trillemamma Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Hun går rundt bordet og står 2-3 sek. uten støtte. Hun har noen fotvotter fra Reima, men de er snart for liten. Også lurer jeg på om det er noe vits i å kjøpe Stonz, eller om vi skal gå rett på skoene. De bruker vel ikke Stonzene når de begynner å gå, kan jeg tenke meg. Nei, jeg vet ærlig talt ikke....
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Vi har brukt Stonz frem til nå og er veldig fornøyde. Men nå som hun holder på å lære seg å gå bruker vi vanlige sko ute.
Gjest Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Vi var idag å skulle kjøpe sko til vesla som skal begynne i barnehagen. Hun går ikke alene enda, men med gåtrille. Fikk anbefalt å ikke kjøpe sko før hun gikk ordentlig, men heller kjøpe skoposer med fòr. Butikkdama mente at hun ikke kom til å klare å røre så mye på seg med sko før hun kunne gå ordentlig. Syns det hørtes lurt ut. Men hva er Stonz?
Albertine har et barn Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Jenta mi er akkurat 1 år, og går nå så stødig at ho som oftest går framfor å krabbe, både inne og ute (på astfalt). Ho har tøfler (ala Robeez, bare billigversjon fra Name It), og vanlige spasersko i skinn fra Ponny. Kjøpte Viking Gore Tex til ho, men de har jeg levert tilbake. De ble så tunge og stive at ho satte seg rett ned og begynte å krabbe istedet. Så vi bestilte Stonz i dag. Jeg har sittet i mange dager og googlet dem, og ser at flere sine erfaringer er at de blir brukt lenge etter at barnet har lært å gå. Nå går ikke jenta mi i barnehage da, så ho skal jo ikke være ute i flere timer hver dag, men likevel. Jeg tenker at spasersko er fine til å ha når ho skal gå litt på astfalten eller på butikken, men Stonzene kommer vi til å bruke når ho skal leke i sandkassa og på plena = kort sagt når ho skal være aktiv og bevegelig. Føler at ho blir mye mer fri da, siden de er varme og tette uten å være stive, så da får ho mer frihet til å reise seg og sette seg som ho vil. Stonza er jo fra 1-3 år, og kan følgelig brukes av barn som går. Tror også vi kommer til å bruke Stonza i vogna og på biltur, altså når ho trenger noe varmt på foten, men ikke noe som klemmer unødvendig. Pengene jeg sparte på å la være å kjøpe Viking Gore Tex til 650,- nå, skal jeg bruke til å kjøpe ordentlige vintersko til henne når ho går stødigere, og føttene har vokst litt sånn at størrelsen holder lenger. Så jeg holder en knapp på Stonz! Bestilte dem i str L først som sist, jenta mi bruker str 22 i Ponny-spaserskoa sine. Kjøpte også i kjønnsnøytral farge (brun med blå stripe) sånn at eventuelle framtidige søsken også kan bruke dem.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 Jeg har sydd sånne lignende "stonz" til påsken så var i år.. (Goe i snøen å da var hun bare 9-10mnd) Snuppa har begynt t dagmamma,så jeg har funne ut at det blir litt lite å bare ha de overtrekkskoene"stonz" på når de er så mye ute.. Men bruker de hjemme når vi ikke er så mye ute. Men jeg skal kjøpe slike Ponni sko som min søster har kjøpt til si jente. (Det er 3mnd forskjell på våre jenter) Jenta mi går og me Brio gåvogn å står alene i 3sek. så vet det me sko er vanskelig,mn etter å ha vært med hos dagmammaen å se barna leke ute så blir d for lite me de overtrekkskoene(syns jeg da) De er 4barn hun dagmammaen har,så da er det greit å ha noen skikkelige sko på.. Har og akkurat fått de brune støvelettene fra HM som er litt for inni.. De syns jeg satt godt på foten også.. Lykke til,du må nesten finne litt ut hva hun leker med,hvor mye hun er ute osv. Alle har forskjellige behov...
Gjest Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 Vi brukte Stonz frem til han kunne gå selv, er litt lettere å bevege seg i ute enn de stive skoene, når de ikke går altså.
trillemamma Skrevet 16. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2009 Ja, jeg tror nok vi kommer til å kjøpe Stonz, eller et billigere altvernativ. (finnes det?) Takk for svar alle sammen, er så greit å lese andres erfaringer. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå