Gå til innhold

har du en mening?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var gravid da jeg var 17, men tok abort pga det var ikke riktig.

Men nå føler jeg har møtt den rette, og vi har vært sammen et halvt år. Jeg vet det ikke er lenge, men jeg har så lyst å utvikle det med å få et barn. Det som er at jeg føler jeg er for ung (18), og han har allerede et barn fra før. Det var han som tok opp med og få et barn, og jeg klarer ikke stoppe og tenke på det. Jeg har ikke en familie som er der for meg, så jeg blir helt alene om det.

Det jeg går hele tiden og grubler på er om jeg er for ung til å få et barn, av alder 18. Om folk kommer til å "se ned på meg" pga jeg er så ung.

Kunne trengt noen meninger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir ikke sett ned på, og jeg er 18 år.. Har bare fått positive tilbakemeld. Men her er det normalt å være ung mor. Husk å kjenn mannen din godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei.

Jeg har ønsket meg barn siden jeg var 16, men følte meg for ung, og det var jeg. Men nå viser det seg at jeg er gravid (18 år) og ja jeg er for ung, med tanke på skole osv.. Men alikevel, så kan jeg klare det. Og hvis du selv vet inni deg at du kan klare deg som mor, så ikke la andre se ned på deg! :) Jeg har selv vært sammen med typen min 7 mnd, å skulle det skjære seg, så er jeg glad for at jeg har et barn, som lyser opp hverdagen min :-) lykke til vidre, uansett hva dere skulle velge !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Jeg fikk mitt første barn da jeg var 23, og føler likevel at mange stempler meg som ung, og nesten for ung. Så om du skal vente til du ikke blir sett på som ung lenger må du vente lenge!

Mitt råd er og gjøre det som er riktig for deg. Er du klar for og få barn nå, og mannen din er det, og dere vil være sammen og ha familie sammen så er det det som er viktig. Tørr og stå på det du mener er riktig for deg og ikke tenk på hva alle andre synes.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Det nok en veldig personlig avgjørelse. Jeg var ikke klar når jeg var 18år, selv om jeg egentlig ønsket meg barn så tidlig som mulig, men på det tidspunktet hadde jeg heller ikke møtt drømmemannen. Nå er jeg 23 og har en sønn på snart 10mnd sammen med drømmemannen. Tror det har mye å si at man er sammen med rett person.

Hva folk rundt deg vil tro og mene må du bare prøve å hevde deg over. Noen steder er det vanlig å få barn i tidlig alder og andre steder venter man lenger. Det er jo mennesker der ute som synes 18år er veldig tidlig, men alder har ingenting å si på hvor god mor du blir selv om noen sikkert mener det.

Selv jeg fikk kommentarer på at jeg var ung som fikk barn mens jeg fortsatt var 22, men også andre som gratulerte så mye og fortalte at på den tida hadde de både 2 og 3barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Jeg er 18 år og skal ha en liten gutt i slutten av november rett etter jeg blir 19. Skal starte med videregående til neste høst for å få meg utdanning, for har ikke orket noe skole før nå egentlig. Jobb har jeg heller ikke for jeg sluttet på folkehøyskole i mai og arbeidsgivere vil ikke ha noen gravide på de jobbene, jeg og bf lever på hans lønn og flytter nå inn i egen leilighet på lørdag og selv om vi har det trangt med pengene så klarer vi oss og viser det med å heve hodet høyt og ikke bryr oss om de som "ser ned på oss" for de hvet ikke hvor bra vi har det sammen og hva vi egentlig får til med det lille vi har =)

Det jeg mener et at du skal gjøre som du føler er det beste selv om det er en liten hindring i veien. Siden han tok det opp med barn så virker det som han vil det=) Sett deg ned med han og prat om det og finn ut sammen om dere vil det sammen. Ikke tenke på alle de "kanskje" da går det ingen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg er selv 19 år og skal ha i April.

Jeg føler meg absolutt ikke for ung i det hele tatt.

Jeg er heller ikke ferdig med skole.

Men som de fleste sier, DET ORDNER SEG ALLTID.

Å det tror jeg på! så lenge man gjør noe for det selv.

Og du skal absolutt ikke bry deg om hva andre sier, visst du føler at dette er rett for deg så har ikke noen andre noe de skulle sagt!

Som unge mødre vil nok enkelte som ikke kjenner oss sende ett skevt blikk. men slikt skal man bare heve seg over. Ærlig talt, de har bare for lite annet å putte nesa si i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...