LillyMy+1<3 Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Jenta mi, på 10 dager, hater å bade. Hun hyler det sekundet hun kommer i kontakt med vannet. Har temperert vannet, slik at det ikke er for varmt eller for kaldt. Men å bli dusjet det elsker hun! Skal vi fortsette å prøve å bade henne, blir som regel en veldig kort stund. Eller skal vi bare dusje henne til hun blir litt større?
lykkelig- mamma-til-lilletulla Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 jenta vår hatet å bade hun også, bare skrek.. gruet meg til hver gang jeg skulle bade ho. ble bare bad en gang i 14 dagen. tilslutt fikk jeg tips om å bruke litt varmere vann enn akkurat kroppstemp, og da koste hun seg kjempe mye. det ble ordentlig koselig å bade henne, så prøv det:) men ikke alt for varmt vann da, bare litt varmere enn 37,5:)
LillyMy+1<3 Skrevet 16. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2009 Takk, for tipset! Det skal vi prøve
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 Her var det hyl og skrik helt til jeg tok litt varmere vann. Ca 38-39 grader. Da storkoste hun seg:) Men pass på at vannet ikke er varmere enn 40 grader for det tåler visst ikke huden deres:)
passilurken Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 det kan jo henne vannet er for også... ei venninne måtte senke tempen på vannet med sitt lille troll. her i gården er tempen uviktig. har heldigvis en liten badeløve. det store nå er å ligge på magen i badekaret å dyppe nesa i vannet!!! 5mnd gammel... skal bli deilig med babysvømming! håper det ordner seg for dere! funker ikke bad så bare dusj i vei dere:)
Nagilimia Skrevet 16. august 2009 #7 Skrevet 16. august 2009 Jeg dusjer i mye varmere vann enn jeg bader baby i, så ta med tempen inn i dusjen og mål forskjellen. Det kan være du er en trygghet også da
LilleTrille med en tulle Skrevet 16. august 2009 #8 Skrevet 16. august 2009 Vi fikk ramaskrik fordi mamma(jeg) tappet i altfor kaldt badevann. Pappan bare: Er det ikke litt kaldt? Se hun fryser! Jeg bare: Neeeeida, bare litt skummelt å bade. Eh dum mamma kanskje?=/ Hehe Neste gang tappet sambo i, litt varmere vann og en mye blidere jente. Da syntes hun det var mye koseligere å bade. Så prøv med bittelitte gran varmere vann, så skal du se babyen kanskje blir mer fornøyd.=)
smurf08 Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 Vi badet gutten vår i en god del varmere vann enn kroppstemperatur, og det likte han mye bedre, 37c var alt for kaldt! Synes selv det er mye behageligere med litt varmere vann også, så da prøvde vi oss fram med 39c.. Samboeren bader sammen med lillegutt, og vi fyller badekarret med vann som er passe for begge. Blir fort rundt 40c nå tror jeg. Gutten er 9mnd så huden er nok litt tykkere. Skulle nok satse på endre temp så kommer hun til å kose seg. Kanskje hun liker dusj bedre siden vannstrålen da er kontinuerlig og ikke kjøles ned som vann i badekarret?? Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå