Gå til innhold

Flere med trøtte barnehagebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille sovedyret har plutselig doblet dagsovingen sin.

Her om dagen sov hun 2 1/2 time før lunsj og en time etter lunsj!

Hun sover normalt før lunsj og av og til etter middag.

Legger seg tidligere gjør hun også, 1-1 1/2 time tidligere enn normalt.

Er det vanlig? Det er vel fordi hun er full av inntrykk etter å ha begynt i barnehagen, ja for det begynte samtidig som hun begynte i barnehagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja her er det natta en time tidligere enn vanlig...

Skrevet

Hehe, skjønner henne godt jeg. Jobbet 1 år i barnehage selv og var jammen meg utkjørt om ettermiddagen ja! Det er full fart dagen lang, masse lyd og bevegelse hele tida. Mange nye mennesker å bli kjent med og rutiner som skal læres. Det er veldig vanlig at de er slitne og sover mer den første tida etter bhg start. Det er heller ikke så uvanlig at de sover litt urolig, våkner mye om natta osv. Det kommer av at hodet er så fullt av nye inntrykk som de bearbeider i søvne.

Men det går seg til og de kommer inn i rytmen og da sover de normalt igjen.

Merker det litt på min egen jente også som begynte i barnehagen for 1,5 uke siden, hun har tatt seg noen gode formiddagsdupper nå og er trøtt og sjanglete om kvelden!

Skrevet

Samme her også... Nå er ikke snuppa i barenhege hver dag men de dagene hun er der er hun trøtt som en potetsekk når hun kommer hjem.. Det hender til og med at hun sovner på gulvet mens hun koser seg med flaska... Noe som er kjempe deilig er at hun sover altid lenge dagen etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...