Gå til innhold

Gravid igjen. Litt tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Fant ut onsdagskvelden at jeg var gravid igjen. Fra en måned tid siden sluttet jeg å amme min første. Er veldig usikker på termin da jeg ikke helt husker når jeg hadde mens sist. Har bare hatt den 2 ganger siden jeg fødte sist. Min førstefødte sønn er snart 9 mnd gammel. og jeg har funnet ut at det ikke kommer til å bli mer enn 15 mnd mellom dem. Hvis ikke den neste også kommer for tidlig:)

Jeg lurer på om noen har erfaring med å få barn så tett og deres erfaringer med dette? Er litt bekymra for hvordan sønnen vil reager og slik.

Takk for alle svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min onkels barn er det 13 mnd mellom, og de trives sååå godt sammen! Jeg og min bror er det 14 mnd mellom, og vi er fremdeles like gode venner:-) De sier jo at det ikke er mer travelt med 2, det er bare et ekstra sett med bleier:p

Skrevet

Er du 3 mnd på vei da?

mine to er 15 mnd mellom. og eldste mann var 6 mnd da jeg ble gravid. har vært mye jobb. men nå er det kommet seg og er bare blitt gøy :)

Skrevet

Hei og takk for svar:) Hjelper veldig å høre at jeg ikke er den eneste:)

Nei er ikke tre måneder på vei. Men har november 08 barn fra før. Han er født sist i november.

Så han er ikke 9 mnd helt enda:) Han er ca 8,5 mnd nå. Har nok regnet galt. bdet blir vel 17 mnd mellom ham og neste mann. Men jeg er liksom litt bekymra for hvordan førstemann vil ta det å få en til å dele med. Og hvordan jeg vil greie meg. Fikk bekkenløsning i uke 8 med førstemann og ble værre etter fødsel. Når jeg er ferdig med permoisjon nå så blir jeg sykmeldt for jeg har nok med å ta meg av sønnen. Sliter veldig. Og fikk beskjed om at jeg ikke fikk få flere barn pga bekkenet. Så vi har vert ytterst forsiktig, men kan hende vi har slurva litt etter en fest fra en tid tilbake. Og jeg ønsker såklart den lille i magen like velkommen som jeg ønska den første.

Skrevet

mitt bekken skrangla ektremt med begge. og slet enda med kraftig bekkenløsning før jeg nå plutselig ble gravid igjen. og kjenner allerede at den er på full anmars igjen :(

det som er viktig å huske på ( mener jeg da) . er at når lillebror/søster kommer. så må man likevel holde rutinene til eldste mann. og huske på at eldste mann faktisk bare er en liten mann ;) og han blir ikke å forstå hvorfor det er kommet inn en ny som stjeler hans mamma tid. jeg fant ut at det var lurt å legge lillebror på rommet når han skulle sove. slik at storebror fikk baby fri tid. Vi slet lenge lenge med sjalusi fra storebror. men som sagt. nå er det kommet seg og de leker faktisk i lag :)

du blir å trenge mye hjelp under svangerskapet. så det er lurt og begynne tidlig med å få inn litt hjelp fra venner og familie :) slik at de kan ta med storebror ut sånn at du kan få hvile. husvask blir pappa sin jobb fremover :)

Skrevet

må bare skyte inn. JO DET ER MYE MERE JOBB MED TO SMÅ!!! spesielt når de blir så tette. var i allefall det her.

Skrevet

En er som ingen og to er som ti...

Det er faktisk mye mere jobb!!! I begynnelsen.

Men tiden flyr og tenk når minste er 1 og eldste er 2,5 leker de sikkert lenge ilag! Også får du småbarns perioden raskt unna og slipper å dra det over så mange år med lite søvn osv..:) Se positivt på det!

Mine leker masse sammen! Helt siden minste var bitteliten har en vert underholdt av største, nå raser de rundt sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...