Gå til innhold

Gir ikke opp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå klarer jeg ikke å holde meg unna lenger...;-) Har hatt pause siden i vår, da var jeg så kje og lei av prøving og feiling så jeg fant ut at jeg måtte ha time-out! Har prøvd å tenke minst mulig på graviditet i hele sommer, men nå er jeg på med ny runde pergo (hadde to kurer i vinter). Positiv EL-test torsdag og er ganske sikker på at jeg har hatt eggløsning også for jeg synes at jeg kjenner igjen symptomene fra forrige pergo med litt sånn stølhet nederst i magen...krysser fingre og håper at jeg sitter her uten mens om to uker også......

Ser at gravid-lista har blitt ganske lang og det er jo positivt!!

Lykke til alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og lykke til til deg også. Skjønner veldig god med hva du mener når du sier at du var lei. Er der innimellom jeg også, blir så skuffet hver gang tante kommer. Nå har jeg bestilt time for å få utredning, men håper så veldig at jeg ikke trenger det, for første time er dagen etter neste IKM...

Skrevet

Krysser fingre for at du kan ringe og avbestille timen da;-) Ellers må jeg si at jeg syntes det var deilig og endelig komme igang med noen tiltak da jeg var til utredning for snart ett år siden.

Skrevet

Takk skal du ha.

Det er sånn jeg også tenker, så om tante skulle komme, så er ihvertfall prosessen med utredning igang etter det. Men prøver å tenke positivt - hadde vært sååååå koselig med mai-baby :-)

Skrevet

Ja, ikke sant! Mai må jo være den perfekte måneden å få en liten en..;-)

Dessuten er vi mere fruktbare nå på sommeren så jeg er også optimist!!

Når har du ikm? Jeg har ca 27. august, dvs nesten to uker til...

Skrevet

Har IKM 4.september, så her er det for tiden jakt på EL :-) Bruker tester, og denne gangen temper jeg også. Men, sambo hadde høy feber i et døgn for en ukes tid siden, så er jo litt redd for at det har ødelagt svømmerne...

Skrevet

Svømmerne er kanskje ikke så glad i høye temperaturer men da er det vel tøffingene som er igjen! :-) Sikkert lurt å tempe ved siden av el-testene for da får en vel svar på om el virkelig har funnet sted...Jeg har ikke begynt å tempe; leste om det her og virket som om det var så nøye med tidspunkt osv? Og siden jeg har skiftarbeid virker det helt uoverkommelig å tempe kl 6 hver morra...

Skrevet

Hehe, ja får håpe at det er mange tøffinger igjen :-)

Jeg tempet også i pp-ene før jeg ble gravid med tulla, og hadde veldig fine kurver (tempet tidlig på morgenen ja). Har ikke gjort det før nå pga uregelmessige netter (delvis pga tulla...), men nå har jeg igjen begynt å jobbe regelmessige tider, og tulla sover så bra, så nå tenkte jeg at det burde gå igjen. Skjønner at det blir vanskelig med skiftarbeid. Jeg har lest om noen som har gjort det på kveldstid også, men at de først la seg ned og roet seg en stund først - men kanskje du jobber innimellom da også..

Hvis du vil prøve å tempe så er det ihvertfall viktig at det er omtrent på samme tidspunkt hver dag, og om det ikke er etter søvn at du har roet deg ned en stund først, tror det er et poeng at du er nede på hvilepuls. Hvis du har et tidspunkt som du kunne tempet hver dag, så kan du jo evt bare prøve - og se hvor store variasjoner du har gjennom syklusen.

Skrevet

Jeg skal prøve å tempe neste syklus; hvis jeg mot formodning skulle få mensen nå....satser jo på at det ikke skjer før om et års tid..he-he

Skrevet

Selvfølgelig, miiinst ett år (om du vil amme da) :-)

Her er EL-jakten over. Hadde positive el-tester, og temp har blitt høyere, så det ser jo lovende ut. Men, så var det disse svømmerne da... men satser jo på at de tøffeste har klart seg.

Skrevet

Wow, det høres ut som om du sikkert har hatt EL ihvertfall! Håper at svømmerne ikke ble svimle av feberen da, men at de har funnet veien til gull-egget",) Lykke til!!

Jeg har IKM om 1 uke og sier til meg selv at det er helt bortkastet å begynne å kjenne etter symptomer....Prøver å ikke tenke for mye på det...Lettere sagt enn gjort!! ;-)

Skrevet

Ja, det gjør jo det, og ble litt lettet for det - har jo tvilt veldig på om jeg har hatt det, men det ser jo slik ut med tempingen - den er fortsatt høy. Så nå bare venter jeg ...og venter jeg...

Du nærmer deg jo veldig IKM nå. Vet hvordan det er med å kjenne etter symptomer. Jeg krysser ihvertfall alt jeg har av fingre og tær for at det er full klaff for deg denne gangen :-))))

Skrevet

Jeg blir også veldig lettet når jeg får positiv EL-test og det kjennes ut som kroppen fungerer. I vår alder kan det fort "fuske" litt...:-/ Men denne mnd er vi nok "med" begge to, tenk så morsomt hvis begge testet positivt!!!!:-) Forelopig er jeg behersket optimist....har ømme pupper som vanlig før mens, det pleier å forsvinne en dag før mensen kommer, så nå går jeg og kjenner etter hele tiden...har IKM ca lørdag. Har vært uggen i magen et par dager (dvs. absolutt ikke forstoppet!) men det er vel ikke noe å regne med så tidlig eller? Alt tolkes i positiv retning nå om dagen, he-he ;-)

Blir spennende å høre hvordan det går med deg også! Krysser fingre!! :-)

Skrevet

Ja, denne måneden er vi nok begge "med" :-) Hadde vært skikkelig morsomt om vi begge kunne sette oss på gravidlisten denne gangen. Prøver selv å være litt realistisk med symptomjakten. De gangene jeg har blitt gravid fikk jeg ingen andre symptomer enn skikkelig mensmurringer før IKM, første gang på selve IKM dagen - var helt sikker på at tante kom, men så var jeg gravid. Med tulla fikk jeg det 3 dager før IKM, og da hadde jeg sterk mistanke om at det var noe bra på gang, for jeg kjente det igjen fra første gang. Fikk ikke ømme pupper før etter IKM, husker ikke helt når, men tror det var omtrent 2 uker etter IKM, og kvalmen kom enda senere... så for meg er det murringen jeg er ute etter, men tja, det får jeg jo også om tante kommer...så som du skjønner, symptomjakten er litt vanskelig... ;-)

Skrevet

Hei, hvordan går det? Du er jo veldig nære IKM nå, så jeg har tenkt veldig mye på deg. Håper virkelig at det er klaff for deg denne gangen, det fortjener du!

Skrevet

Hei igjen! Det ble ingen mai-baby på meg, nei...Mensen kom som ei klokke på dag 28..:-( Så nå venter jeg bare på at den skal gå sin vei så får vi prøve på igjen, ikke noe annet å gjøre med det! Hvordan går det med deg? Er vel IKM i disse dager? Hell og lykke!

Skrevet

Hei igjen, og takk for det, men vi får nå følge hverandre en måned til, for her kom mensen igår. Var nok redd for at det var det som hadde skjedd hos deg også, siden jeg ikke hørte noe. Håpet jo på en annen beskjed, men du har vel hatt en dipp du også, slik som jeg har det....

Det eneste positive med det at mensen kom for meg var at den kom regelmessig, nå andre måneden på rad, så det ser ut som at syklusen endelig begynner å stabiliserere seg på samme lengde som før jeg fikk tulla. Så nå tenker jeg at det må jo bli en sommerbaby, helst en tidlig sommerbaby, men uansett en sommerbaby, ikkesant :-)

Skrevet

Uff, så dumt, men flott at du har fått regelmessig syklus igjen da! Da får vi psyke oss opp til neste runde - sommerbaby er jo også bra, he-he!! ;-)

Men begynner å bli lei av disse nedturene hver gang mensen kommer ja :-/

Nå husker jeg ikke helt, men var det slik at du hadde fått time til utredning?

Skrevet

Veldig lei nedturene jeg også. Hadde jo håpet sånn pga tempstigningen, men så var det det med at mannen hadde hatt feber da..

Jo, jeg har time - hadde time for å få henvisning idag, men første ledige time for selve utredningen er ikke før i slutten av oktober (sukk), så jeg får håpe jeg ikke trenger det. Hadde først nå i september, men måtte flytte den pga noe på jobben. Det satt veldig langt inne, men hadde ikke noe valg... Nå skal jeg blokke ut den nye datoen på kalenderen...

Prøver å tenke positivt atter en måned, og være på EL jakt med testing og temping... Hvordan er det med deg, har du prøvd deg på temping denne syklusen?

Skrevet

Med tempstigning vet du ihvertfall at du har hatt EL og da får du sikkert det nå også, dere får passe dere for influensaen og sørge for å holde dere friske så skal du se at det ordner seg denne gangen:)) Selv vet jeg ikke om jeg er så veldig optimistisk lenger, synes at vi har prøvd veldig lenge uten sneven av en graviditet...:( Men så klarer jeg ikke å la være å teste og prøve rundt EL heller da...blir nok slik denne mnd også! Men jeg har ikke kommet igang med temptesting nå heller, har hatt masse ekstrajobbing og ulike vakter så jeg har liksom ikke kommet igang. Og da tror jeg at jeg venter til neste mnd.

Skrevet

Tror du har rett i at jeg hadde EL, så håper jo at jeg får det i denne syklusen også. Hvordan er det med deg, har du begynt testingen da, det begynner vel å nærme seg EL? Skjønner at det er vanskelig med temping når du jobber skift. Tulla har vært urolig de siste nettene, så jeg kan heller ikke stole helt på de siste målingene mine, men håper det blir noen gode netter rundt EL, slik at det blir tydeligere..

Skjønner tankene dine at det kan være vanskelig å være optismistisk. Vet ikke hvor lenge du har prøvd, selv passerer vi året denne måneden og jeg kjenner at skuffelsene blir større etterhvert som tiden går. Føler også at den biologiske klokka tikker...men, så har jeg også hatt uregelmessige sykluser helt til for 2 sykluser siden, så da har jeg fått en liten ny optimisme om at det kanskje kanskje kan bli en (tidlig) sommerbaby. Har ikke lyst til å gi opp heller.

Skrevet

Har prøvd å tempteste denne uka her men er nok håpløst slik jeg har drevet nå; svinger fra dag til dag! Får det roligere nå men tror ikke det er noen vits i å tempe denne syklusen, positiv el-test idag!! :-) Så nå er optimismen stigende igjen;-) Som du sier så har ikke jeg heller lyst til å gi opp enda selv om vi har prøvd i to år....puh-mange nedturer! Så føler ikke at jeg ligger så godt an selv om tester viser at vi er friske begge to...Du har ihvertfall en liten og vet at det ikke er altfor lenge siden sist du var gravid, så har mere tro på deg! ;-) Litt tidlig med el for deg eller?

Skrevet

Ja, du skulle bare visst hvor glad jeg er for at vi har tulla, og jeg unner deg sånn å få oppleve å bli mamma. Jeg hadde ikke trodd at vi kom til å prøve igjen da vi hadde fått henne, mest pga alderen, men nå prøver vi igjen da. Jeg skulle så veldig gjerne sett at tulla fikk søsken, kanskje spesielt fordi vi er såpass gamle, for jeg vet jo selv hvor fint det er å ha søsken. Selvfølgelig ønsker vi oss en liten til selv også, men vi tenker også mye på henne i denne sammenhengen.

Du har jo prøvd lenge, så jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig å holde motet oppe. Men, jeg kan jo trøste deg med at jeg var 41 da jeg fikk tulla...

Så bra med positiv el-test. Nei, da er vel tempingen ikke så veldig nyttig mer, for du trenger jo å vite hvor lav tempen normalt ligger før el for å vite om du har en stigning. Men, du kan jo prøve å se om gjennomsnittet etterhvert ligger høyere. Da kan du jo ihvertfall kanskje konstatere OM du har hatt el, selvom det blir vanskeligere å vite akkurat når det skjedde.

Det er nok litt tidlig for el for meg ja, begynner med testingen ikveld, så får vi se.

Skrevet

Ja,da var muligheten over for denne gang, og mannen ble syk med omgangssyke!!:-/ Haff, akkurat de to mest sannsynlige dagene....tror nok at "søknaden" vi la inn var litt for tidlig i forhold til el....ja,ja jeg får trøste meg med at neste måned blir pergo-måned og ting har roet seg litt på arbeidsplassen så da blir jeg mere hjemme. Prøve å være positiv, noe annet nytter ikke....Det må være fantastisk å ha tulla og være mamma til, men skjønner også godt at dere vil prøve å gi henne søsken. Fint også å høre at flere blir foreldre for første gang etter fylte 40:) Hadde dere prøvd lenge da du ble gravid? Nå skal jeg prøve å leve sunt, også for å føle meg bedre selv, men har også sett at det har hjulpet på fruktbarheten så nå blir det slutt på lettvint ferdigmat;-)

Skrevet

Typisk! Også akkurat de to dagene da... jaja, men som du sier, det er viktig å prøve å være positiv.

Det tok sin tid før vi endelig fikk tulla, men det tok ikke så lang tid før jeg ble gravid. Men første gangen gikk viste det seg at det var noe alvorlig galt midt i svangerskapet, så da måtte vi avbryte (ville ikke være levedyktig). Det var tøft, for jeg måtte gjennom en fødsel. Vet ikke hvor mange pp det var før jeg ble gravid første gang, men det var vel ca 5, og det var vel noe slikt neste gangen også - men det endte i en MA. Etter det tok det noe lengre tid, 8-9 pp, men da var det jo også klaff :-)

Håper jo veldig at - om vi blir gravide igjen - at vi ikke må igjennom flere forsøk, det vet jeg ikke om jeg orker, men vi prøver også å være optimistiske.

Tror det er noe i det å prøve å leve sundt. Her er det veldig lite ferdigmat - sluttet med det etter at vi fikk tulla, men jeg burde bli flinkere med treningen. Har liksom ikke kommet helt igang med det igjen etter at jeg fikk tulla. Var mye flinkere før - og hvem vet, kanskje det er noe av årsaken til at det tar lengre tid nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...