Gå til innhold

Lillejenta mi blir ei Sofia/Sophia, men hvordan skrive navnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sophia/Sofia er så nydelig! :D Har hatt en tråd ang dette før, noen syns Sofia andre Sophia.. Jeg tror jeg ville gått for Sophia :) Mest internasjonalt, ser penest ut, og er ikke hovedstaden i Bulgaria :) Om noen skriver det feil av og til, spiller ingen rolle :) Slik er det med alle navn som

Thea- Tea

Madeleine- Madelen

Nathalie- Natalie

Nicoline- Nikoline

Cathrine- Katrine

osv.

Annonse

Åååå, du har valgt verdens fineste navn!!! Min prinsesse heter Sophia, og jeg er super fornøyd med navnet. Det blir litt sånn Sophia med ph, men jeg har et norsk navn, og må alikevel si med Th, på fornavn og å ikke to a`er på etternavn. Mange som må det.

Heia Sophia!!

:o)

Hvis vi skulle fornorsket alle navnene måtte det jo blitt sånn

Sjanett (Jeanette)

Madelen (Madeleine)

Tea (Thea)

Kristjan (Kristian/Christian)

Det blir jo egentlig det samme om man skriver et navn med Ch eller Ph.

Christina - Kristina

Philip - Filip

Nicholine - Nikoline

Vi bruker jo vanligvis ikke -Ch i det norske språket, men mange navn skriver slik for det.. Syns absolutt Sophia er penest :-)

Og uansett vil nok mange spørre henne ''Sofia med -f eller -ph?''..

Go Sophia! :-)

Annonse

Sofia er ikke så lite internasjonalt som du skulle tro. Se f.eks. her

http://www.wolframalpha.com/input/?i=sofia+name

jmf. med

http://www.wolframalpha.com/input/?i=sophia+name

Selv ville jeg helt klart gått for Sofia.

jeg ville sagt at når man bruker Sofie, er f best; men jeg synes Sophia med A-ending blir mer internasjonalt med en gang (kan ikke helt si hvorfor men det blir det i mine ører) og da er det mest naturlig å bruke ph!

Sofia med f blir litt hovedstaden ja, og den uttales vel SOOOOO-fia, og sånn leser jeg også navnet Sofia...teit men sant. :)

Vi har en Sophie og er veldig fornøyd med skrivemåten. Det er også gøy at så mange kommenterer til henne hvor fint det er med "ph". Det blir på en måte litt mer spesielt for henne også, med et ellers relativt tradisjonelt navn.

Syns Sofia/Sophia også er veldig fint, men henger meg på hovedstadkritikerne. Likevel er jo stedsnavn en trend på navnefronten, eks: Sidney, Paris, India, Madison osv osv

Liker spesielt Madison, men kanskje litt for internasjonalt i Norge.

Lykke til med navnevalget uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...