JenteOgGutterMamma! Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Hei! :-) Nå har jeg født lilleprinsen vår og alt gikk kjempefint! :-) En helt utrolig opplevelse og går i lykkerus om dagen! Men det som er så rart er at jeg alt savner denne gravide følelsen, og kjenne på det store som underet det er å bære fram et barn, Så vi har altså bestemt at vi ikke kommer til å begynne å bruke prevansjon etter fødselen denne gangen! ;-) Lurer på om du har kjent denne følelsen noen gang for ser at du også kunne tenke deg et 6 barn! Føler meg jo litt rar på en måte som allerede ønsker å bli gravid igjen! Når ble du 42 år? Ble 42 år i Mai og håper det ikke er for sent å klare å få et barn til på naturlig måte! Sist gikk det 8 - 9 mnd før mensen kom tilbake etter fødsel, men det har tatt opptil lill over 1 år også, så krysser fingrene på at det ikke går så lenge denne gangen heller og at vi klarer å lage et lite under til! :-) Har ammet lenge hvert barn, så det kan vel ha noe å si for når mensen kommer tilbake eller hva er din erfaring på det? Krysser fingrene for oss begge 2 at vi blir gravide og får et liten frisk baby til hver! :-)
magica fra tryll Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Kjære 1 rosa og 4 blå! Gratulerer så masse med lilleprinsen deres. Ja, spesielt når jag fikk forrigemann(nr 4), fikk jeg faktisk den følelsen allerede på sykehuset. Og det til tross for vanskelig fødsel som endte i keisersnitt. Trodde da jeg var blitt gal, og turte ihvertfall ikke si det til noen! Tenkte at det gikk vel over:) Men det gjorde det altså ikke, så når han var ca.1,5 år prøvde vi på nestemann. Det tok 3 pp. Jeg ble 42 i desember og fikk 5.mann i februar. Denne fødselen var faktisk min tøffeste så langt, så etter det var jeg helt sikker på at nå er det slutt. Mannen bestilte t.o.m sterilisering som vi avbestilte siden vi ble så veldig i tvil:) Jeg fikk igjen mensen etter 6 uker til tross for fullamming, det har jeg fått hver gang. Så jeg tør faktisk ikke prøve riktig enda, siden jeg tidligere har blitt så lett gravid. Og vi trenger å kjenne litt på hvor slitsomt det er før vi evt. prøver igjen. Men nå tenker jeg nok litt sånn at hvis vi bestemmer oss for å prøve, så blir det hvis det blir. Litt sånn hvis det er meninga liksom... Men det som er så utrolig sprøtt, er at vi begge har blitt litt lei oss når mensen har kommet, og vi ikke har blitt gravide selv om vi ikke prøver. Og det med en baby på 6 mnd. så ikke vet jeg hva som driver oss.. Våre andre barn er 17,17(tvillinger),12 og 3. Og deres? Hyggelig å høre om flere slike "gale" mennesker! Blir spennende å se hvor lang tid det tar for dere,da! Har det gått fort og greit tidligere?Klem
JenteOgGutterMamma! Skrevet 17. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2009 Hei og takk for svar! :-) Hørtes like ut du og jeg! ;-) Har nettopp født og håper virkelig at jeg får oppleve dette en gang til, det er såå stort å gå gravid, føde et barn at jeg ikke klarer å se for meg at dette blir siste gangen! Gråter bare ved tanken på at jeg kanskje ikke får oppleve det engang til! Føler meg helt rar og samtidig overlykkelig over den lille nyfødte prinsen vår! Våre andre barn blir 14,11, 7, 4 år, i år og altså en nyfødt baby! :-) Vi har selv valgt å få dei 4 første med ca 3 års mellomrom, men prøvde litt fortere med nr.5 og hadde en SA i uke 10 for ca 3 år siden og så hadde vi et langt opphold i prøvingen da min far fikk kreft og vi ikke visste hvordan det gikk med ham! Men da han ble erklært kreftfri og vi så det gikk bra prøvde vi på nytt og det gikk vel ca 2 - 3 mnd før jeg ble gravid med nr. 5 i slutten av oktober i fjor, var da 41 år! Med dei andre som jeg fikk da jeg var 28 - 31 - 35 - og 38 ble jeg gravid innen 1 - 3 mnd så det gikk fort! Håper det også er positivt at vi har flere barn og ha nylig gått gravid og at det kan virke inn på fruktbarheten! Men du er heldig som har fått igjen mensen så fort! Har du da ammet lenge? Hos meg har det vært alt fra 8 mnd til 1 år til mensen har kommet tilbake, krysser fingrene på at det går raskere denne gangen! Lurer også på om jeg kan ha en litt bedre prognose når det gjelder å ha igjen mange flere egg enn andre på 42 år, fordi jeg hadde anorexia som 17 åring og mistet mensen slik at jeg ikke hadde eggløsning før jeg begynte på p-pillen da jeg var 26 år! Fikk mensen som 15 åring og mistet den helt fra 17 år til jeg var 26 år og har i tillegg hatt 5 svangerskap så er det ikke så mange år jeg egentlig har hatt eggløsning i forhold til alderen min! Lurer på og tenker på så mye rart om dagen! ;-) Er du også 1967 modell? Vet du om flere som er 43 + som har fått barn på naturlig måte? Her er det flere på 42 år som jeg vet om og bestemor var 43 da min mor ble født! Ei dame fikk for noen år siden barn som 47 åring helt uplanlagt! ;-) Så det må jo finnes håp om et barn til på oss også! Godt å ha en likesinnet å dele slike tanker med, føler meg jo litt annerledes noen ganger når jeg kan tenke meg enda flere barn! ;-) Klem! :-)
magica fra tryll Skrevet 18. august 2009 #4 Skrevet 18. august 2009 Hei kjære du:) Hyggelig å skravle med en likesinnet,ja! Jeg er 66-modell, men født i desember. Jeg fullammet når jeg fikk igjen mensen etter 6 uker ihvertfall med de 3 siste, de andre husker jeg faktisk ikke. Og har ammet til de er ca 1 år. Vet ikke hvorfor jeg får den igjen så fort,-kunne vel egentlig godt ha tenkt meg et års opphold jeg da.... Jeg tenker egentlig ikke så mye på om jeg kan bli gravid med et barn til eller ikke. Overlater den biten til naturen. Jeg har 5 flotte barn, så jeg føler meg ikke stressa på å få en til liksom. (og om noen år blir jeg vel bestemor hehe) Men om det er slik at et barn til skal komme gjennom meg, så blir det vel slik hvis vi (mannen min og jeg mener jeg) velger å åpne opp for det:) Tror nok ikke det blir noe problem for deg å få en til.... Hvor i landet bor du da? Vi bor på Østlandet... Klem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå