Gå til innhold

Har tvillingene i magen fått navn?

*Charlee*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei!

Mine to jenter fikk ikke navn før jeg lå på føden. Jeg hadde hintet til mannen om det ene, men han sa ikke hva han mente om det. Det andre var vansklig å finne.

Men da jeg ble lagt inn i uke 30 begynte jeg å tenke. Og to navn ble det. Mannen ga ikke noe klart svar da, men da jeg lå med sterke rier, og jordmoren spurte om de hadde fått navn svarte han: Ja, de skal hete Evita og Maria. Så nå heter de det, og jeg fikk viljen min :o) Er veldig fornøyd med navnevalget, og alle har gitt så positive tilbakemeldinger for de fine navnene. Håper jentene blir like fornøyde når de blir store :o)

Syntes forresten alle alternativene dine var fine, maleneblirdadda! Likte spesielt Emil og Elise...

Har akkurat fått vite at jeg venter to jenter... Har en gutt som heter Morten, og vil gjerne at navnene til tvillingjentene mine i magen skal "klinge" litt til det også, ikke bare til hverandre... Har derfor tenkt på Milla, Maja, Mina, Maiken.. Liker Milla & Maja best akkurat nå, men vi får se.. de skal jo passe litt til navnene sine også...;)

hei igjen!:)

Var så sikre på at det var enten 2 gutter i magen eller ein av kvar...

MEN der va d klart å tydligt 2 herlige velskapte jenter :)

Så nå ana eg kje ka navn me ska ha?

Har fra før ei jenta så hette malene, tenkte d hadde vore kjekt å hatt någe så passte te det? uten at d blir for likt...

Mannen min har veldig lusst på malin, men syns det blir litt vell likt malene?

Milla & maja e jo kjempeskjønt Januar-tvillingar:)

e kje så lette detta her me navn i gronn... men ser når dei komme ut ka så passa :)

Har tenkt litt på sofie & elise?

2 heilt enkle og like store navn...

Ka syns dokke?

Like o godt emilie, julie, ingrid, matilde

Takk for det..:)

Så morsomt at du og skal ha to jenter til da..:))

Synes Sofie & Elise er kjempefine navn..:) Liker også Ingrid.. De andre navna du har der er veldig mye brukt, så de er ikke jeg så glad i, om jeg skal si min ærlige mening..:) Kjenner til et annet tvillingpar som heter Nora & Malin, så det syntes jeg hørtes flott ut som et av navna, men kan være enig med deg i at det er veldig likt Malene, som din første het...;)

Vanskelig med de navna..;) lykke til..:)

Annonse

Var mange fine navneforslag her:)

Vi klarer liksom ikke helt å bestemme oss... Vi vet at den ene jenta skal hete Natalie, mannen min vil ha Maja på den andre jenta vår, så:

Maja og Natalie

men jeg er ikke helt overbevist, jeg ville veldig gjerne ha Maja til første jenta mi, og jeg syns fremdeles at navnet er veldig fint men føler kanskje jeg vil ha noe litt annet. Jeg liker veldig godt Hannah, Olivia ( som jeg tror jeg gjerne kunne tenkt meg) , Luna ( men blir kanskje litt for spesi), Victoria (kanskje litt for vanlig), Celine/a ( synes er søtt i tillegg het mormoren min det så det hadde vært koselig med oppkalling), Emilia, Malene/a, Evelinn, Maja, Madelen, Adriana ( litt for dramatisk kanskje på en liten jente:s) ...

Egentlig så kunne jeg tenkt meg to navn hver til jentene våre siden første jenta vår har det ( men bruker bare det første)

Da var forslaget mitt :

Maja Natalie og Hannah Olivia ( bare bruke fornavnene) , men der liker ikke samboeren min Hannah :(

Dette blir vanskelig, håper det virkelig kommer når vi ser jentene, men det hadde vært kjekt å være enige om et par man skulle velge mellom...:)

Noen råd jenter hehe, hva synes dere?

e jammen kje lett detta me navn...:)

Ska fusste ta hensyn te at det ska passa te kvarandre,så ska navnå passa te evt. andre søsken :) hehe

Synes du har mange fine navn, liker VELDIG godt natalie, men mannen liker ikke det:/

Jeg prøver å ta litt hensyn til :

- Lengden på navnet, ville ikke hatt ett kjempelangt og ett veldig kort

- Hvor mye brukt dei er.. ikke ett megaspessielt og ett kjempevanlig.

- Endingene på navna, feks ending på er, e, a osv...

Vi har jo malene fra før, det er et gammelt, enkelt og forholdsvis brukt navn, så kommer nok til å velge noe i den duren til de to andre jentene våre også :)

• 3 uker senere...

Hei,

Jeg er tvillingmamma til 2 jenter som fyller 3 år i desember, og er egentlig bare innom sidene her og kikker. Syns det er så koselig.

Først og fremst må jeg bare få gratulere dere alle som venter tvillinger - det er virkelig en gave som bare blir større for hver dag som går;o)

Våre jenter er som sagt snart 3 år, og jeg koser meg med de hjemme enda. De skal begynne i barnehage når de fyller tre.

Dette med navn syntes også vi var vanskelig, men vi var enige om et par ting... Vi ønsket ikke å bruke "tvillingnavn" som var veldig like, med tanke på at ungene kunne bli veldig like i utseende. Vi valgte derfor to relativt ulike navn, Rikke og Tiril.

Da jentene var født viste de seg å være to-eggede, og absolutt ikke like i det hele tatt.

Likevel er det en del som roter med navnene, selv om både jentene og navnene er ulike, og de har vanskelig for å huske hvem som heter Tiril og hvem som heter Rikke.

Jeg er redd "problemet" hadde vært enda større dersom de hadde hett f.eks Tiril & Tale eller Kine & Kaia...

Men dette med navn er selvsagt veldig personlig, og absolutt en smakssak. Noen syns at det er veldig sjarmerende med navn som på en måte henger sammen, og det er jo også greit. Men vår erfaring tilsier ihvertfall at det kan være greit å skille ungene litt i navn, de blir likevel hengende mye sammen.

Ønsker dere alle sammen lykke til, og syns det er kjempearti å være inne på sidene her å lese. Kjenner meg så inderlig igjen - og kjenner rett som det er at jeg savner tiden med jentene i magen. Slitsomt, ja - men utrolig spennende også;o)

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...