Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 20. oktober 2009 #51 Skrevet 20. oktober 2009 Ååå, jeg håper sånn på dine vegne, du fortjener det skikkelig. Alle gangene jeg har vært gravid (ja, det har jo blitt fire ganger etterhvert...), så har jeg vært sikker på at tr kom for jeg hadde så menslignende symptomer, så jeg krysser alt jeg har. Med tulla fikk jeg det første gang 3 dager før IKM, så....å, jeg håper virkelig. Her går det egentlig uventet bra. På en merkelig måte har det blitt noe positivt ut av dette, og det positive er at jeg faktisk ble gravid. Det hadde jo gått sååå lang tid uten noe resultat, og så ble jeg gravid bare tre sykluser etter at syklusen for første gang ble regelmessig etter at jeg fikk tulla. Så på den måten har jeg klart å vri det om til noe positivt (vel, alt er relativt, selvfølgelig). Så, nå er jeg egentlig mer innbitt enn noen gang. Testet for graviditet i helgen, og heldigvis ser det ut som at all hcg er ute av kroppen nå, så nå har jeg begynt med el-testing. Ikke noe i nærheten av utslag enda, men jeg håper jo...
Hillbillie Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #52 Skrevet 21. oktober 2009 Kjempeflott at du er på banen igjen og klarer å tenke positivt!!:-) Ja,du har tydeligvis ikke vanskelig for å bli gravid og plutselig klorer den seg fast i 9 måneder, vet du! Når hcg er ute av kroppen igjen er det vel bare å prøve igjen! Ja, jeg håpet nok veldig selv også denne pp men nå ser det ut som om det blir enda en pp.....igjen..puhf. Hadde litt spor av blod nå i ettermiddag, så da regner jeg med at mensen kommer. ja, jeg vet at alt håp ikke er ute så lenge det ikke er skikkelig blødning, men mindre murringer og ømme pupper nå så derfor belager jeg meg på ny runde med prøving. Forbannet også, at det skal være så vanskelig!!! Skikkelig sur nå men det hjelper jo ikke da...:-( Håper du finner el snart!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 23. oktober 2009 #53 Skrevet 23. oktober 2009 Uff, så dumt, hadde et ekstra håp for deg denne gangen. Skjønner at du er sur, og det er lov! Jeg blir også deppa hver gang tante kommer. Man klarer liksom ikke å la vær å bygge opp et skikkelig håp mellom el og IKM, så da blir nedturen hver gang så stor. Vet jo også at det ikke hjelper, men det hjelper jo heller ikke å stenge det inne. Hvordan har det gått med tempingen egentlig. Vet jo at det er litt vanskelig for deg, men du snakket jo om å prøve... Har du forresten noen gang fått sjekket at du faktisk har el? Jeg hadde positiv el-test igår kveld. Ble litt overrasket, for når jeg tester har jeg pleid å få en stadig sterkere strek til den er positiv, mens nå var den svak, svak, bittelitt sterkere, litt svakere, sterkere, svakere, positiv i dagene som gikk. Men, når IKM er denne gangen har jeg jo ingen anelse om....får vel regne 14 dager fra idag omtrent...
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 30. oktober 2009 #54 Skrevet 30. oktober 2009 Hvordan går det med deg Hillbillie?
Hillbillie Skrevet 1. november 2009 Forfatter #55 Skrevet 1. november 2009 Hei-hei, Jotakk, her går det vel egentlig ganske bra. Ikke vært så mye inne her etter at tanta kom, må liksom prøve å tenke på noe annet noen dager da...:-/ Men nå har tanta gått sin vei og jeg venter på el. Svak positiv test nå i ettermiddag, så da regner jeg med at den er helt positiv i morgen:-) Vi har begynt prøvinga og som vanlig er jeg sikker på at denne gangen går det nok veien...kanskje...;-) Jeg har ikke fått noe dreis på tempinga enda...nå som jeg har gått på pergo har jeg sjekket hos gyn og har iallefall hatt eggløsning da. Men nå må jeg ha pause så da spørs det om jeg ikke må begynne å tempe for å følge med. Hvordan går det med deg da, Lillesøster/bror? Kjempeflott at du har eggløsning igjen med en gang da, du er vel fortsatt innstilt på å prøve?Begynner å nærme seg ikm nå? Krysser fingre for deg, vet du, og håper virkelig at det blir en spire som klorer seg fast!:-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 2. november 2009 #56 Skrevet 2. november 2009 Hei igjen. Skjønner hvordan du føler det, blir alltid så skuffet når tante kommer. Fint at du er positiv til en ny runde, viktig å ikke gi seg :-) Hvis du hadde el den gangen du testet, og du får positive el-tester ellers, vil jeg tro at du har el. Ihvertfall, det stemmer for meg - hvis jeg skal stole på tempingen da. Fikk det også testet en gang før jeg fikk tulla. Her er vi godt inne i "venteperioden" ja. Er temmelig sikker på at jeg har hatt EL, men er usikker på når jeg egentlig har IKM, men regner jeg 14 dager fra EL er det vel fredag omtrent. Vi er veldig innstilt på å fortsette med prøvingen, så vi har satset for fullt igjen siden det virket som om kroppen "justerte" seg selv såpass fort :-) Lykke til med videre "prøving" ;-)
Hillbillie Skrevet 12. november 2009 Forfatter #57 Skrevet 12. november 2009 Hei Lillesøster/bror! Hvordan går det med deg - har du passert ikm nå? Jeg har ikm over helga (tirsdag-onsdag tror jeg) og har ingen formening om hvordan det går...har prøvd å tenke minimalt på det og har vært på tur i helga og både spist og drukket ting jeg ikke burde. ;-/ Men regner med at sjansene er større for at jeg ikke er gravid enn at jeg er det...litt negativ nå kanskje... Men så tenker jeg på deg da, som ble gravid når du ga litt f...:-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 12. november 2009 #58 Skrevet 12. november 2009 Hei, hyggelig å høre fra deg igjen, har tenkt en del på at du må jo nærme deg ikm snart. Joda, jeg har passert ikm, som forventet kom det 14 dager etter el, så det positive var at til tross for SA'en at syklusen var normal med en gang igjen. Det hadde jo vært helt utrolig om jeg hadde blitt gravid den syklusen, så jeg hadde ikke noe tro på det, selvom jeg selvfølgelig hadde et håp. Nå begynner snart el-jakten igjen, tenker jeg starter testingen i helgen, så får vi håpe på en virkelig god syklus :-) Jeg tror det faktisk hadde en positiv effekt på meg da jeg slappet av og ikke tenkte så mye. Det var slik den gangen jeg ble gravid med tulla, og det var slik siste gangen. Faktisk var jeg på tur rett etter el begge gangene. Tenker ofte på det når jeg dropper vinglasset i perioden etter el...og lurer noen ganger på at det kanskje ville vært bedre om jeg hadde kost meg med det ene glasset. Vel, til nå har det blitt med tanken - med unntak av de gangene jeg ble gravid. Hmmm...når jeg leser det slik, faktisk tror jeg at det har vært de eneste gangene jeg tok et glass etter el i prøveperioden...om det var flere ganger var det ihvertfall ikke mange... hmmm....? Vel, jeg krysser ihvertfall fingrene for deg, men vil jo ikke gi deg falske forhåpninger heller da...
Hillbillie Skrevet 12. november 2009 Forfatter #59 Skrevet 12. november 2009 Ja, det var kanskje ikke særlig sannsynlig at du skulle bli gravid igjen med en gang, men så bra at syklusen er på rett spor igjen med en gang!:-) Ønsker deg lykke til med el-jakta! Selv håper jeg at utskeielsene har bidratt positivt...har vært inne på "bli gravid"-forumet og der var det faktisk flere som var blitt gravide under en slik periode. Så kanskje vi prøver for hardt og tenker for mye; men vanskelig å unngå det når man ønsker seg veldig..! ;-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 17. november 2009 #60 Skrevet 17. november 2009 Hvordan går det Hillbillie? Nå er jeg veldig spent, for det er vel IKM-dager hos deg nå...? Her har el-jakten begynt, men intet postivt resultat enda, selvom streken har blitt litt sterkere...
Hillbillie Skrevet 17. november 2009 Forfatter #61 Skrevet 17. november 2009 Hei-hei! Spennende med el-jakt og den er sikkert ikke langt unna siden streken er blitt sterkere:-) Ja, her nærmer det seg ikm, er på torsdag egentlig, men kjenner ingenting; ingen mensmurring eller noenting, bare litt ømme pupper. Det gikk liksom over for et par dager siden men synes det er litt mer igjen nå....hvis jeg ikke innbilder meg det da...;-) Får se, prøver å ikke kjenne etter for mye enda, for da vet jeg at nedturen blir desto større..men vet ikke hvor godst jeg lykkes da! :-) Lykke til med el-jakta!!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 19. november 2009 #62 Skrevet 19. november 2009 Å, nå er jeg virkelig spent. Det er jo torsdag idag....håper virkelig at det er klaff for deg denne gangen. Denne gangen krysser jeg både fingre og tær :-)
Hillbillie Skrevet 20. november 2009 Forfatter #63 Skrevet 20. november 2009 Tanta kom såklart igår:-( Nå er jeg skikkelig lei, tror ikke dette går, gitt! Mannen er fortsatt sikker på at vi skal lykkes bare vi prøver lenge nok men jeg har lyst til å legge prøvinga på hylla og slutte med testing og alskens remedier...Unnskyld, men må bare klage litt nå..! Hvordan går det med el-jakten da? Håper du finner gull-egget nå! ;-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 21. november 2009 #64 Skrevet 21. november 2009 Uff, nå ble jeg lei meg på dine vegne. Krysset fingre på begge hender da jeg åpnet meldingen... Skjønner veldig godt at du er lei deg. Klag så mye du vil, det er helt greit for jeg forstår hvordan det er, selvom jeg de gangene tante dukker opp får trøst i den lille vi allerde har. Men, jeg var der du er før vi fikk henne. Det rare var at den gangen jeg ble gravid med tulla lurte tempen oss (jeg testet ikke noe utover det) på IKM dagen. Den hadde synket, og både jeg og sambo var sikre på at det ikke gikk den gangen heller. Vi har snakket om det i ettertid at vi begge hadde følelsen da at det vel ikke ble noe barn på oss. Men, så neste morgen var tempen høy igjen, og jeg hadde hatt kjempemye murringer dagen før, så da testet jeg, og den var som du skjønner positiv. Vi er over el-jakten nå. Den var nesten positiv på onsdag, og torsdag var den knall positiv, så nå er vi i venteboksen igjen. Har et veldig håp nå igjen, har lest at mange er ekstra fruktbare etter SA, noe som gjør at jeg har ekstra store forventninger. Er litt redd for å bli for positiv, for ja, du vet jo hvordan det da er om tante allikevel kommer... Det er ihvertfall positivt at mannen din ikke gir opp, men det må jo også føles riktig for deg også. Masse masse lykke til, og jeg håper jo ihverfall at du klarer å bygge opp motet igjen til å fortsette. Klemmm
Hillbillie Skrevet 24. november 2009 Forfatter #65 Skrevet 24. november 2009 Takk for oppmuntrende ord!:-) Joda, motet bygger seg opp igjen, har ikke lyst til å gi opp riktig enda så nå venter jeg på at tanta forsvinner igjen. Ny taktikk er å ha regelmessig sex hele perioden og se hvordan det går. Kanskje det demper stresset noe og gir resultater?! Jeg vet jo at det skal være mulig selv etter fyllte 40!! Blir kjempespennende med deg nå da, jeg har også lest at man er ekstra fruktbar etter SA så håper dere har stått på skikkelig nå - hehe;-) Krysser fingre og tær nå - tenk så morsomt med positiv test før jul!!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 26. november 2009 #66 Skrevet 26. november 2009 Æsj, nå har ikke innlegget som jeg skrev igår kommet med...sukk. Så irriterende når det skjer. Er ikke første gang... men, nok om det. Så fint at motet bygger seg opp igjen. Kanskje ikke så dumt å endre taktikk. Håper det gir resultater, for jeg har så lyst til å flytte over til gravidforumet med deg SNART :-) Og du, ikke glem at jeg hadde passert 40 da jeg ble gravid med tulla...så ja, det er fullt mulig. Jeg går her og er så utålmodig. Synes tiden mellom el og ikm alltid er sååå lang. Håpet bygger seg skikkelig opp denne gangen, prøver ikke å tenke på den skuffelsen som evt kommer. Hadde vært så koselig med en liten hemmelighet i magen til jul ja.
Hillbillie Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #67 Skrevet 4. desember 2009 Hei Lillesøster/bror, nå er jeg spent på hvordan det går med deg; du har vel ikm i disse dager?? Krysser såklart fingre for deg...",) Nå er det min tur i "venteboksen". Taktikken min denne gangen var jo å bare slappe av, ha regelmessig sex og ellers ikke tenke på graviditet....Hahaha - det går jo såklart ikke!!!!;-D Kjenner jo kroppen ut og inn nå og er helt sikker på at jeg hadde el mandag, da blir det såklart ekstra innsats de dagene!! Så nå er det da bare å vente og prøve å ikke ta helt av... Heldigvis er det mye annet å tenke på i disse dager; prøver å gjøre litt til jul innimellom all ventinga..he-he. Ha en god helg!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 5. desember 2009 #68 Skrevet 5. desember 2009 Hei igjen. Vel....nå var det min tur med en tur i kjelleren... Jeg hadde virkelig håp denne gangen. Fikk også blødninger rundt den tiden man kan få festeblødning, men det varte noen dager, så da begynte jeg å tvile, men så sluttet det, og de siste to dagene før ikm var det ingenting, så da leste jeg meg selvfølgelig opp på nettet, og var nærmest sikker på at det var festeblødning. Vel, ikm dagen begynte med en drøm(!) om at tante kom, så en lav tempmåling, men sta nok, tok jeg allikevel en test, som var så negativ som den bare kunne være, og noen timer senere kom tante...sukk... Har hatt en skikkelig nedtur, lurt på om jeg ikke begynenr å bli for gammel, at vi skal glemme å prøve med en søster/bror til tulla...men, allikevel...så kommer allikevel håpet tilbake igjen. Så vi går inn i en ny pp, må kjøpe nye tester (har brukt opp alt), og med nytt pågangsmot. Men, jeg har bestemt meg for å slappe av i jula, ikke stresse med å være total avholds, men selvfølgelig heller ikke overdrive. Så får vi se. Håper at du kan være den av oss som først virkelig kan flytte over til gravidforumet, og at jeg kommer rett etter :-) Ha en fin helg, det som er igjen av den :-)
Hillbillie Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #69 Skrevet 6. desember 2009 Usj, denne tanta.....:-/ Jeg hadde håpet på gode nyheter fra deg igjen nå, jeg da, men da blir det en måned til med prøving på dere også... Så rart at du hadde blødninger rundt festeperioden, tror du at det var noe på gang som bare ikke ble noe av? Det er nå heller ikke så viktig - det viktige nå er jo at du kommer deg opp fra kjelleren og er klar for ny pp!! Jeg tror ikke at vi noen gang gir helt opp håpet så lenge vi fortsatt har mens! Jeg er da nå i denne grusomme, spennende venteperioden. Har ikm den 16. så det er ennå 1,5 uke til....leeenge...;-) Prøver å ikke skru forventningene for høyt nå, og regner liksom med at tr kommer. Og jeg har også tenkt å slappe av i jula og ikke stresse så veldig med babylaginga. Gynekologen min har sagt at litt alkohol i moderate mengder helt i starten av et svangerskap ikke er så farlig, fosteret har med sin egen næring fram til ca ikm. Så jeg tar meg et glass vin eller en øl med god samvittighet. Det er litt verre med noe av julematen, som rakørret, gravelaks og slik. Jeg elsker rakørret og vet ikke hvordan jeg skal unngå å spise det uten å vekke mistanke...Får skylde på dårlig fordøyelse eller noe...;-) Jeg kan godt tenke meg å flytte inn på gravidforumet nå, ja, og da skal jeg rydde en stor, god og lun plass til deg!! Det synes jeg at du fortjener nå!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 7. desember 2009 #70 Skrevet 7. desember 2009 Tja, jeg vet ikke om noe var på gang, men det føltes veldig sånn. Jeg begynte å spotte akkurat en uke etter EL, og det varte i fire dager, og så stoppet det opp. Jeg hadde også veldig mye murringer i den perioden, og da spottingen stoppet opp, så begynte jeg virkelig å tro at noe stort var på gang. Jeg har jo spottet før, men aldri med slik murring, og heller ikke at det har stoppet opp før tante kom. Leste på nettet at det var mange som hadde opplevd festeblødning slik. Vel, nok om det. Er så enig at den ventetiden føles usigelig lang. Tiden før el føles liksom ikke like lang synes jeg. Vel, vi får kose oss i jula, men....egentlig så håper jeg at du bør holde det uten alkohol uansett, med tanke på ikm den 16. ;-) For meg er det ikke ikm før den 30. så jeg stiller litt annerledes... Vel, det ser ut som at vi har akkurat "omvendt" syklus nå. Jeg har jo ikm akkurat 2 uker etter deg. Så krysser jeg fingre for deg, og håper at tante ikke dukker opp hos deg før tidligst i 2011 :-)
Hillbillie Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #71 Skrevet 9. desember 2009 Ja, nå ser det ut som om vi har akkurat motsatt syklus så da har vel du el neste uke da? Har du begynt å teste enda eller er det litt tidlig? Jeg hadde faktisk littegrann spotting igårkveld, bare bittelitt spor på papiret og ikke blitt noe mer. 1 uke etter el og 1 uke før ikm.... Ikke vet jeg hva det betyr men ble litt forsiktig optimist, har aldri pleid å ha noe slik før! Har ikke hatt noe murringer men litt ømme pupper idag...Men tør egentlig ikke å håpe på noe for da blir jo turen i den berømmelige kjelleren så drøy! Må bare smøre meg med tålmodighet en uke til! Ellers er det jo nok annet å tenke på nå om dagen, koselig med juleforberedelser synes jeg!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 10. desember 2009 #72 Skrevet 10. desember 2009 Det er nok litt tidlig å begynne testingen. Fikk nye tester igår, så nå er det ihvertfall i hus. Tenkte jeg skulle begynne testingen på lørdag. Så spennende hos deg...(!)...men jeg skjønner veldig godt at du ikke tør å håpe for mye, så derfor skal jeg også være forsiktig med hva jeg sier. Men, jeg håper bare så inderlig for deg. Synes du fortjener en liten spire nå, og da også en som sitter! Er enig i at det er nok annet å tenke på nå om dagen. Det gjør at tiden går litt fortere. Det er koselig med juleforberedelser, og så er det ekstra koselig med en liten i hus - og det ønsker jeg at du også skal ha til neste jul :-)
Hillbillie Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #73 Skrevet 13. desember 2009 Ja, da er vel du på el-jakt, håper du finner et super-egg nå da som klorer seg fast i 9 måneder. Det har du virkelig fortjent! *krysser alle fingre* Tenker det er ekstra koselig å stelle til jul med en liten en i hus ja, hvor gammel er tulla forresten? Satser på at neste jul har vi all verdens tid til å lage jul, som hjemmeværende i svangerskapspermisjon...;-) 3 dager til ikm her nå og er i skikkelig følelsesmessig berg-og-dalbane! Jeg har egentlig veldig lite pms symptomer, eller symptomer i det hele tatt. Bare litt murringer og litt ømme pupper så tror vel egentlig at tr kommer...som sagt så tør jeg ikke håpe for mye, holder meg derfor noe unna bim for ikke å bli helt tullerusk...! ",)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 15. desember 2009 #74 Skrevet 15. desember 2009 Ja, her er el-jakten igang. Var nesten positiv igår, så jeg forventer vel at den er positiv idag. Håper på super-egg og super-svømmere ja :-) Tulla blir to år i februar, så hun vet jo ikke helt hva jul er, men hun synes julekalenderen og julenisser er stas. Er veldig spent på hvordan det blir når vi skal bake pepperkaker og pynte juletre. Kjenner meg så igjen i den berg-og-dalbanen. Må også holde meg unna bim i perioder. Går i følelsesmessi berg-og-dalbane nå også jeg, tenker jo på at månedene bare går og går, men håpet bygger seg jo opp igjen - selvfølgelig. Håper jeg klarer å ikke tenke for mye på det i jula. Nå er det jo skikkelig spennende for deg. Ikm imorgen, og denne gangen håper jeg da at det virkelig er IKM - i sin rette betyding!!
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 17. desember 2009 #75 Skrevet 17. desember 2009 Hei, hvordan går det? Er så spent...vil så veldig gjerne at det skal klaffe for deg! Ikke noe godt tegn at du ikke har latt høre fra deg, men håper grunnen er at du er veldig opptatt med juleforberedelser eller at du har hatt problemer med å legge inn innlegg (slik jeg hadde igår).....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå