krizs Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Hei. Jeg var gravid da jeg var 17, men tok abort pga det var ikke riktig. Men nå føler jeg har møtt den rette, og vi har vært sammen et halvt år. Jeg vet det ikke er lenge, men jeg har så lyst å utvikle det med å få et barn. Det som er at jeg føler jeg er for ung (18), og han har allerede et barn fra før. Det var han som tok opp med og få et barn, og jeg klarer ikke stoppe og tenke på det. Jeg har ikke en familie som er der for meg, så jeg blir helt alene om det. Det jeg går hele tiden og grubler på er om jeg er for ung til å få et barn, av alder 18. Om folk kommer til å "se ned på meg" pga jeg er så ung. Kunne trengt noen meninger :-)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Synes du skal gjøre det som er riktig for deg selv. Ingen andre enn deg selv bestemmer det. Fikk 2 barn før jeg var 21, og angrer ikke på det. X var jeg gift med i13 år før han fant en ny dame. Har nå vært sammen med en ny mann i 10 mnd. han har og 2 tenåringsbarn. Vi begynte å prøve etter 4 mnd, litt tidlig,men vi har en sterk kjærlighet og han er 46. Folk kan si og mene hva de vil, men det er oss som bestemmer, og alle ble glade på våre vegne da jeg var med barn etter 4pp. Vi mistet dessverre for 3,5 uker siden i ma uke13. Men prøver igjen og er kanskje allerede gravid igjen. Så lenge dere har kjærlighet til hverandre og DU ønsker og har økonomi til å klare dere så ser jeg ingen grunn til at du skal vente. Det eneste er at du selv er sikker på hva du gjør, men du høres ut som en moden jente. Lykke til.
Snupi27 Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 hei =) du må jo nesten kjenne etter selv om du er klar for dette.. men når jeg var 18 var jeg ikke klar for barn selvom jeg ønsket meg barn. jeg var ikke ferdig med festing og alt det der.. da jeg var 18 hadde jeg vært i fast forhold i 2 år alt (varte totalt i 3.5) så nå er jeg glad jeg bare ønsket barn men ventet =) det er jo selvfølgelig ikke bare festing som spiller inn da.. har du f.eks inntekt..? koster å ha barn vettu =) går du på skole? bli hvertfall ferdig med skolegangen =) men dette er jo bare hva jeg mener da.. det er bare du som vet om du er klar for det eller ikke. ikke tenk på alle andre sine meninger om hva de syns og tror om du får barn..=)
krizs Skrevet 16. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2009 Jeg går ikke på skole, veldig dumt og ikke gjør det. Men jeg har inntekt, jeg jobber omtrent hver dag. Jeg og kjæresten skal flytte sammen nå snart, og vi er forsatt like forelsket siden første gang vi møtte hverandre. Jeg vet jeg ikke burde tenke på hva jeg mener, men føler meg så alene om det. Men takk for svar :-)
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 Hei kjære deg.. Kjenner meg godt igjen i situasjonen din. Har nok øsnket meg et barn siden jeg var 16 år gammel, da hadde jeg og min kjære vært sammen i nesten 2 år. Føltes som en evighet, jeg følte meg voksen og jeg følte at alt lå tilrette. Når jeg nå tenker tilbake er jeg glad jeg ikke falt for drømmene og gjorde det. Jeg har alltid hatt lyst til å bli mamma, mine venninner har vært tidlig ute nesten alle sammen. Jeg har ofte vurdert det men har atlltid bestemt meg for å vente. Nå er jeg ferdig med utdannelsen min, har tatt fagbrev som frisør og er nå litt over 20 år gammel. Min kjære er 22 år og er butikksjef. Vi har kjøpt oss leilighet og har god nok inntekt til å få et barn. Vi har nå bestemt oss for å prøve å få et lite nurk, og jeg føler til og med at jeg kan være ung (?). Men jeg angrer ikke ett sekund på at jeg har ventet, det kan være grusomt å legge fra seg tankene men det er verdt det. Bare om du tar noen kurs/skoleår og får deg en fast jobb med fremtidsplaner i den jobben, så har du kommet langt. Spesielt når du ikke har familie i nærheten. Vil ikke bestemme for deg, hva du skal gjøre. Men bare et innspill med min historie og mine erfaringer. Så vet du det :-) Tiden kommer raskt nok, kan aldri tro jeg er ferdig med lærlingtiden allerede, føltes som jeg begynte i går! Og endelig skal vi få vårt lille vidunder som er så etterlengtet. Lykke til krizs! :-))
Stolt alenemor til tre små Skrevet 16. august 2009 #7 Skrevet 16. august 2009 Hvis du føler deg klar for et barn, så syns ikke jeg at du er for ung! Du er myndig, regner med at du bor med din kjære, og hvis dette er noe dere virkelig vil og føler at dere klarer sammen så sier jeg kjør på jeg! Kan hende jeg blir kritisert litt nå, men jeg har da egne meninger.. Selv er jeg 21, fikk datteren min nå i februar, (var da 20) og det virker som om at jeg bærer på nestemann nå.. Og hadde jeg møtt mannen min tidligere, så hadde jeg fått barn tidligere.. Vi hadde vært sammen i et år da jeg ble gravid med datteren vår, men vi hadde da prøvd i seks måneder allerede! Men jeg kunne ikke vært lykkeligere enn det jeg er! Funnet kjærligheten, ta vare på den.. Lag en familie, hvis dere føler det riktig! Selv om familien din ikke er der for deg, så er du ikke alene om det, du har kjæresten din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå