Gå til innhold

Erfaringer fra St Olav i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lurer på om det er noen her med erfaringer som overvektig i møte med leger og jordmødre på ST Olav? Har lest noen kjipe historier, og selv om jeg ikke vet hvilke sykehus det dreier seg om, er jeg redd det er snakk om sykehuset hvor jeg skal på ul og føde. Kan noen si noe om erfaringer derfra, positive og negative.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg og samboeren min var på st olavs til ivf behandling. Jeg har pcos den arvelige typen og gikk opp 20 kg på 5 år. Når jeg var i trondheim veide de meg til 97 kg. jeg hadde klart å gå ned til 93 før jeg begynte på alle medisinene men de gjorde at jeg klatret opp igjen.. Jeg var som deg livredd for bemerkninger og at de skulle nekte meg å få ivf =) men nei, alle der var bare herlige .. Nå er jeg 12+6 og har hatt et voldsomt 1 trimester, kastet opp det meste og har gått ned 8 kg.. og bare fortsetter å gå ned.. Synest dette er så som så, lille gullet skal jo også ha næring.. Det verste er at når det stod på som verst så var jeg til lege to ganger fordi jeg fryktet dehydrering, det var til to ulike leger, og ingen av de tok meg seriøst, de bare knep meg i huden og sa det var bare tull.. jeg synest å gå ned 8 kg i et svangerskap faktisk er ganske alvorlig.. Men de synest sikkert ikke det fordi jeg er overvektig.. Jeg leste her inne om en kvinne på 62 kg som gikk ned bare to kg og det var sett på som et alvorlig tilfelle..

Skrevet

Jeg var på ul på st.olav og skal også føde der. Ultralyden gikk kjempefint, hun som gjorde det var utrolig koselig og snill dame, som tok seg god tid til oss og lille babyen! Nå nærmer fødselen seg for min del og de får bare prøve seg med noen bemerkninger da altså...hehe...Er ganske tung jeg da, men ser lettere ut enn hva jeg er, tror det er benbygningen som gjør det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...