Gå til innhold

Kommer hit jeg:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble gjort offisielt da jeg nådde den berømte 12-ukersgrensen at jeg var gravid. Fikk ikke hørt fosterlyd på første kontroll, men legen sa det ikke var uvanlig. Skulle vært 13 uker i dag:/ Var hos legevakta i dag pga brunt utflod en ukes tid, med friskt blod i går og i dag. Har ikke hatt noen smerter. Fikk innvendig UL, og fosteret hadde vært dødt i 3-4uker (siden uke 9-10). Begynte å strigråte med en gang hun sa det, og har grått en del resten av dagen også.. Ufattelig trist og vondt!

Men man kan ikke miste motet, man får bare prøve til igjen når kroppen har kommet tilbake til normalen:) 2010-baby skal det nok bli:) Håper jeg kommer meg raskt ut av "BliGravid"-forumet.. Hadde 11pp på dette svangerskapet.. Håper det går raskere denne gangen:) Men uansett så er det godt å vite at vi faktisk kan bli gravid:)

Flere her som har hatt en MA, og som kan fortelle meg hvordan kroppen evt kvitter seg med det? Legen sa vi skulle se det an om kroppen kvittet seg med det selv eller ikke.. Har kommet ut en mørk klump på 1cm i dag, og lurer på om dette kan være fosteret? (Eller embryoet blir det vel).. Har også hatt mye slim og blod.. Hva er slimet? Er det fostersekken eller noe lignende? Dette er nok det verste synes jeg, at det bare kommer ut liksom.. Åhh, har såå mange spørsmål!!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff så utolig trist at du måtte oppleve dette, særlig siden du var kommet såpass langt på vei:/ Kan ikke annet enn og oversende mange mange trøsteklemmer og håpe du kommer deg raskt igjen.

Har også opplevet en MA, men fikk en ut skraping på sykehuset. Derfor har jeg ikke opplevet det samme som deg, at kroppen skal ordne opp selv.

Du blir gravid igjen når kroppen er klar for det, forhåpentligvis ikke om for lenge. Det du må være sikker på først er om du da er psykisk klar for det, eller om du trenger lengre tid på å bli klar igjen.

Ønsker deg masse lykke til videre, håper oppholdet ditt her inne på bli gravid blir kort:)

Stor klem fra

Skrevet

Takk for lykkehilsningene:) Jeg vurderer å ringe legevakta i morgen og be om en utskraping.. Er ikke noen god følelse å vente på at det skal komme ut.. Det er fælt:( Det er faktisk det verste akkurat nå!:(

Tror nok jeg er psykisk klar for det.. Har såå lyst på et barn. Er jo selvfølgelig helt knust for at det skjedde, men er jo ikke så mye man kan gjøre med det.. Det er bare slikt som skjer, og det er jo ikke uvanlig at man har en eller annen form for abort en gang i livet.. Hopper tilbake på hesten igjen så fort jeg er ferdig med dette, og mensen kommer tilbake :)

Skrevet

Velkommen til oss skal du være : )

Trist å høre historien din, men veldig godt å se at du er optimistisk og klar for fortsettelsen. Håper og tror at det blir 2010 baby på deg!

Varm klem og lykke til fra

Skrevet

Hei på deg. Har skrevet til deg på andre trimester også. Hadde utskraping, skulle hvist være det beste. Alt forsvant på engang, ingen blødninger etterpå, og el allerede etter 2,5 uker. Tok er grav test her om dagen, men den var negativ. Så ingen hcg så jeg blir lurt hvis jeg er så heldig å bli fort gravid igjen. Er så trist at du skulle oppleve dette du og. Ser at det samme har skjedd med Paper. Da jeg mistet for 3 uker siden i 13+5, var det en til som mistet på 2 trim dagen etter meg, Hun har jeg skrevet en lang tråd sammen med her inne. og det har hjulpet veldig. Psykisk ble det bedre da vi begynte for fullt å prøve igjen etter 10 dgr + en kjærlighetstur på hotell. Håper du blir fort gravid igjen. De sier jo at en er veldig fruktbar etter sa og ma. Masse lykke til. Tenker veldig på deg. klem

Skrevet

Takk for gode ord:) Godt å se at andre bryr seg, selv om man ikke kjenner hverandre:) Er nok viktig å støtte opp om hverandre i en slik situasjon:) Regner med jeg også kommer til å ta gravitest før vi begynner å prøve igjen, for å være sikker på at hcg'n er ute av kroppen. Er sikkert ikke noen god følelse å bli lurt slik.. Gleder meg skikkelig til å prøve igjen:)

Skrevet

Ja nå sitter jeg virkelig og lurer på om jeg er gravid allerese. En sterk eggl.test, og en svaaak grav-test. Eggl-testen slo ut først sist og, men er allikevel redd for å bli lurt, . er helt kvalm her jeg sitter. Har testet meg flere gng m eggl.tester, og en gang m grav-test=neg. Så nå er jeg heeelt i villrede her. Håp og redsel på samme tid. Hvis jeg er så heldig så ser du en som er bevis på at d går kjapt,hvis den vil sitte da. Lykke til til deg. klem fra kvalm og nervøs

Skrevet

Huff, det verste er vel å ikke vite helt sikkert om det er noe der eller ikke. Håper det går din vei:)

Skrevet

Hei!

Jeg er i samme situasjon som deg...bortesett fra at jeg var på utskrapning på sukehuset igår. Var begynt på min 12.uke og var hos legen for første kontroll på mandag denne uken. Hadde hatt litt brunlig utflod i 4 dager, og hun prøvde å høre etter hjertelyd..den fant hun ikke dessverre og henviste meg til sykehuset for ultralyd.

Fikk komme to dager etter, pga at jeg fikk smerter i tillegg. Der fikk vi se det samme som deg, et foster uten hjertelyd. Den lille hadde sluttet å utvikle seg i uke 7 og kroppen min har ikke klart å kvitte seg med fosteret selv..

Så jeg fikk en stikkpille til å sette inn i skjeden når jeg kom hjem, og den skulle åpne livmorhalsen slik at de skulle kunne ta en utskrapning dagen etter..og aldri har jeg hatt sånne smerter hele mitt liv!

Jeg blødde helt ekstremt hele kvelden og natten og kroppen kvittet seg selv med den lille..kommer aldri til å glemme den dagen :(

Så når jeg kom på sykehuset så mente de at kroppen kom til å ordne resten selv,så slapp utskrapning. Men skjedde ikke noe mer det neste døgnet, så da ringte jeg og fikk ny utskrapning lørdag morgen.

Heldigvis så tok de godt vare på oss, og vi fikk eget rom hele dagen. Følte jeg fikk masse omsorg og informasjon av legen og sjukepleierene.

Men nå er jeg litt usikker på om vi skal prøve igjen snart, eller om vi skal vente i noen mnd..

Føler veldig med deg, og vet hvor vondt dette er. Det er en uvirkelig situasjon som man aldri hadde trodd man skulle oppleve :(

Skrevet

Ja det er så jæ.... vondt at det kan ikke beskrives. Eneste trøsten er at vi iallefall kan bli gravide. Lille diamant, har svart deg på 1-tri, Ellers håper jeg vi alle sammen kommer raskt inn igjen, tør ikke tro for mye på at jeg er selv om sympt har kommet noe tilbake. Blir værende her en stund. Uansett er jeg jo redd for at det skal skje igjen...

Skrevet

Det er såå trist:( Bra dere ble tatt godt vare på, det hjelper nok mye:) Trodde heller ikke det skulle skje med meg, men det gjorde det. Er ikke noe man kunne ha gjort for å ha forhindret det heller.. Legen ringte i dag og jeg får de pillene på onsdagen. Skikkelig grei dame, den beste jeg har hatt. Hun forklarte skikkelig godt, og sa om det tok lang tid før vi ble gravide igjen så var det bare å ringe på:) Skulle få god oppfølging neste gang jeg ble gravid også:) (Tidlig UL og slikt).

Vi tenkte vi skulle begynne å prøve igjen etter mensen har kommet tilbake:) Og når jeg blir gravid skal vi vente til vi har hørt og sett fosteret, og til vi har kommet 15-16 uker på vei før vi forteller den store nyheten:) Håper tiden går fort:)

Skrevet

Skkurat det samme gjelder her. Men tror at det er trykt etter ul i uke 12. Alle som har hatt ul etter uke 12 har mistet rett føre de 12 ukene. Så har man ul i 12 uka, så tror jeg det skal gå bra. Jeg skal og bli fulgt nøye opp med ul hos privat. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...