LillePersille88 ? Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Fikk time på sykehuset i morgen for å ta slike piller slik at kroppen kan kvitte seg med fosterproduktene etter ma'en. Gleder meg ikke til den delen, men gleder meg til det er over:) Sambo har tatt seg fri for å være med meg, og det føles så godt:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Masse lykke til. Du er helt sikker på at du ikke heller vil ha utskraping da? ble anbefalt det på sykehuset. Skal tenke masse på dere i morgen. Stor klem
JKM09 Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Sender mange gode klemmer. Veldig trist at du har mistet den lille og ønsker deg lykke til i morgen og tiden framover...
LillePersille88 ? Skrevet 16. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2009 Er usikker på hva jeg vil, men kan jo høre med de i morgen om det er en mulighet for utskraping i stedet:) Om det er bedre osv.. Uansett hva jeg ender opp med, jeg gleder meg til å bli ferdig med det:) Noen som vet hvor lenge man evt kommer til å blø etterpå? Er det snakk om dager, uker? Takker for lykkehilsningene:) Klemmer tilbake:)
LillePersille88 ? Skrevet 16. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2009 Takker så mye:) Ser fortsatt lyst på framtida, og gleder meg til å bli gravid igjen:) Klemmer mottas, og sendes i retur:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 Når en tar operasjon, fjerner de alt på en gang-ingen smerter. Blødde 2 gng etter operasjon, ingenting etterpå. Psykisk er det og bedre. Lykke til med valget ditt. Tenker på deg. klem
LillePersille88 ? Skrevet 16. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2009 Ok:) Legen nevnte at det ble en del smerter med pillene, sterke menssmerter, men at man får smertestillende for det. Ganske kjekt å få ut alt på en gang da:) Vender mer og mer mot utskraping nå
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 16. august 2009 #8 Skrevet 16. august 2009 Jeg er livredd sykehus etter en omfattende hjerteoperasjon for noen år siden. Fikk emlakrem på håndledda og 30 mg sobril. De fikk virke en time, og da ble jeg sånn gi fa... humør. Kjente ingen ting til stikka, vokna opp på opvåkninga, lå der ca 1,5 t, fikk smertestillende for sikkerhetsskyld. Kom på rommet, blødde 2 ganger på doen etterpå, var suset etter tablettene, reiste hjem etter en time, Hadde endel etterrier noen dgr etterpå, men ellers ok. + at hcg må ha gått fort ut av kroppen...men det får jeg jo se etterhvert om jeg virkelig er gravid igjen.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 16. august 2009 #9 Skrevet 16. august 2009 Skal tenke på deg i morgen, ikke artig dette her:/ Selv tok jeg ut skraping, og etter som jeg har pratet med andre er jeg glad for det. Da blir man på en måte ferdig med det på sykehuset, og trenger ikke dra det med seg hjem, om du forstår hva jeg mener. Tror det hadde vært tøffere for meg psykisk og skulle ta meg av dette hjemme på min egen do. Men det er mine tanker......... Også er det vel vanlig at de som tar ut skraping blør mindre i etter tid, fordi man får med seg alt sammen på en gang. Var ikke mange dagen jeg blødde etterpå, og hadde ikke så mye fysiske smerter eller. Holdt med å ta en Ibux i ny og ne:) Lykke til i morgen, og prøvingen fremover:) Klem fra
LillePersille88 ? Skrevet 18. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. august 2009 Kom på sykehuset mandagsmorgen i halv10tiden, og fikk 4 piller jeg tok opp i skjeden halv12 som skulle starte riene. Fikk også smertestillende. Ingenting hadde skjedd i 6tiden, så vi fikk dra hjem. Fikk sterke smerter i 8tiden, og de kom tettere og tettere, helt til det ikke var noen stopp mellom. Tok en paralgin forte, men det hjalp ikke. Presset ut to små blodklumper som hang sammen.. Dro på sykehuset i 11tiden om kvelden for da klarte jeg ikke mer, og fikk smertestillende gjennom håndleddet. Det hjalp etter en stund. Kjente ikke noe til smertene. Ble lagt inn. Spydde tidligere og blødde mye. På innvendig ul i dag for å sjekke om jeg hadde kvittert eller ikke, så viste det seg at alt hadde kommet ut. Takk gud for det. Bare blod som er igjen nå. Så nå er det bare å vente på at mensen kommer tilbake, så vi kan begynne å prøve igjen:)
Lille diamant Skrevet 18. august 2009 #11 Skrevet 18. august 2009 Så vondt å høre men det er nok godt å ha det overstått! for de smertene kommer jeg aldri til å glemme..jeg var hjemme hele tiden, og av legen som gave meg de pillene, fikk jeg ikke noe som helst smertestillende! Hun sa jeg kunne ta paracet! Så når hun andre legen tok imot meg morgenen etter, så ble hun helt sjokket over dette. Rett og slett en dårlig lege jeg traff på første dagen.. Har dere tenkt å begynne å prøve igjen etter første mens? Jeg føler meg helt fortvilet om dagene, for har så lyst på en liten..og flere venninner av meg har termin omtrent når jeg hadde. Så føler ikke jeg kan snakke med dem om dette...er jo misunnelig på de, og det er ikke en god følelse! Så jeg tenker hele tiden at det må være noe galt med meg siden jeg mistet..og er redd at en ny graviditet skal ende på samme måte. Men prøver å tenke at da går livet videre da også. Og legen på sykehuset lovde tidlig UL og god oppfølging neste gang da og utredning om det skjedde en gang til...
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 18. august 2009 #12 Skrevet 18. august 2009 Leit å høre du måtte gjennom et smertehelvete, takk gud for jeg ble overtalt til å oprere. Godt du er hjemme igjen, håper du er litt bedre nå. Masse klemmer og god bedring.
LillePersille88 ? Skrevet 18. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 18. august 2009 Paracet?? For en lege, hjalp jo ikke med paralgin forte engang. På legevakta i går sa de det også at det ikke hjalp med slikt når smertene var som verst. Fikk noe morfinlignende greier jeg, i små doser, men fikk 4 doser tilsammen, og da hjalp det:) Vi tenkte å vente til etter første mens ja. Men det er ikke noe som helst galt med deg for at du mistet, gynekologen forklarte at det skjedde i ca 1 av 4 graviditeter. Så det var ikke noe å bekymre seg for. Han sa heller ingenting om å vente i 3mnd eller noe. Han anbefalte bare at jeg hadde hatt mens først, dette for å vite mer nøyaktig når unnfangelsen finner sted:) Jeg er også redd for at neste graviditet skal ende på samme måte, men man må bare prøve.. Jeg skulle også få god oppfølging med tidlig UL, og det var godt å høre:) Ønsker deg masse lykke til
LillePersille88 ? Skrevet 18. august 2009 Forfatter #14 Skrevet 18. august 2009 Ja, det var helt forferdelig. Om det samme skulle skje en gang til, da skal jeg ha utskraping, ingen tvil om det!! Er mye bedre nå ja, ingen smerter eller noe, bare blødninger. Tenkte jeg skulle gjøre litt husarbeid nå, for har ikke fått gjort noe siden lørdagen. Skal bli godt å komme tilbake til normalen igjen:) Klemmer tilbake:)
Lille diamant Skrevet 18. august 2009 #15 Skrevet 18. august 2009 Nei vi får krysse fingrer og tær for at det går fint neste gang :0) Jeg kan nesten ikke vente til samboeren min kommer hjem igjen om noen uker..da har jeg lyst å prøve igjen tror jeg. Nei enkelte leger tenker ikke på hva pasientene faktisk går gjennom, og gir derfor ikke smertestillende uten at man ber om det selv tror jeg. Men jeg visste jo ikke hvor inni helsikken vondt det skulle bli...godt det er over, og håper jeg aldri må gjennom det igjen Du får ha masse lykke til du også! Er nå her inne på bligravid selv om jeg ikke prøver akkurat denne mnd så vi snakkes kanskje da!
LillePersille88 ? Skrevet 18. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 18. august 2009 Trodde ikke det skulle bli så vondt som det ble jeg heller, så sa til sambo når det var på det verste at jeg aldri skulle ha barn!! Men, det var nok bare smerten som snakket, barn skal vi nok ha;) Er her jeg også selv om vi ikke skal prøve før om en måneds tid ca.. Det er så artig og spennende å se hvordan det går for andre også
♥Axinija♥ Skrevet 18. august 2009 #17 Skrevet 18. august 2009 Stor klem til deg, vet hvordan en MA kjennes på kroppen...ikke godt... Godt å høre at dette ikke stopper prøvingen, en vakker dag holder du din lille spire for første gang..da er ALL smerte glemt (dette vet jeg fordi jeg opplevde det en juni-natt i 2003)...
LillePersille88 ? Skrevet 18. august 2009 Forfatter #18 Skrevet 18. august 2009 Nei, man kan ikke la seg stoppe selv om det ikke er så veldig artig. Bare tanken på at jeg en dag vil bli gravid, og alt vil gå bra, holder motet oppe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå