Gå til innhold

hva synes dere om besteforeldre som absolutt skal fore barnebarna sine som lider av adhd med brus, is m sjokoladetoppin, gele, sjokolade????

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva synes dere, de vet de blir ekstremt hypre av dette, de får jo helt vondt i kroppen sin, men allikevel så bare forer dem på....

synspunkter takk??

Fortsetter under...

Skrevet

Besteforeldre ønsekr å by på noe når dere kommer og søtsaker er det besteforeldre gir. Jeg skjønner frustrasjonen din. Min kusine har ADHD og min tante gav min bestemor et hjemmelaget oppskriftshefte med gode men sukekrfrie ting hun kunne lage/kjøpe når de kom. Det må jo være litt kosemat da.

Husker ikke alt men noe: grønnsaker med dipp, hjemmelaget gele uten sukker med fersk appelsin, bær med vanilje kesam,suppe, risted brød med pålegg, oppkuttet frukt, tortilla lefse med smøreost og kylling, tortillalefse med ost og skinke som varmes osv. Min bestemor elsket ideen og lager ofte dette til sine venner også. Og vi drikker bare vann alle i familien uansett med tanke på min kusine og nå min sønn også så enten vann eller kaffi. Saft/brus til bursdager men da bare litt til hver.

Skrevet

Du vet du tar feil og at det ikke finnes noen forskning som deler ditt synspunkt om at barn (generelt eller med adhd) blir mer hypre av sukker og slikt?

Estoffer derimot (husker ikke hvilket men det er ett eller to bestemte) er det bevist at har den virkningen.

Skrevet

Hvorfor spør du om det? Er du helt blåst eller er det meningen at om vi sier at det er helt greit så er det greit for deg også?

Skrevet

Selv om foskning sier at det ikke betyr noe med sukker så fraråder leger og fagpersoner større inntak av sukker. MAN MERKER PÅ BARN SOM FÅR MYE SUKKER DA!!!

Skrevet

det er ikke mine barn det er snakk om, men barna til min svoger, jeg synes ikke det er greit å gi barna dette i store mengder da jeg ser hvordan barna blir av dette, jeg vet de gir barna dette fordi de vil at barna skal synes at dem er snille mot dem siden dem synes dette er kjempe godt.

Og nei, jeg er ikke helt blåst i huet!!

Hi

Annonse

Skrevet

Koffein og vanilin er de verste sortene til en med ADHD..... En ser forskjellen om de får saftis eller fløteis.

Og alle blir høyt oppe av for mye koffein.

Sukker er ikke så galt i seg selv. Leger kan fraråde dette, men det er egentlig en gammel tankegang. Selv om leger sier det ikke er bra for de med ADHD, så er det ikke sannhet av den grunn. Det er ikke bra for noen med for mye sukker generelt, så slik er det en sannhet. Men en med ADHD blir ikke verre enn andre barn av moderate mengder.

Det er virkelig store mengder sukker som kan gjøre ting verre. Ikke vanlig snopmengde.

Og det med at de blir verre av sukker har mer med at foreldre OPPFATTER ungen som verre av sukker, fordi de vet der har vært inntak. Ikke at ungen ER verre av sukker. Samspill er liksom stikkordet her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...