kanskje ikke så veldig bra akkurat nå. Tenker på deg, og håper jo at jeg tar helt feil.
Hillbillie Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #106 Skrevet 26. januar 2010 Hallo! Ja, har vært stille en stund, jeg var på hyttetur i helga og ikke vært på nett igjen før nå. Tok en test fredagsmorgenen som var negativ. Og har fortsatt ikke fått mens...sukk...Alt håp er nok ute nå, så nå vil jeg ha mensen!!:-( Dette er jo bare utrolig frustrerende!! Men jeg får nok bare gå her og vente... Hvordan går det med deg da? Er vel omtrent en uke siden el, og er vel kanskje for tidlig å kjenne noen eventuelle symptomer på noe..? Jeg håper dere lykkes med en levedyktig spire snart!! *krysser fingre*
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 26. januar 2010 #107 Skrevet 26. januar 2010 Det var godt å høre fra deg igjen! Det er noe rare greier. Som sagt hadde jeg også en sånn syklus en gang, men husker ikke hvor langt jeg gikk over ikm, tror ikke det var så lenge som du er nå, men jeg husker at etter noen negative tester ønsket jeg bare at mensen skulle komme slik at jeg ble ferdig med det og kunne begynne på nytt. Her er det vel akkurat en uke etter ikm idag - tror jeg, og jeg klarer ikke å la være å føle etter. Ikke bra, for jeg bare bygger opp et veldig håp. Har ikke noen symptomer enda, så jeg må jo bare smøre meg med tålmodighet.
Hillbillie Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #108 Skrevet 26. januar 2010 He-he, ja man kjenner automatisk etter noen symptomer Enten etter el, etter ikm osv....Av og til føler jeg at jeg lever i et hormonhelvete! Grrrr, frustrert ja..;-)
Hillbillie Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #109 Skrevet 28. januar 2010 Fortsatt ingen mens...sukk...Men nå har jeg ihvertfall litt ømme pupper så da er det vel å håpe at noe skjer snart!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 28. januar 2010 #110 Skrevet 28. januar 2010 Noe så rart...var jo sikker på at du kom til å skrive at du hadde fått mens nå. Du har vel ikke testet noe mer siden fredag, eller...? Du pleier vel å få litt ømme pupper før mensen du mener jeg å huske, for ellers var det jo noe annet jeg begynte å tenke på nå. Jeg blir jo litt småsprø her jeg går og venter. Puppene mine blir jo ømme bare fordi jeg stadig klemmer på dem for å teste, hehe.. Hadde en så positiv følelse, men så dukket det opp en kvise på haken idag morges, og jeg pleier å få 1 kvise når jeg får mensen - synes den dukket opp litt vel tidlig, har jo ikke ikm før om en uke, så håper det heller er en "forkjølelseskvise" - for ja, jeg har blitt forkjølet.
Hillbillie Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #111 Skrevet 1. februar 2010 Spent på å høre fra deg, begynner jo å nærme seg ikm nå? Noen symptomer? Den kvisa var sikkert en forkjølelseskvise!;-) Håper forkjølelsen er på retur da. Ingen forandring her, 2,5 uke over ikm...Fortsatt litt ømme pupper men ellers ingen tegn til tanta. Men nå har jeg begynt å tenke på en ting; hadde litt utflod som kunne ligne el-slim da jeg forventet mens, slo det egentlig fra meg da fordi jeg var så innstilt på mens og hadde litt mens-smerter. Men kanskje jeg hadde el da..Og det blir da ca 2 uker siden nå så da tenker jeg at mensen bør komme, ellers tester jeg på ny uti uka! Føler at jeg klamrer meg til de minste halmstrå her da men....he-he;-)
Hillbillie Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #112 Skrevet 1. februar 2010 Det var vel idag du skulle til utredning? Må få høre hvordan det har gått med deg da!! Håååper legen har noe å gi deg så du får beholde spiren! Ellers hadde det vært kjempegøy om vi bege fikk positiv test før helga! ;-) Så inne på 'bli gravid' om ei som ikke testa positivt før på dag 8, og jeg har ikke testa senere enn det, så nå tror jeg at jeg må skaffe meg et par tester til!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 1. februar 2010 #113 Skrevet 1. februar 2010 Ja, stemmer det, har akkurat vært der. Det gikk egentlig bra, hun sa at alt så bra ut, men så ble det tatt en haug med blodprøver da, og sambo må også til pers, så får vi se om vi blir noe klokere av det. Jeg har jo ikm på onsdag (hvis jeg antar at jeg har en normal syklus fra første blødningsdag i SA'en), så jeg spurte jo om hun kunne se om jeg var gravid. Før hun tok undersøkelsen sa hun at det var nærmest umulig å se så tidlig. Under undersøkelsen sa hun at hun så fortykkede slimhinner i livmoren, som kunne bety en tidlig graviditet, eller...at mensen kom. Vel, så mye klokere ble vi av det. Jeg hadde med en urinprøve som de testet, og den var negativ, så jeg får smøre meg med tålmodighet. Kjenner veldig mye murringer idag, hadde en liten blødning igår, og idag, så om det er spottinger før mens, eller noe annet...ikke vet jeg. Men, hun sa også at hvis jeg ble gravid igjen, så måtte jeg ringe med én gang, så skulle jeg få noe østrogentilskudd eller noe. De var ihvertfall veldig hyggelige. Jeg leste også det innlegget om hun som ikke hadde testet positiv før på dag 8, og måtte jo med en gang tenke på deg. Det hadde vært kjempegøy om vi begge hadde positiv test før helga. Kanskje det er det som er meningen :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 1. februar 2010 #114 Skrevet 1. februar 2010 Ja, stemmer det, har akkurat vært der. Det gikk egentlig bra, hun sa at alt så bra ut, men så ble det tatt en haug med blodprøver da, og sambo må også til pers, så får vi se om vi blir noe klokere av det. Jeg har jo ikm på onsdag (hvis jeg antar at jeg har en normal syklus fra første blødningsdag i SA'en), så jeg spurte jo om hun kunne se om jeg var gravid. Før hun tok undersøkelsen sa hun at det var nærmest umulig å se så tidlig. Under undersøkelsen sa hun at hun så fortykkede slimhinner i livmoren, som kunne bety en tidlig graviditet, eller...at mensen kom. Vel, så mye klokere ble vi av det. Jeg hadde med en urinprøve som de testet, og den var negativ, så jeg får smøre meg med tålmodighet. Kjenner veldig mye murringer idag, hadde en liten blødning igår, og idag, så om det er spottinger før mens, eller noe annet...ikke vet jeg. Men, hun sa også at hvis jeg ble gravid igjen, så måtte jeg ringe med én gang, så skulle jeg få noe østrogentilskudd eller noe. De var ihvertfall veldig hyggelige. Jeg leste også det innlegget om hun som ikke hadde testet positiv før på dag 8, og måtte jo med en gang tenke på deg. Det hadde vært kjempegøy om vi begge hadde positiv test før helga. Kanskje det er det som er meningen :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 1. februar 2010 #115 Skrevet 1. februar 2010 Ja, stemmer det, har akkurat vært der. Det gikk egentlig bra, hun sa at alt så bra ut, men så ble det tatt en haug med blodprøver da, og sambo må også til pers, så får vi se om vi blir noe klokere av det. Jeg har jo ikm på onsdag (hvis jeg antar at jeg har en normal syklus fra første blødningsdag i SA'en), så jeg spurte jo om hun kunne se om jeg var gravid. Før hun tok undersøkelsen sa hun at det var nærmest umulig å se så tidlig. Under undersøkelsen sa hun at hun så fortykkede slimhinner i livmoren, som kunne bety en tidlig graviditet, eller...at mensen kom. Vel, så mye klokere ble vi av det. Jeg hadde med en urinprøve som de testet, og den var negativ, så jeg får smøre meg med tålmodighet. Kjenner veldig mye murringer idag, hadde en liten blødning igår, og idag, så om det er spottinger før mens, eller noe annet...ikke vet jeg. Men, hun sa også at hvis jeg ble gravid igjen, så måtte jeg ringe med én gang, så skulle jeg få noe østrogentilskudd eller noe. De var ihvertfall veldig hyggelige. Jeg leste også det innlegget om hun som ikke hadde testet positiv før på dag 8, og måtte jo med en gang tenke på deg. Det hadde vært kjempegøy om vi begge hadde positiv test før helga. Kanskje det er det som er meningen :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 2. februar 2010 #116 Skrevet 2. februar 2010 Æsj, da kom tante her...men håper virkelig at du får en hyggelig overraskelse med nye tester!!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 2. februar 2010 #117 Skrevet 2. februar 2010 Æsj, da kom tante her...men håper virkelig at du får en hyggelig overraskelse med nye tester!!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 2. februar 2010 #118 Skrevet 2. februar 2010 Æsj, da kom tante her...men håper virkelig at du får en hyggelig overraskelse med nye tester!!
Hillbillie Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #119 Skrevet 2. februar 2010 Æsj, synd med tanta da, men fint at kroppen din kommer så fort i rute igjen etter SAen! Høres ut som om du har funnet en grei gynekolog! Blir spennende å høre svaret på blodprøvene, sa hun noe om hvor lenge du måtte vente på svar? Det er i allefall greit å komme igang! Vi var til utredning for ca 1 år siden, og fant ikke noe galt. Jeg fikk pergo for å hjelpe på, men uten hell da, som du vet.... En venninne av meg har vært på Aleris-klinikken i Oslo og fått kjempegod oppfølging og hjelp der, og er nå gravid! Så kanskje det er noe å satse på hvis det blir aktuelt....ingen tante her ennå! Men nå må det snart skje noe, har fortsatt litt ømme pupper og føler meg kjempeoppblåst!! Huff! :-/ Så imorgen skal jeg kjøpe flere tester hvis tanta ikke kommer iløpet av natten...
Hillbillie Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #120 Skrevet 2. februar 2010 Æsj, synd med tanta da, men fint at kroppen din kommer så fort i rute igjen etter SAen! Høres ut som om du har funnet en grei gynekolog! Blir spennende å høre svaret på blodprøvene, sa hun noe om hvor lenge du måtte vente på svar? Det er i allefall greit å komme igang! Vi var til utredning for ca 1 år siden, og fant ikke noe galt. Jeg fikk pergo for å hjelpe på, men uten hell da, som du vet.... En venninne av meg har vært på Aleris-klinikken i Oslo og fått kjempegod oppfølging og hjelp der, og er nå gravid! Så kanskje det er noe å satse på hvis det blir aktuelt....ingen tante her ennå! Men nå må det snart skje noe, har fortsatt litt ømme pupper og føler meg kjempeoppblåst!! Huff! :-/ Så imorgen skal jeg kjøpe flere tester hvis tanta ikke kommer iløpet av natten...
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 4. februar 2010 #121 Skrevet 4. februar 2010 Hei, har du fått testet på nytt....?? Veldig spent, håper på jubelmelding :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 4. februar 2010 #122 Skrevet 4. februar 2010 Hei, har du fått testet på nytt....?? Veldig spent, håper på jubelmelding :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 4. februar 2010 #123 Skrevet 4. februar 2010 Hei, har du fått testet på nytt....?? Veldig spent, håper på jubelmelding :-)
Hillbillie Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #124 Skrevet 4. februar 2010 Testet idagmorges, negativt...og fortsatt ingen tegn til tanta...argh!! Dette er utrolig frustrerende, hvis det ikke skjer noe snart får jeg komme meg til legen. Det tyder på at jeg ikke har hatt eggløsning på en stund, huff tenk om jeg kommer i overgangsalderen allerede! Har du fått svar på blodprøvene enda? Nå skal jeg prøve å lagre dette, har vært vanskelig å legge innlegg her de siste dagene...
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 5. februar 2010 #125 Skrevet 5. februar 2010 Æsj, noe så dumt, hadde virkelig et håp på et positivt svar nå. Det er jo noen rare greier. Tror definitivt at jeg ville tatt en telefon til legen for å få ting undersøkt hvis jeg var deg ja. Håper jo for all del at du ikke kommer i overgangsalderen allerede nå(!) - pleier ikke de fleste å kjenne det ganske godt da? Har ikke fått noe svar på prøvene. Vet at spesielt en av prøvene kunne ta veldig lang tid da prøvene samles opp og kjøres periodisk, men vet egentlig ikke helt hvor lang tid det tar for de andre prøvene. Så blir det min tur å lagre, det har vært vanskelig i det siste ja. Igår satt jeg og ventet og ventet (og trykket bare én gang), til slutt måtte jeg slå av pc'en for å rekke en avtale, så jeg visste ikke om meldingen hadde blitt lagret. Idag ser jeg at den har blitt lagret 3 ganger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå