Gå til innhold

Noen andre som har vært svimmel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg plages veldig av svimmelhet, og det hvitner liksom for øynene når jeg reiser meg opp. Har vært plaget av dette i tidligere svangerskap, men ikke så masse som nå. Har lest at noen hormoner i forbindelse med svangerskapet kan påvirke oss slik, men det er greit å sjekke jern i blodet, og blodtrykk hos legen når du skal dit.

jeg var veldig svimmel med førstemann, og svimte av opptil flere ganger. Har tendenser nå også men ikke så ille enda som første gang.

jeg har veldig lavt blodtrykk i utgangspunktet, og legene forklarer det med boldtrykksfall. det er dermed ikke noe å gjøre med i min situasjon, annet enn å passe på å drikke mye og spise ofte.

• 1 måned senere...

Det svimler for meg nesten hver gang jeg reiser meg opp (litt for fort). Pröver å spise lite og ofte, og det hjelper. Noen ganger har det blitt slik at jeg må sette meg ned midt på gata inntil et butikkvindu i byen pga så akutt svimmelhet at jeg trodde jeg skulle besvime der og da! Mistet synet og klarte ikke fote meg! Dette har skjedd to ganger.... men jeg vet jern og blodtrykk er slik det skal väre... så det er vel bare slik det er for min del!?

Jepp, har kjempelavt blodtrykk, noe som er vanlig i 1. og 2.trimester. Prøver å ikke reise meg for raskt eller stå stille for lenge, det hjelper litt. Det er plagsomt, men skal visstnok være fordelaktig for babyen (aner ikke hvorfor).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...