Gå til innhold

ull

lykkelig- mamma-til-lilletulla

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor kjøper dere ull tøy? på tide å kjøpe inn noe nytt til vesla, og trenger noen tips.. ser på nøstebarn, men er det andre steder som har noe bra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får se om jeg i det hele tatt kjøper noe ull. Min første ble desperat når jeg kledte på han ullklær innerst. Klødde som en gal og gråt. Kun noe ullfrotte jeg fikk han til å bruke, men da var han sikkert 3 år.

Og selv får jeg hetta av ull mot huden. Og kom ikke og si at merinoull ikke klør. det er tull!

Hehe.. men bra for de som tåler det. Har heller brukt hjemmestrikkede gensere og bukser utenpå bomullsundertøy. Det har gått bra:)

Skrevet

jeg bruker nesten bare ull klær fra Janus. De er kjempegode.

Kjøper de på Barnas Hus og Barnehuset i Oslo, ellers så kan det kjøpes på en del nett butikker.(barnehuset.no)

Skrevet

I vinter var jeg veldig fornøyd med ulltøyet fra H&M, men de har kanskje bare til helt små babyer? Nøstebarn sitt er jo bare helt fantastisk, synes jeg (har kjøpt nattkjole og gensere der til meg selv :)), men kjeeedelig å vaske da. Har også kjøpt litt på Cubus, men jeg er litt usikker på det ulltøyet som er behandlet for å kunne vaskes i maskin. Bevarer det egentlig ullens kvaliteter? Hmmm ...

Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med Janus sitt, det kan vaskes på 40 grader i maskin (med Milo) og holder seg veldig godt likevel. Janus fås kjøpt litt rundtomkring, på Barnas Hus osv. Fikk også noen ullstrømpiser fra Steffens, og de har også holdt seg veldig godt, tross maskinvask på 40 grader=)

Skrevet

jenta mi er 7,5 mnd så passer nok det på hm, brukte det når hun var nyfødt, men lyst på noe "ordentlig" om dere skjønner:) fikk strikket babyteppe fra nøstebarn i barselgave og det er det beste jeg fikk.. bruker det hele tiden, på dagen, natta i varme og kulde. men er kjedelig å vaske når det ikke kan puttes i maskinen, enig der.. får prøve å bestille litt forskjellig å se tror jeg:)

Skrevet

Det er virkelig forskjell på ulltøy, både til voksne og barn. Jeg fryser hele året, og har brukt mye forskjellig. Jeg synes ikke ulvangs ullundertøy varmer nok, for eksempel. For meg er det ordentlig nok om det varmer og puster og ikke gjør at sønnen min blir klam og svett. Hvis du tenker på at det skal holde fasongen, synes jeg faktisk at H&M sitt ulltøy har holdt bedre på fasongen enn Nøstebarn sitt. Du kan jo sjekke ut bansull.no også (litt rotete nettside). Jeg tror de har samme produsent som Nøstebarn, men andre modeller med litt bedre snitt (synes jeg).

Skrevet

Hehe, nå måtte jeg bestille noe ull og silke til sønnen min og meg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...